Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rok Lišky!!!!!!!?

04. 10. 2022
5
14
276
Autor
Aru

"Aru, proč píšeš takovej blábol?"

"Protože můžu :D"

"Aha... eeeee....."

Ano, přesně tak! Letos konečně na mojí osobní žádost v klasické čínštině komunistická strana a vláda rudé Číny zavádí úplně nový, vyblejskaný znamení, který bude aktuální hned nadcházející rok a to Liška. Teda nevím jako jakej měl být tědkonc koho rok, protože se mi to nechtělo hledat. Udělat dvě kliknutí je moc velká práce v ověřování faktů, však to znáte. Ale teď bude rok Lišky. Píše se to s velkým "L", což byl taky můj požadavek, aby to nebylo nějaký malý trapný l, to nikoho nezajímá.

Rok Lišky bude dycky totálně specifickej, vždycky usekne začátek předchozímu znamení, jelikož bude začínat už 1.1., ale končit bude až  následujícího roku 3.3., takže jednou ranou smete dvě znamení, to je totiž Liška - vtipálek. A teď pozor, všichni tygři můžou ultimátně požádat v Pekingu na ústředí komunistické strany, aby jim bylo přehozeno znamení do Lišky. Vůbec nic to nemá společnýho, že já jsem jako tygr, nebo co? To je prostě náhoda, takový náhodný věci plný náhod se náhodou dějou furt. Proto se tomu říká náhoda, aby se jako do toho dalo cokoli schovat, teda né, co to žvaním! Pššt, pšššššt.

Ta Lištička bude mít jenom samý pozitiva, ale pokud se vám ten rok nebude nějakou neuvěřitelnou náhodou dařit, na mě to neházejte, cssss. Liška není vaše žadná kojná, ani chůva! A jaká že tedy budou ona specifika takového roku? Naprosto specifická! A tím se loučím z kávových výparů, jdu se věnovat něčemu daleko užitečnějšímu, jako, jako... psaní něčeho co dává aspoň elementární smysl :D

Ovšem... ještě jste tady? Co tu děláte? Ale je v plánu tvořit "cosi" o roce zajíce, který už vykukuje z poza králíčí nory na..... někdy, takže se možná ani netěšte* :D

(těšit je od slova těsto, heč :D:D )


14 názorů

Aru
06. 10. 2022
Dát tip

óóóó, díky iví, jsi zlatíčko ;))


blacksabbath
06. 10. 2022
Dát tip Aru

jasně...pro tebe všechno:-))))).....udělala dvě kliknutí:-))))


Aru
06. 10. 2022
Dát tip

tys byla v Číněé a Japonsku ivíííí? :D


blacksabbath
06. 10. 2022
Dát tip Aru

Od počátku dymastie Tchag můžeme sledovat uctívání liščích duchů prostými lidmi. Ti jim přináší oběti a jídlo i pití, které se nijak neliší od toho lidského. Historie uctívání lišek ale sahá pravděpodobně mnohem hlouběji. Zdá se, že vychází z několika tisícileté tradice. V rozsáhlých záznamech o regionu Tchaj-pching můžeme najít záznamy o liščích duších už z doby dynastie Chan a až po dynastii Sung. V těchto záznamech můžeme také najít bohatou sbírku příběhů o liškách.

Japonský sinolog Nagao Ryuzō vypozoroval, že Liščí Božstvo je tak populární, že je uctívané skoro v každé domácnosti. Henry Doré, francouzský sinolog, zdokumentoval uctívání Liščího Boha v severních částech Ťiang-su a An-chuej............


Aru
05. 10. 2022
Dát tip

bohužel ti odpovědět nemohu, jelikož i na našem talíři pochodují občas čuníci ;))


A pruhované prasátko se může sežrat?


Aru
05. 10. 2022
Dát tip

nebo si pořiď králíčka, bude se hodit příští rok, ale ne že ho sníš!!!! králíčci se nejííííí :D:D


Tak s malým ,,o" může být dříve.


Aru
05. 10. 2022
Dát tip

ta bude za dlouhoóóóóóóóó Evži ;))

dík ;)


Dám přednost Opici :-)))


Aru
05. 10. 2022
Dát tip

za liškou můžeš do Japonska, má tam chrámy ;)

díky :)


Al Jal Úd
05. 10. 2022
Dát tip

Rok bídy nebo rok opelichaného psa bude, bohužel

Lišky mám rád, to by nemuselo být ještě tak zle...


Aru
04. 10. 2022
Dát tip

nestraš Kočíčí Dane :))


Kočkodan
04. 10. 2022
Dát tip

Řada občanů má – a to nezávisle na jakémkoli kalendáři – až lehce dráždivý pocit, že žije v roce vlka.

Měl bych mimochodem návrch na určitou změnu – možná by nebylo v současné energetické situaci úplně špatné vyhlásit společný rok liščího ohonu a ebonitové tyče...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru