Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Parní lokomotiva je zpět

04. 10. 2022
18
42
567
Autor
Jamardi

Do Krnova se po osmi letech vrátila zpět parní lokomotiva, kterou v roce 1972 dostalo město darem a kterou v roce 2014 bezdůvodně odvezli.

prcek - označení pro malé dítě

 

Táta prohlíží 

parní lokomotivu.

Má s sebou prcka?

Nikdo nehlídá,

aby se neztratila.

Jen dívka se psem.


42 názorů

Jamardi
11. 10. 2022
Dát tip

Aru, děkuju :)


Alenakar
10. 10. 2022
Dát tip

Úzkokolejky byly časté třeba v pohraničí. Některé se opravují a budou pro ně potřeba nové(staré) parní lokomotivy. Třeba to dotáhneme v obnově parních tratí tak daleko jako Anglie. A proč ne? Myslím, že jsme byli v devatenáctém století v technickém pokroku na železnici hned za nimi. Oni byli nejprůmyslovější stát Evropy, my zase nejprůmyslovější království Rakouska.


Jamardi
08. 10. 2022
Dát tip

Nezvaný, děkuju :)


Jamardi
07. 10. 2022
Dát tip

Alenakar, je to malá lokomotiva. Nevím na co přesně se používaly, tahle jezdila v továrně. Na té úzkokolejce z Třemešné do Osoblahy jezdí velká parní lokomotiva. 

Dík :)


Alenakar
07. 10. 2022
Dát tip

Já se o železnici nijak zvlášť nezajímám, ale v TV jsem viděla tři opravená nádraží na Osoblažské úzkokolejce: Osoblahu, Fulštejn a Slezské Rudoltice. Nádhera! Budovy byly dle původních plánů uvedeny do stavu z r 1898. Po trati vozí lidi parní lokomotiva...  I ta mašina z tvého obrázku by se měla vrátit na trať.    Tip. 


Jamardi
06. 10. 2022
Dát tip

bixley, děkuju :)


bixley
06. 10. 2022
Dát tip

Dobře že jsi to zdokumentovala a okomentovala. :-)


Jamardi
06. 10. 2022
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
06. 10. 2022
Dát tip

Philogyny, to je mi líto. S těmi černými čápy je to skvělé. :)


Philogyny
05. 10. 2022
Dát tip

Ti čápi byli u nás na komíně. Museli jsme se odstěhovat, ten mlýn jsem nesla hodně těžce, milovala jsem ho.   Nesmím o něm doma mluvit.  Bydlíme hnedle nad ním, tak jim skoro vidím do hnízda... Ale v Radimi nad rybníkem jsem objevila na kraji lesa hnízdo černých čápů.  :)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Philogyny, díky :) Já mám taky ráda vlaky, člověk tam není tak stísněný jako v autě nebo v autobuse. Vy máte v Zátoře zase minerálku a čápy.


Philogyny
05. 10. 2022
Dát tip

Já se na ni pamatuju. Manželova maminka i táta dělali v ŽOS. Bydleli naproti nádraží. Jezdila jsem s dětmi Krnov hlavní nádraží na Krnov Cvilín, milovaly vlaky. Nechtěli mi vystupovat. Jednou jsem táhla řvoucího syna na rukou a zastavil mi pán, kde chci odvézt...  :) Jezdíme kolem, bydlím v Zátoru.


Štírka
05. 10. 2022
Dát tip

Děkuji za krásné vysvětlení a vyvedení z omylu! V každém případě jsem ráda že se tak krásná mašinka vrátila a příležitostně se na ní určitě přijedu mrknout – protože to nemám až tak daleko


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Karle, děkuju :)


K3
05. 10. 2022
Dát tip

Hezké duo.


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Štírko, nerestaurovali, vrátili ji loni v červnu a až pak se začala opravovat u  nás. Máme tu náhodou firmu, která se tím zabývá. Některé díly byly tak zrezivělé, že je museli vyrobit znovu. Odvezli ji, že prý není naše, asi nebyly přesvědčivé ty dokumenty o tom darování. Ona chvíli jezdila v nějakých chemických závodech, které už neexistují. Je to mladá lokomotiva vyrobená v ČKD v roce 1955 jako jedna z posledních.

Děkuju :)


Štírka
05. 10. 2022
Dát tip

Když vidíš jak dlouho trvá u nás cokoliv – co když jí celou tu dobu restaurovali: no je přece krásná a bez chybičky! 


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Ivi, bylo vidět, že ten návrat opravdu dost lidí potěšil. Děkuju :)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

vesuvanko, vůně a teplo mi uniklo, ale pociťovala jsem vždycky respekt k tomu kouři. Byla prostě nepřehlédnutelná. :)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Evženie, děkuju :)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Janino, nestraš. :) Věřím, že je tam sledovací zařízení nebo bude.


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Alegno, děkuju :) Mně se taky líbí.


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Abakus, děkuju :) No vidíš, třeba se toho jednou dočkáme, když všechno ostatní selže. :)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Romane, díky :) Také jsem v takovém vagóně jela, ale ne mnohokrát. V současné době takové jezdí na úzkokolejce z Třemešné do Osoblahy.


parňáky mám moc ráda......Táta má prcka - dívka psíka....ó ti se mají:-)))))


vesuvanka
05. 10. 2022
Dát tip

Jarmilo, parní lokomotivy mám moc ráda.  A jako dítě jsem milovala i jejich kouř - ta vůně a příjemné teplo :-))). 


Je moc pěkná.


Janina6
05. 10. 2022
Dát tip Gora

Ta je parádní :-) (Obávám se, že u nás v Ostravě by beze stopy zmizela do 24 hodin.


Alegna
05. 10. 2022
Dát tip

Je krásná


Abakus
05. 10. 2022
Dát tip vesuvanka

nádhera, ale bude  to chcieť ešte aspoň dve siamské mačky, tie sa používali na stráženie chrámových pokladov.


Zeanddrich E.
05. 10. 2022
Dát tip vesuvanka

Jo, také ještě vzpomínám na dřevěné lavice ve vlaku s parní lokomotivou (na trase Břeclav - Brno asi)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip Zeanddrich E., vesuvanka

Nami, díky :) Ještě pamatuji, jak parní lokomotivy jezdily. Ráda jsem běhala schovat se do páry, fascinovalo mě, že kolem sebe vidím jen bílo a nic jiného. Pak mně maminka a babička nadávaly, že budu zbytečně špinavá od sazí, že saze jsou všude.


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

Al Jal Úde, vrátili ji tak jak byla, zrezivělou asi před rokem. Od té doby se opravovala v KOS v Krnově (dřívě ŽOS - plně zaměřené na opravu železničních vagónů). Některé díly byly tak zrezivělé, že je musely vyrobit znovu. Je natřená stejně jak byla původně. Děkuju :)


Nami 99
05. 10. 2022
Dát tip

Hezké -

Lokomotiva - Okolokomína


Al Jal Úd
05. 10. 2022
Dát tip

To je dobře, že ji vrátili, je fakt krásná!


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
05. 10. 2022
Dát tip

vesuvanko, děkuju :)


vesuvanka
05. 10. 2022
Dát tip

Pěkné, vtipné. Je prima, že se parní lokomotiva vrátila :-))) ***


Jamardi
04. 10. 2022
Dát tip

Ireno, dík :)


Jamardi
04. 10. 2022
Dát tip

Luboši, čivava? Chudák pes, kdyby to slyšel. :) Ale je fakt, že i kdyby to byl vlčák a vedle něho obrovský chlap, tak by stejně nic nezmohli. Ale představovat si může kdo chce, co chce. Třeba, že je strážce. :)


Gora
04. 10. 2022
Dát tip

Trefné a vtipné, Jarmilo.


Kočkodan
04. 10. 2022
Dát tip

Pokud je dívce dvanáct a psík čivava, tak  se o nějakém významnějším hlídání vskutku nedá hovořit. (komentář jsem nepsal jsa pod parou, mrk)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru