Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Oslnivě bílá

20. 11. 2022
10
22
332
Autor
Jamardi

Zelená tráva je dnes bílá. A i stromy, schody, železná mříž. Všechno je jiné.

„Jééééé!“, vykřiklo dítě.

„Jako pocukrované, že?“ přidala se k obdivování babička

„Můžu si na to šáhnout?“

 

                                                                        * * *

 

Byla spokojená s výsledkem svého praní. Jeho plášť vysvětlila, aby zářil bělobou.

Ale jen na chvíli.

Malíř si oblékl plášť, rozložil plátno a začal míchat barvy.

 

                                                                          * * *

 

Mezi stromy se zalesklo bílé světlo.

Něco se děje.
Honem tam poběžme.

Matu dnes poprvé opustil rodný dům a zahradu, kde dvacet let žil. Jeho matka zemřela. Dosud ho chránila před lidmi. Svého syna, albína.

Je to člověk. A celý bílý.

Bílá kůže přináší štěstí.
Ó aspoň trochu toho štěstí mít!


Půjdeme k šamanovi.

 

(Poznámka: Okolo albínů kolují v některých částech světa pověry. Lidé se snaží získat části jejich těla, které pak používají k rituálům. Některým useknou jen ruku, některé zavraždí.)


22 názorů

Jamardi
21. 12. 2022
Dát tip

Romane, děkuju :)


Al Jal Úd
27. 11. 2022
Dát tip

Nakonec všichni zhnědneme, ale ušetříme za opalovací krémy! :))


Jamardi
26. 11. 2022
Dát tip

Al Jal Úde, to máš pravdu. Bílá je stále více vzácnější. Dík. :)


Al Jal Úd
26. 11. 2022
Dát tip

Pěkné a zajímavě vymalované - bílá je čistá, ale stále vzácnější! 


Jamardi
21. 11. 2022
Dát tip

Karle, já bych řekla, že ty první dva nejsou mimo, ale že doplňují ten třetí text. První je o lačnosti, s kterou se touží po něčem, co je vzácné. Druhý o umanutosti prosadit si svou. A v třetím je obojí a je to tedy hodně smutné.

Dík :)


K3
20. 11. 2022
Dát tip Gora

Třetí převyšuje předešlé dva díly významem i zpracováním, smutný a mrazivý zároveň:

...Bílá kůže přináší štěstí... (ve skutečnosti naopak) ...ó aspoň trochu ho mít...


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Luboši, taky bych nechtěla být albín.


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

bixley, díky :)


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

dievča, říkám si, co vlastně lidé chtějí. Jestli pestrost nebo ne. A co jak moc.


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Ivi, je to tak. Díky :)


bixley
20. 11. 2022
Dát tip

Jamardi, moc hezké tři pohledy na bílou. Z toho posledního mrazí. Ale namíchala jsi to dobře.


Kočkodan
20. 11. 2022
Dát tip

Já zrovna nějak moc nelituji, že nejsem albín. A ani toho, že jsem si přečetl tvoje tédésácké dílko. (oslnivě půvabný smajlík)


pestré symboly bielej ...***


není bílá jako bílá.....každá jiná


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Alegno, je to tak. Děkuju :)


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

Evženie, díky :)


Alegna
20. 11. 2022
Dát tip

Zajímavé, třetí je smutné až horrorové


Pěkné.


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
20. 11. 2022
Dát tip Gora, Al Jal Úd

Ireno, děkuju :) To třetí mě napadlo tak, že jsem si vybavila jásající dítě nad bílou krajinou a současně s tím jééé i jednu knížku, kde inkvizitor odsuzoval čarodějnici. Říkal: "Je to čarodějnice?" a pak ještě další otázky a ostatní sborově odpovídali: "Jééé!" To druhé souvisí s bílými punčocháčemi, které vydržely bílé vždy jen jeden den. :)


Gora
20. 11. 2022
Dát tip K3

Tři mini - variace na zadané téma... Jarmilo, nejvíc mne zaujal poslední nástin příběhu, ten by jistě stál za delší rozpracování. První je docela aktuální, druhý - netuším, zda se dají barvy docela vyprat, můj táta maloval a naštěstí v kostkované staré košili:-).

Jinak díky za pěkný příspěvek k Tématickému dni...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru