Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mohu vám nějak pomoci, doktorko?

21. 12. 2022
28
59
577

Lékař léčí, příroda uzdravuje a když chdeš vědět, co ti je, najdi si to sám.

,,Chtěla jsem se zeptat, jaké máte zkušenosti s konopím?"

Mladá doktorka sedí naproti mě. Podstoupila jsem každoroční kontrolní testy. Jsem normální, inteligentní bytost. Poznám na obrázku lva, nosorožce i slona. Dokáži nakreslit krychli, hodiny a na nich 11.10, a spojit několik bodů. Zvládnu zopakovat šest slov a chvíli si je pamatovat.

Netřesu se a nevrávorám.

,,Uděláme dohodu. Povím vám to, ale až vy mi potvrdíte mou diagnózu. Po pěti letech bych to konečně ráda věděla. Je to ...?"

,,Ano, jak jste na to přišla?"

,,Umím používat internet a nejsem dementní."

Vyprávěla jsem jí mnohokrát o svých snech a jejich nepříjemných důsledcích. Už jí to nepřekvapovalo, ale bylo vidět, že se baví. Chvílemi se i smála. Jsem na to zvyklá. Zřejmě to dokáži dobře podat.

,,Mohla bych to vyprávět studentům na přednášce?"

,,Klidně to můžete použít, dám vám odkazy, kde najdete i povídky, které jsem o tom napsala."

,,To jste hodná, ještě mi řekněte, kde najdu vaše obrazy a nemohla byste mi něco z těch snů namalovat?"

,,Mohu to zkusit, ale nerada. Ale mohu zajít na vaši přednášku a studentům to vyprávět sama."

Zírala na mě s ústy dokořán.

Tak jsem si dovolila trochu škodolibosti:

,,Mohlo by to být i s názornou ukázkou. Zájemci by se postavili do řady, dva metry od zdi, a odložili si.

Stačí do spodního prádla. Já sice spím nahá, ale to by asi při demostraci snu nešlo. Pak si zúčastnění kleknou, zavřou oči a pomalinku, a hlavně potichu, vyrazí směrem ke zdi. Až k ní dolezou a zjistí, že dál to nejde, mohou do ní chvíli bušit hlavou. 

Pak otevřou oči."

Doktorka se už nesměje. Možná uvažuje, zda nepatřím do jiného ústavu, než je tento výzkumný.

Jenže i já jsem pak u té zdi otevřela oči. Nevěděla jsem, kde jsem. Byla jsem sama, ve tmě, s bolavou hlavou. Bylo mi zima a byla jsem nahá ...

 


59 názorů

Pak to bude asi nějaký nedostatek na mé straně, ale mnohdy volně navazuji na předchozí povídky. Dost se jich vztahuje právě k tématu takových nemocí.


Lakrov
23. 01. 2023
Dát tip

 Ačkoli je to krátké, nedokážu se do toho začíst. Nebo to možná nedokážu pochopit, za což se autorovi omlouvám.

 


kvaj
19. 01. 2023
Dát tip

Díky.


Hlavně potichu - tato povídka je o tom snu, který je tu naznačen.


kvaj
19. 01. 2023
Dát tip

Zkusím se podívat. Nejde mi o to, aby to bylo veselé.


Kvaj - možná by se něco našlo v předchozích povídkách. Ono to není zase tak veselé.


kvaj
19. 01. 2023
Dát tip

Líbilo, ale ještě mi v příběhu něco scházelo před pointou. Rád bych si ještě trochu početl. Nicméně bezva.


Tak to přesně je a já ti děkuji za návštěvu.


Jeví se mi to tak, že se zde stírají hranice mezi snem a skutečností, to se mi líbí.


Děkuji, Jano.


To je od tebe hezké, Ireno. Bude mi ctí :-)


Gora
02. 01. 2023
Dát tip

Evži, mohla bych nominovat do PM?


I tobě jen to dobré :-)


 

 

Evženie, také přeji *hezké Vánoce, a zároveň už i vše dobré do roku 2023 :)

 

*(několik tdnů jsem zde na Písmáku nemohl moc být,..., ale my křesťané máme Vánoce do Tří králů :) - tedy do 06.ledna :) )


Také přeji voňavé, pohodové svátky...klid a nohy nahoru:-))))


Jenže já bych jim to klidně vyprávěla, Ivi. Ale lidé raději nevěří, že je to možné. Hezké svátky, klid a pohodu.


dovolila sis trochu škodolibosti.....studenti by asi zírali:-))))) ale holka, ty sny ti fakt nezávidím...au


No jo, ale někdo u konopí nevyhledává CBD ale spíš THC. 

Na spaní je nejlepší panáček dobré whisky. 


Není konopí jako konopí, Květoni. Z léčivé masti a léků pro zvířata ještě nikdo po zdi nelezl. CBD na spaní si zakoupíš snadněji než některé léky. :-)


Hehe, konopí je jako oheň - dobrý sluha, ale zlý pán. Taky z něj lze udělat provaz, ale na to je vždycky času dost.


Alenakar - několik výjimek v řadách lékařů jsek poznala. Určitě někde jsou, ale je lepší nehledat žádné doktory. Hezké svátky a hodně zdraví :-)


Alenakar
22. 12. 2022
Dát tip

K doktorům je nejlepší nechodit, dokud si člověk třeba nezlomí nohu. Pak už k nim musí.

Ale doktorů, kteří rozumí nejen tělu, ale i duši - těch je velice málo. Sice jsem ještě žádného nepoznala, ale v možnost jejich teoretické existence věřím. Jen je otázka, jestli s někým takovým zrovna já budu mít tu čest. Že potkám dobrého ortopeda, je daleko pravděpodobnější. Tip.


Al Jal Úd - je nás určitě víc, snad zůstaneš jen u těch snů. :-)


Děkuji ti, Mária, i tobě přeji jen to nejlepší a hodně zdraví celé rodině.


Díky, Aru, ale nezkoušej to. :-)))


Al Jal Úd
22. 12. 2022
Dát tip

Zajímavé, mám už s tím nějaké zkušenosti se sny, fantaziemi i s konopím, spím jako ty taky nahý, ale do zdi zatím hlavou nebuším...

Přeji milé sny a krásné Vánoce!


želám úľavu, čiže pokojnejšie sny ... a sem-tam žiadny, iba pokojný spánok***


Aru
21. 12. 2022
Dát tip

prolog a b s o l u t n ě pravdivý!!! :)

hrozná zkušenost pro jednoho, inspirativní pro druhého ;)


Realita se může částečně zobrazit, ale jinak je to zatím velmi málo probádané území. 


Štírka
21. 12. 2022
Dát tip Gora

Zajímavé počtení. To jsem nečekala. I já znám série opakujících se snů a ta dlouhá série trvá až do nějaké životní změny ... A pokud mohu říci, myslím, že vždy je tam souvislost s tím co člověk prožívá v realitě


Díky Nami 99. 


8hanka- hezké sny ti přeji, určitě to musí být krásné mít své milé na chvíli zase zpět.


Andreino, jsou věci, které si prostě nevybereš. A když se o tom mluví, neleží to na duši, ale snáze zmizí. 


Jamardi, nabídka opravdu byla a co bude dál se uvidí.


Ne, Lído, nemohou. Ale možná bych mohla pomoci jiným lidem.


Zeanddrich - konopí je úžasný produkt a konečně zaujímá při léčbě mnoha nemocí místo, které mu právem patří.


Pokud o tom nic nevíš, pak neposuzuj, Norsko 1.


Děkuji, Markel.


Nami 99
21. 12. 2022
Dát tip

Zajímavé vyprávění.


8hanka
21. 12. 2022
Dát tip Gora

priznávam, nechcela by som sny ako máš ty, ale človek si asi vyberať nemôže...

občas sa mi sníva o mŕtvych rodičoch, bratovi, o škole...také normálne sny zo života, ktorý bol.

našťastie nemávam divoké sny, skôr romantické, ako keby som mala 14-15 a ešte len snívala o tom osudovom stretnutí, prisahám, večer na nič podobné nemyslím, mám celkom iné starosti...alebo sa v snoch vraciam do minulosti , som  v kuchyni s mamou, spolu varíme, rozprávame sa, dávna pohoda v sne neskutočne skutočná...už z toho v reále nič nie je...

 


Andreina
21. 12. 2022
Dát tip Al Jal Úd

Myslím, že největší chybou je o takových věcech vůbec s někým mluvit. Potom se totiž ta zeď, tma, nahota a vůbec všechno ještě doplní o mříž a je to jasné.

Takové sny nedělají dobře a člověk by si je měl zakázat nebo vyhandlovat s někým, kdo sám sebe rád týrá.


Jamardi
21. 12. 2022
Dát tip

Opravdu jsem myslela, že to budeš studentům vysvětlovat. Ale třeba je to sen věštecký. :)


Alegna
21. 12. 2022
Dát tip

Je vidět, že tvé sny jsou zajímavá studijní látka, člověk nikdy neví čím může být společnosti prospěšný. A pomůžou ti nějak se těch snů zbavit?


.. .

(PS: jeden z velikých darů přírody konopí bylo - prý díky kampani amerických farmaceutických firem v padesátých letech - nazváno (především) drogou,..., a toto ještě, ve společenském povědomí (možná už i podvědomí?) přetrvává, bohužel, dodnes..).

 


Norsko 1
21. 12. 2022
Dát tip

Do zdí buší jenom debil


Markel
21. 12. 2022
Dát tip

zajímavé *


Děkuji, Čudlo, ale realita je dost neuvěřitelná.


Luboši, ty jsi ale velký lhář :-)))


Kdyby to netutlali, nepídila bych se, Aleši.


To jsou, Prosecký, letní disciplíny. V zimě tak daleko nedolezu. :-)


Čudla
21. 12. 2022
Dát tip

Cítím s Tebou. /*


Prosecký
21. 12. 2022
Dát tip

Dávám tip. Příště si na chatě zatopte, Evženie!


doktoři obvykle nemají rádi pacienty s "internetovými" znalostmi..ale když se objeví originální osobitý případ, to je pak jiná...:o)


Kočkodan
21. 12. 2022
Dát tip

Tak o podobných nočních zkušenostech si mohu naštěstí nechat jenom zdát.

 

Mimochodem - u pasáže, kde popisuješ, v čem spíš, jsem musel čtení přerušit a až po několikaminutovém přecházení po místnosti se mi podařilo dosáhnout alespoň takového stupně uklidnění, jež mi dovolilo dílko dočíst.


Prosecký
21. 12. 2022
Dát tip

Dávám tip. Příště si na chatě zatopte, Evženie!


Díky Ireno :-)


Gora
21. 12. 2022
Dát tip 8hanka

V závěru s čtenářem "otřeseš"... hu... dobře, Evži.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru