Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

mýdlo krade z rukou otisky prstů

26. 12. 2022
17
31
502
Autor
Philogyny

 

V temném lese někde tam

pod kozím hřbetem

kvetou na lomových kamenech 

zvláštní bílou

svazujou tělo

pod hladinou 

pentlemi strachu

 

kdysi tu byl koncentrační tábor 

kdyby ses ohlídla

chytili by tě 

 

 

 

ano


31 názorů

Crazy Ema
08. 01. 2023
Dát tip

Philogyny, děkuju za vysvětlení :)


Philogyny
06. 01. 2023
Dát tip Crazy Ema

pro Crazy Ema: okopírovala, je to rychlejší

 To až v 70. letech minulého století vyšel slabikář od Jarmily Hřebejkové a Ireny Fabiánové, který obsahuje první klasické věty o mámě, tátovi a Emě, která zde jásá nebo láme. Roku 1983 ho pak nahradil nejznámější socialistický slabikář s kresbami Oty Janečka. V něm už Ema solí, Míla mele (neznámo co), máma má mísu a my máme maso. Ó to se máme!

Mi se to jméno líbí. A pak Kateřina a Anna Marie... 

 


Crazy Ema
06. 01. 2023
Dát tip

Philogyny, čím ti připomínám slabikář? Tím jménem nebo tím, jak píšu? :)


Philogyny
31. 12. 2022
Dát tip Crazy Ema

Emo, já tobě taky. Vždycky mi připomeneš slabikář. Uměla jsem číst a taky podepsat mámu...


Crazy Ema
31. 12. 2022
Dát tip

Philogyny, já mám ráda to tvoje, dám vědět, až se mi to povede. Děkuju za autorskou licenci. Hezký nový rok


Philogyny
31. 12. 2022
Dát tip Crazy Ema

pro Crazy Ema

Emo, zkus to. Budu se těšit. Otisky jde krást vzájemně. Nejvíc krade mýdlo s jelenem...usmívám se tu. Mám ráda tvoje jméno.


Philogyny
31. 12. 2022
Dát tip

pro Šabrej

Děkuju. Moc. Já nedávno zašla do lesa ke keři, kde fotila toho malýho hryzce napíchnutýho na trnu, ale nic...jen vítr. 


Crazy Ema
31. 12. 2022
Dát tip

Ahoj Philogyny, velmi mě zaujal název básně, škoda, že se v ní ten motiv otisků prstů smytých mýdlem z rukou neopakuje. Přijde mi to hodně zajímavý a možná bych ho dál nějak rozpracovala možná i sama. Zamyslím se nad tím, kdyby se mi to povedlo, označím tě k přečtení. Hezký Nový rok. Ema 


Philogyny
28. 12. 2022
Dát tip

pro Evženii

Jsou. Kdysi jsme byli s Jindrou v Řecku. Na jednom místě tam nepůsobí zemská přitažlivost, tlačila jednou rukou do kopce auto. Měli fajn průvodce, povykládal hodně zajímavých věcí. Tenkrát jsem se tam potkala s malou Aničkou, měla downův syndrom. Skamarádily jsme se. Další rok tam jeli znovu a byla. Našly jsme se. Hodně na ni vzpomínám. Rodiče byli lékaři z Brna, měli tam ještě jednu dceru, ta byla ležák...vyvolalo vzpomínky. Ty anomálie a zvláštní věci jsou, věřím tomu. 


Takové místo je i nedaleko od nás, tady v Lužických horách. Je děsivé.


Philogyny
27. 12. 2022
Dát tip blacksabbath, Gora

pro Andělka 1, srozumeni, blacksabbath

Myslím, že všichni známe. Jestli budu, zkusím na jaro zvěčnit ty bílý kvítky. A tak děkuju.  :)


Philogyny
27. 12. 2022
Dát tip

pro Safián

Náhoda...  :)


Philogyny
27. 12. 2022
Dát tip

pro Norsko 1

...můžu dopsat s jelenem...  :)


Philogyny
27. 12. 2022
Dát tip Štírka, blacksabbath

pro Štírka

Jak jsme se tu kdysi přistěhovali, tak začala načítat historii a potávat se. Strašně jsem kdysi chtěla bydlet na faře, líbí se mi tam. Náš dům stojí přesně na místě bývalé tvrze, jsou dochovány obrázky s kamenným ohrazením, tak jsem nechala udělat kamenný plot. Mám chovnou stanici vázanou k Frýdě, ze Zátorské tvrze.  Děkuji! :)


Philogyny
27. 12. 2022
Dát tip

pro Loki

Líbí se mi to tvý není kam utéct. Přemýšlela kdysi o těch utečených daňcích z obory. Postřílejí je tam nebo tam...My se teď zrovna doma bavili, vede nám pod zahradou tajná chodba, už je místy zasypaná a chtěli bychom se k ní dostat, páč by to byl parádní sklípek, Němci byli důkladní.  :)


silná atmosféra....


srozumeni
27. 12. 2022
Dát tip

***


Andělka1
27. 12. 2022
Dát tip

To znám...znám...


Safián
27. 12. 2022
Dát tip

Je další odklon od tvé tradiční poetiky záměrný nebo je to jen náhoda?


Norsko 1
26. 12. 2022
Dát tip

Mýdlo bych zrušil 


Štírka
26. 12. 2022
Dát tip

Vidíš - to o koncentraku pobliz mist kde zijes ani nevím... Zatim ta tisen stoupa i ze tvych radku... Fest...


Philogyny
26. 12. 2022
Dát tip Gora, Alegna

pro Gora

Tak to jsem ráda, děkuji!


Philogyny
26. 12. 2022
Dát tip blacksabbath

pro Luzz

Já si pořád myslím, že jsou tam někde pohřbení. V lomu byl pracovní tábor. Pod ním koncentrák. Ale tam něco je. Něco se tam muselo stát. Mám to za ty roky prochozené, vím svý. Němci se tu opakovaně vraceli a chtěli kopat na sušce...tam necítím nic. Na jaro zkusím zajít. Část už srovnali se zemí, ten les usychal, dali oplocenku... děkuji...  :)


Gora
26. 12. 2022
Dát tip Philogyny, Alegna, blacksabbath

Věřím na paměť místa, párkrát jsem zažila něco podobného...

Jednoduše, o to silněji. Dobrá minibáseň, ukázka z jiného ranku. Nepoznala bych tě.


Philogyny
26. 12. 2022
Dát tip Alegna, Gora, blacksabbath

pro Alegna

Hodně jsem o něm psávala. Měla i fotky. Přišla o ně. I ti psi se mne drželi a potichu utíkali vedle nohy. To už je co říct. Možná na na jaře...a děkuji. 


Luzz
26. 12. 2022
Dát tip Philogyny

"paměť místa". doteď nevím, jestli se to všechno odehrává jen v naší mysli (spletenec zkušeností, zkazek, informací o konkrétní lokalitě...) anebo jestli to místo opravdu samo o sobě dokáže působit. 


Alegna
26. 12. 2022
Dát tip Philogyny

Atmosféra toho místa musí být silná, je v tvých řádcích.


Philogyny
26. 12. 2022
Dát tip

Kočkodane, já moc děkuju. Dneska jsi mě dojmul.  :)


Kočkodan
26. 12. 2022
Dát tip Alegna

Kdybyste četli Philogynyny básně, chytly by vás.

Ano.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru