Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Od ptačího krmítka

21. 01. 2023
12
30
360
Autor
Jamardi

Na vršek keře
usedl první vrabec
- hejno se blíží.

Jeden po druhém
skáčí po dolních větvích.
Vměstnají se?

 

Nalámaný rohlík.
Holub čeká na větvi
- malé krmítko.


30 názorů

Jamardi
28. 01. 2023
Dát tip

Na Wikipedii píší, že v nedávné době vrabec vymizel z některých míst asi kvůli ptačí malárii. https://cs.wikipedia.org/wiki/Vrabec_dom%C3%A1c%C3%AD


Zeanddrich E.
28. 01. 2023
Dát tip Gora

 

U nás, na jihu Moravy a na malé vsi, na krmítku v malé zahrádce před oknem kuchyně vždy asi převažovaly sýkorky koňadry :) 

Co se týče vrabců - ty si pamatuji z dětství - ale potom -snad i na dvacet let - (téměř) zmizeli (o těch příčinách jsem něco i četl,..., souviselo to nějak i s jejich německou populací, podrobnosti už ale nevím..)!

 

(( ...)).

A ovšem- jak se vrabci náhle ztratili, tak náhle se v docela hojné míře, před několika lety, zase vrátili zpět :) 


Jamardi
24. 01. 2023
Dát tip

Evženie, to je dobrá zpráva. Obecně nemám přehled.


Jamardi
24. 01. 2023
Dát tip

Al Jal Úde, děkuju :)


Dneska jsem viděla hejno vrabců. V Lužických horách.


Jamardi
24. 01. 2023
Dát tip

vesuvanko, dík :) Tady je hejno vrabců a když přijde červenka, tak jim ustupuje a žere, co zbyde. Sýkorka tady přijde jen náhodně. Na zahradě zase převažují sýkorky a když přiletí, vrabci odletí. Zato tam si vrabci suveréně sednou na zavěšenou kouli a zobou. Tady se bojí, nevím proč, snaží se na ni dosáhnout z větvičky a sednou jen krátce. Dnes jsem měla pocit, že se více osmělují. Loni na to sedali normálně, nevím, co se  stalo.


Jamardi
24. 01. 2023
Dát tip

Romane, to máš pravdu. Děkuju :)


vesuvanka
24. 01. 2023
Dát tip

Pěkné :-))), TIP. U nás kdysi bývalo hodně vrabců, ale bohužel už před více než deseti lety vymizeli...



Zeanddrich E.
23. 01. 2023
Dát tip Gora

 

Hezké :)

(při mé nedávné návštěvě na jihu Moravy jsem překvapeně pozoroval vrabce (jednoho osamoceného), jak klidně zobe těsně vedle jedné slepice (ta, přitom, kdyby ho klovla do hlavičky, nedopadlo by to pro něj asi dobře :) )  )


Jamardi
23. 01. 2023
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
22. 01. 2023
Dát tip blacksabbath, Zeanddrich E.

Ivi, děkuju :) Je to tak. Když je v krmítku jídlo, jdou vždy spodem. Asi aby neupoutávali pozornost. Keř s krmítkem mám pod oknem a z boku je řada keřů. Z pravé strany taky, ale mezi nimi je chodník, nekrytý prostor, tak přicházejí vždycky zleva. Když není v krmítku nic, klidně si sedne na vršek keře i více vrabců.


blacksabbath
22. 01. 2023
Dát tip Jamardi

na okně krmítko

pod oknem šípkový keř

sýkorky po jedné


Jamardi
22. 01. 2023
Dát tip

Alegno, on nečekal, až se krmítko uvolní, on se tam nevešel, protože prostor krmítka je na něho moc malý. Ale je zajímavé, jak mě hned zmerčil, že tam dávám rohlík. Normálně tam totiž rohlík nedávám. Ale oni jsou zvyklí, že jim lidi hází rohlíky, tak si asi řekl, že by mohl něco dostat. :)  Děkuju :)


Rehka jsem volil, že je stěhovavý. Že přišlo jaro je běžné popisné konstatování, ale i kdyby nebylo, i japonská haiku vlastní úsudky obsahují.


Alegna
21. 01. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Taky jsem viděla holuba čekat, až se krmítko uvolní, moc pěkné obrázky


Jamardi
21. 01. 2023
Dát tip

Evženie, budou rádi. :) Díky :)


Taky jim musím nasypat.


Jamardi
21. 01. 2023
Dát tip

Luboši, marabu sem naštěstí nelítá. :) U nás je postrachem hrdlička. Ta se do krmítka vejde a hodně toho vždycky sežere, ale vrabci se jí nebojí, zobou rychle, co mohou. Tuto zimu tu moc nebyla, ale dnes, jak napadl sníh ano. A vrabci: moje babička říkala, že vrabci nejsou ptáci, že je to samostatná kapitola. Prý přiletělo hejno vrabců a zobali a slepice se na ně dívaly a teprve potom začaly zobat ony. :)


Jamardi
21. 01. 2023
Dát tip Gora

Radovane, myslím že když řekneš, že přišlo jaro, je to tvůj úsudek a to do haiku nepatří. Nebo ano? Jinak je to s tím rehkem dobrý nápad.


Jamardi
21. 01. 2023
Dát tip

Ireno, díky :)


Kočkodan
21. 01. 2023
Dát tip Gora

Keř se prohýbá

vypasený marabu

to bude jaro...

 

Zobe a zobe

ochutnal i krmítko

hlad je potvora

 

Na větvičkách křik

žako, kakadu, ara

melou o jaru


na vršek keře

usedl první rehek -

jaro je tady


Gora
21. 01. 2023
Dát tip Jamardi, Zeanddrich E.

Jarmilo, potenciál tu podle mě je. Jen tak narychlo jedna varianta:

Plné krmítko -

vrabčáky pozoruje

zpovzdálí holub  

 


Jamardi
21. 01. 2023
Dát tip

Radovane, původně jsem chtěla napsat jedno haiku. Pak tři haiku. A pak se mi to nelíbilo a napsala jsem to, co je.


Jamardi
21. 01. 2023
Dát tip

Nami, Aru, dievča za lesa, Rhodesie, děkuju :)


Rhodesie
21. 01. 2023
Dát tip

Příjemné ptačí miniaturky.


živé vtáčie obrázky***


Obrázky mají potenciál stát se haiku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru