Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez obalů shop, volba logická (zakázaná reklama, či Ostrá ekologická, ..., hustá? )

27. 01. 2023
14
20
321

 

 

Ekologická z dneška :) 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bez obalů shop, volba logická

(zakázaná reklama, či Ostrá ekologická, ..., hustá? )

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

I kvůli obalům Příroda naše dnes marodí

Bez obalů shop - propagace prý pouze

pustá,.., chodit tam, nebo nechodit.. ?.

Do látkových tašek, ..., krosen, saků

 

 

dnes nakupuje šlechta; dělá tím pro

 

 

svět alespoň něco, dnešní 

době plastu (naopak, prasátka

i k sobě sprostá/ po jednom použití

plastovou tašku /zhusta vyhodí..).

 

((...)).


20 názorů

Zeanddrich E.
05. 02. 2023
Dát tip Gora

 

 

 

 

 

To K3:

No jakékoliv jednorázovky jsou většinou v nějakém směru problém; - i co se týče papíru třeba také (nejen spotřeba dřeva, ale především spousty nafty a elektriky apod. při výrobě a dopravě..).

A tzv. rozložitelné tašky? - Mívali je před pár lety třeba v Tescu, ale co vím, už je nemají; - četl jsem snad o tom, že se totiž nerozloží tak rychle úplně, a tudíž mohou škodit i více, než obyčejná igelitka..; - tu totiž můžeme alespoň vcelku někam odložit (a nějak recyklovat, či alespoň dlouhodobě skladovat), ale ..rozložitelné igelitky se nám rozloží na šupinky a mikroplasty, ..., a ty jdou všude tam, kde plasty právě nechceme..!.

 

(( ...)).

Prostě stěží najdeme něco ekologičtějšího, než když usebraně a cílevědomě jednu a tu samou látkovou tašku používáme po dlouhou řadu let.. 


8hanka
02. 02. 2023
Dát tip Benetka, Zeanddrich E.

Benetko, divíš sa? Alobal obsahuje hliník (v tomto prípade sa neodsťahoval do Humpolce),  uvoľňujesa pri vysokých teplotách alebo určitých potravinách - kyslé, paradajky, soľ, koreniny... používať s mierou, ona to evidentne prepískla už dávno a následky sú...


Benetka
02. 02. 2023
Dát tip

Hmmm... Ono by se k tomu hodilo napsat mnohé. Ale bylo by to na moc dlouho. A tak snad jen jedno: V zaměstnání máme kolegyni - říká se jí whirpůlka poněvadž má IQ jako automatická pračka. Vypnutá. Každý den si nosí k obědu jeden rohlík s bůhvíčím zabalený v alobalu a ještě v sáčku. Obojí poté vyhodí do směsného odpadu... Nikdo nechápeme......?! Proč ten alobal?!?!?! Proč každý den nový sáček?!?!?! No ale jak řikám - je to neskonale tupé hovádko Boží_


Al Jal Úd
31. 01. 2023
Dát tip

Igelity, igelity 

vyšší důkaz prosperity?

Na stromech a růžích

ve škarpách se smáčknou 

je to pytlík polohbytý 

sílu má však značnou!

 


8hanka
29. 01. 2023
Dát tip Zeanddrich E., Benetka, blacksabbath

ešte som sa vrátila... vzhľadom na môj vek mám spomienky  z dávnejšej minulosti, kedy som nepoznala slovo ekológia, ale náš život  dedine bol už vtedy ekologicky zameraný...bývali sme v rodinných domoch so záhradami, roľami,  zvieratami, všetko sa zužitkovalo, zbytky jedál zvieratám, šupy a iný rastlinný odpad na kompostovisko pod hruškou, do obchodu so sieťovkou, igelitky ani mikroténové vrecká neboli, balilo sa do papiera, v škole raz do roka zber papiera, za utŕžené peniaze školský výlet na konci roku, minerálky, mlieko, sirupy v sklenených obaloch, na jar sa robila brigáda, upratalo sa nielen pred domom ale celé ulice, brehy potoka...raz do roka chodilj "drotár", drôtoval staré hrnce, odvážal sa kovový odpad, handry...keď sa objavili prvé igelitky z Tuzexu, boli vzácne, používali sa opakovane mnoho ráz...teraz je to módne, vtedy život každodenný...


K3
29. 01. 2023
Dát tip

Kdyby v prodejnách zkrátka nebyly, zákazník by se jistě přizpůsobil. Nebo, proč by nemohli být papírové? Nebo z rozložitelného plastu?


Snažit bychom se měli všici.


 

.. .


Zeanddrich E.
28. 01. 2023
Dát tip blacksabbath, Gora, 8hanka, Jamardi, Benetka

 

(( ...)).

Fascinují mne, mimo jiné, fantasmagorické výpočty (lidí s nejasnou motivací), kteří dokazují, že výroba  jedné látkové tašky zanechává daleko větší uhlíkovou stopu, než výroba jedné igelitky - to je sice pravda, ale tu *jednu látkovou tašku můžeme -narozdíl od té igelitky - přeci používat i po desítky let!

 

*(například můj otec nosí snad stále tu stejnou silonovou tašku v kapse či jinde už snad padesát - šedesát let..).


 

Ivi, ..každý ..vždy můžeme něco víc :) (například tak, že se svým postojem a názorem více vstoupíme do veřejného prostoru :),... .


blacksabbath
28. 01. 2023
Dát tip 8hanka, Zeanddrich E., Nami 99, Benetka

na zeleninu, pečivo.... mám našité sáčky ze staré záclony.....pítí ve flaškách nekupuju....na nákup látkovou tašku...dá se vyprat.....odpad třídím....co mohu ještě víc????


Nami 99
27. 01. 2023
Dát tip 8hanka, Gora

Franta jednou sbalil Emu.

Ema se sbalila, šla bydlet k němu.

Naknec sbalila Ema jemu.

Odešel od Emy  sbalený pěšky.

S balením je to opravdu těžký.

 


Kočkodan
27. 01. 2023
Dát tip Nami 99, 8hanka, Gora

Z výšky na to kouká Amor,

co se s lidmi děje,

připadá si jako magor,

nemůže je chválit,

přestávaj se balit.


Nami 99
27. 01. 2023
Dát tip 8hanka, Aru, Gora

Taky zdravím 8hanku,

Anču, Máňu, Frantu, Blanku.

Ivanka chce ještě Janu,

ale to já nemám v plánu.


8hanka
27. 01. 2023
Dát tip Nami 99, Gora

Nami, pozdrav k Tebe s Ivou letí, prosím, koľko máte detí?


Nami 99
27. 01. 2023
Dát tip 8hanka, Aru, Kočkodan, Benetka

Co se týká mě a Ivy,

nejsme na tom nejhůře.

Vyprané prezervativy

visí venku na šňůře.


8hanka
27. 01. 2023
Dát tip Zeanddrich E., Gora, Benetka

poviem Ti rovno bez obalu - som tak trochu hermafrodit, čo sa obalov týka...už niekoľko rokov nosím na nákupy plátené tašky, dajú sa zložiť do mini uzlíčka, po nákupe preprať, uschnú raz-dva, skvelá vec vždy po ruke..na ovocie a zeleninu mám špeciálne perforované textilné vrecká, tiež prepierateľné...mikrotén či igelit však používam na mäso, nezniesla by som, aby mi znečistilo nákup...


 

(opět upozorňuji - dvoubarevnost je záležitostí Písmáckého systému, či jiné vyšší moci, ..., ne mojí :)  )


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru