Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šedivý kohout (3. část)

27. 01. 2023
10
26
338

Dovedl mě do nevětrané ložnice.

„Kdyby něco, stačí zavolat,“ řekl do naprostého ticha.

„Děkuju, ale nebudu rušit.“

Všimla jsem si police se svatebními fotkami nad postelí. Budu je muset důkladně prozkoumat.

Nejradši hned.

Jenže tělo mě neposlouchá.

Jenže tělo upadá do hlubokého spánku. (...)

3

 

Otevřela jsem oči. Ráno bylo dávno pryč. Do ložnice pronikalo všetečné slunce.

Odrhnula jsem deku. Měla jsem však pocit, že je mnoho dalších neviditelných dek, které mě obtáčí ze všech stran.

V hlavě se mi rojily pochybnosti.

Musím se podívat na ty fotky. Jestli se na nich najdu, budu vědět, na čem jsem.

Roztřesenýma rukama jsem z police sundala tři velké fotografie v bílých rámečcích.

Na první byli novomanželé vyfoceni v parku pod kaštanem, na druhé u slavnostního stolu a na třetí zblízka, když se líbali. Připadala jsem si jako milovnice bulváru, která si s gustem prohlíží svatby a bezbřehé radovánky v podání cizích lidí.

Ten divný pocit se nevytratil ani po tom, co jsem se na fotkách poznala. Vypadala jsem jako holka z plakátu. Nejvíc mě dostával ten bezstarostný úsměv, o který brnkaly dlouhé černé vlasy.

Snažila jsem se vyhrabat z koutů zapadlé vzpomínky a vydolovat z nich okamžiky štěstí, moment slavnostního slibu, svoje svatební šaty, které se mi na fotce tolik líbily. Jediné, co jsem si vybavila, byla chuť kremrolí, které miluju a které jsem milovala už jako dítě. Jenže kremrole jsem přece mohla jíst na kterékoliv svatbě, v kterékoliv cukrárně…

Ať tak či onak, Luboš byl můj muž. Jiné vysvětlení jsem neměla. Že by se zřízenec v nemocnici spletl a posadil mě do špatné sanitky, bylo krajně nepravděpodobné. Byl tu také modrý džbán na vodu a dva plátky citronu.

Došourala jsem se do obýváku.

Záclony s obrázky barevných motýlů byly zatažené. Brzo jsem měla pochopit proč.

Na rozkládacím gauči, který nestačil rozložit, se válel Luboš a hlasitě chrápal. Muselo to být slyšet snad i ve vedlejším domě.

„Vstávej, lenochu,“ zatřásla jsem s ním. Udělala jsem to automaticky, vůbec jsem nepřemýšlela o tom, jaké by to mohlo mít následky, a jestli to vůbec chci udělat.

Luboš otevřel jedno oko. Pak druhé. Nakonec obě. Vypadal zmateně, zřejmě mě tu vůbec nečekal.

„Už jsem vstala.“

„Udělám ti snídani,“ zamumlal a vstal z gauče.

Jeho kostičkované pyžamo bylo samá díra. Naštěstí měl trenýrky.

Skoro jsem se zastyděla. Jestli je Luboš můj muž, jak to, že ho nechávám chodit v tomhle? Nebo jen využil příležitosti, když jsem nebyla doma. Přemohla ho lenost, nezájem?

Natáhl se pro berle.

Vydal se do kuchyně, krok měl značně nejistý. Šla jsem za ním v těsném závěsu. Mezitím jsem přemýšlela, proč má vlastně berle. Neměl nějakou nehodu? Budu se ho muset zeptat, až bude vhodná příležitost.

Taky jsem hádala, kolik je mu let. Tipovala jsem, že mu bude okolo sedmdesáti a že mně bude o pár let méně.

Zastavil se u skříňky na pečivo a začal se v ní lítostivě přehrabovat. „Asi nemám žádné pečivo.“

„To nevadí. Dám si, co bude.“

„Asi nemám vůbec nic,“ dodal takřka šeptem.

„Skočíme nakoupit, aspoň se projdu.“

Napadla mě hrozitánská věc.

„Máme… máme nějaké děti?“

Luboš se na mě podíval, jako bych právě spadla z višně.

Pak smutně zakroutil hlavou.

(...)


26 názorů

Janina: Díky za zájem, potěšilo. A taky díky moc za tvůj komentář, byl velmi přínosný, opravím.

Jinak občanku nemá a to ještě sehraje svoji důležitou roli...


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

I tento díl mě bavil. Trochu zmatky v osobě vypravěče/čky v části: "Tipovala jsem,... že JÍ SAMOTNÉ bude o pár let méně." Mluví přece o sobě! Takže "mně samotné", ale to by asi stejně neměla tipovat, kolik je jí let - má přece občanku? Stejné je to u "BudE se ho muset zeptat..." - budU.


tak to bude Luboš pro Luboše.. ;)


Kočkodan
30. 01. 2023
Dát tip

I mě to baví a jsem zvědavý opičák (jinak Luboš, na jaře 65) - také čtvrtý díl rád přitisknu na svou čtenářskou hruď.


Gora
30. 01. 2023
Dát tip

Určitě-je to lepší.


.. nakonec jsem to celkem přepsal a myslím, že k lepšímu, 

díky


ahoj, díky za přečtení i za zájem

ona už ale je stará, což je i uvedeno v poslední větě prvního dílu. To, že si to třeba nechce připustit nebo si to nepamatuje, to je zase jiná věc...


Living Next Door to Alice, to je i pěkná písnička ;)


ahoj,

díky za podněty, hlavně ty fotky by se fakt daly využít lépe a k širšímu popisu, když už si je prohlíží... Jinak už je určitě zhruba v manželově věku, tj. důchodovém. To, že si to třeba nechce připustit nebo si to nepamatuje, to je zase jiná věc...


jako mně se to líbilo, ale nechci hodnotit vlastní věci, že ano.. ;)


Taky mě to baví a jsem i zvědavá :-)


K3
28. 01. 2023
Dát tip

Stáčí se to jinam než jsem si myslel a taky jsem měl nejdřív zato že je mladá...


Gora
27. 01. 2023
Dát tip

Mám technickou: kolik je hrdince přibližně let?

Využila bych prohlížení fotek v textu podstatně šířeji ke komentáři ženy, která je prohlíží, mohla popsat sebe samu zamlada apod. On pan manžel je už tak stár, že chodí o berlích? Čím bys vysvětlil díry v jeho pyžamu??


Alegna
27. 01. 2023
Dát tip

Stále mě to baví číst a těším se na další


Aru
27. 01. 2023
Dát tip

jak "doufám"? když si nejsi jistý, jak si může být jistý čtenář. a pokud se to líbilo tobě a čtenáři ne, pak můžeš na názory ostatních kašlat :))

nejistota je to co nás vyvádí z rovnováhy


mně to zaujalo... aspoň doufám ;)


Aru
27. 01. 2023
Dát tip

hlavně ať to zaujme tebe, jako prvního čtenáře ;)


jasný.. tak doufám, že to zaujme co nejdéle to jen půjde... ;-)


Aru
27. 01. 2023
Dát tip

dokud to zaujme :D

dobře, nebo špatně, to se nedá definovat, každý by to jednak napsal jinak po svém a každý čtenář vnímá text taky trochu jinak, takže nezbývá,... než si psát po svém :))


a to je dobře? ;-)


Alice :-)


Aru
27. 01. 2023
Dát tip

je to takový přemýšlivý děj


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru