Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MIMOZEMŠŤAN (PILOTNÍ DÍL SPOLUPSANÍ - díl č. 1)

04. 02. 2023
17
54
1073
Autor
blacksabbath

 

Všechny napsané díly najdete zde https://www.pismak.cz/…483

 

 

V přítmí podloubí bouchly dveře. Nezbytná přestávka, v níž hrály hlavní roli plné měchýře, ale i touha po cigaretě vytáhla z tepla hospůdky několik postaviček. Motaly se kolem svého druhého domova, v koutcích úst světlušky, a zkalenýma očima mžouraly na zachumelené náměstí. Statný chlapík přezdívaný Homole, podle postavy kuželovitého tvaru, se do ticha rozkřiknul:
„Sakra, musel zrovna teď jít narazit novej sud? To se pokouší sabotovat naší soutěž v pití metru piv?"
„Co naděláš. Už je to stejně v prdeli. A já bych byl býval první. Stačilo vypít jen to jedno poslední pivo," brblal jeho kolega z mokré čtvrti přezdívaný Guláš a popotáhl nosem, ne nepodobnému malému slonímu chobotu, jen doruda zabarvenému. S takovým čuchometrem snadno zaznamenal podezřelý zápach, obvykle se linoucí ze zapařených bot. Zacílil tím směrem frňák i zrak. Jako v husté mlze způsobené řadou piv a třemi fernety spatřil poblíž loubí modré světlo spuštěného laptopu. Nakonec ještě zčásti zasněženou, balónovitě vypadající bezvládnou postavu. Kdyby byl U žáby karneval a někdo by si z hecu navlíknul skafandr, ještě by to bral, ale takhle?
„Coo - co to je?" protíral si hřbetem ruky zamlžený zrak.
„Přece mi-mi-mozemšťan," zachrčel opilecky z hloučku dlouhán, přezdívaný Tyčka.
„Co blbneš? Ty moc koukáš na bednu! Ještě ti někdo uvěří," napomenul fantastu Tyčku Homole. „Pojďme dovnitř. Řekneme pípnímu, ať zavolá chlupatý."
„Nekouknem se nejdřív, co to tam vlastně leží?“
Skupinka ucouvla jako jeden muž. To tak!
„Ještě by nás do toho chtěli namočit," staral se náhle téměř střízlivý Guláš.
„Nemůžou. Máme to - to - to alibi. He, ty dáš alibi mně, já zas tobě a tak porád dál!"
„Teda Homole, ty máš hlavu. Tys měl bejt advokát a ne závozník,“ pochleboval mu kamarád. Chytili se kolem ramen a zapluli do jistoty své hospůdky.

Za chvíli už páté přes deváté vypravovali výčepnímu své zážitky. Ten, ačkoli se mu moc nechtělo, vytočil číslo obvodního oddělení.

„Panebože, to nemůže být ani jeden večer klid?" hřímal nadstrážmist Horejs a zavěsil starožitné sluchátko do vidlice telefonního aparátu.
Leden, policejní posádka povážlivě prořídlá kvůli chřipkové epidemii, a někdo si dělá šoufky s ufounama nebo co? No, jít se tam musí! Ale donutit štamgasty v tuhle pozdní hodinu ke kloudné spolupráci bude pořádný kumšt!
„Co jsem komu udělal?" pokračoval v lamentování a rázoval po služebně sem a tam.
„Rotný Kukvajc!"
„Co se děje, šéfe?"
„Z hospody U nafouklé žáby hlásí nález smradlavého mimozemšťana. Předpokládám, že to bude nějaká pitomost, ale vy si s tím, i když jste nováček, poradíte. Nikoho jiného stejně nemám."
„Rozkaz!"
Rotný si oblékl bundu, nasadil brigadýrku. Poznámkový blok strčil do kapsy. Stejně ho nejspíš nebude potřebovat!
Otevřel dveře do nevlídného večera.
„Zapáchající mimozemšťan, haha. Pěkná hloupost. To jim, opilcům, stejně nedaruju. Brrr, zima," upouštěl Kukvajc páru od úst.

Světlo z laptopu pohozeného poblíž podivného nálezu svítilo stále zřetelněji, až celé náměstí vyhlíželo, jako by se na ně snášel bledě modrý sníh…

 

 

 


54 názorů

Zeanddrich....děkuji za přečtení a zanechanou stopu


super:-)))


10. díl, počítám s tím


Nami 99
05. 02. 2023
Dát tip

Je zvláštní, že mimozemšťan přistál zrovna na naší planetě, když s námi nikdo ze sluneční soustavy nemluví.


Al Jal Úd
05. 02. 2023
Dát tip

Zajímavý začátek, pěkně vykreslená situace před podnapilými zraky. Otrávená policie, co tam svítí, co to bude?


Je to pěkné, ale bůhví, co s tím zase uděláte.


Kočkodan
04. 02. 2023
Dát tip Gora

Ivi, v dílu je sice Guláš, ale není to guláš. Ten z vypravování udělají teprve další. Za nástřel si rozhodně nezasloužíš odstřelit. (ultračile mrkající smajlík)


Jamardi
04. 02. 2023
Dát tip

Nepřidám. Mám strach, že bych to napsala příliš stručně a ještě by tomu nakonec někdo věřil. :)


Aru
04. 02. 2023
Dát tip

já bych od toho dílu moc neočekával, abys nebyl zklamanej Nami :D


blacksabbath
04. 02. 2023
Dát tip Nami 99

Nani....vem si z něho příklad:-)))))


Nami 99
04. 02. 2023
Dát tip blacksabbath, Gora

Aru po pozření mimozemšťana s osmi, získal mimořádné schopnosti.


blacksabbath
04. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

dobře...alespoň tak....však se časem, vy všichni náhradníci, rozhoupete:-))))))))


Nami 99
04. 02. 2023
Dát tip Gora

Milá děvčata -

Alegno, blacksabbath, Goro 

Nevíte jakou je pro mě ctí a jak moc si vážím důvěry, kterou do mě vkládáte, ale nejsem si jistý, jestli bych byl schopný sahat po kotníky ostatním spolupsavcům. Já napíšu blbinu na čtyři řádky, ale dlouhý , srozumitelný text, zajímavý a ještě trochu aby pobavil , to opravdu nevím. Ale dobře, jeto legrace a za výsledek neručím. Ale prosím zařadit až jako náhradní náhradník náhradníka náhradníka za Al Jal Úda. 

Děkuji 

Večer, či při kávě ranní,

dám si chvilku spolupsaní.

Je to s písmenkama hraní,

pro radost i pro zasmání.


blacksabbath
04. 02. 2023
Dát tip dievča z lesa

Děkuju....uvidíme kam to rozvine Aru...:-))))


začína to mi-mi-mozemšťanom ... či tomuto príbehu postačí zelená planéta, je otázne už na začiatku ... kam nás to modré svetielko dovedie? ... blacky, pekne si to nasvietila ...***


Máš tedy díl č. 10....až Philogyny vloží svůj díl č. 9 budeš mít tak 3 max 4 dny na vložení svého dílu....neboj dám ti vědět až přijde tvůj čas....zatím sleduj děj....těším se:-)


chci a vkládá se postupně jeden po druhém? Nebo jako ve Hvězdných válkách? 


dílů bude tolik - kolik bude zájemců o psaní..zatím je nás devět čili devět dílů...chceš-li se přidat můžeš mít díl č. 10


já jsem hlavně zvědavý na díly od Tebe a Aru, ostatní moc neznám, ale věřím, že můžu být mile překvapen, pro mě už žádný díl není přece? Ano v minosti mě to napadlo, nevím, jestli je na mě spoleh a vyrovnám se ostatním...


zápisníku...děkujeme za zájem...chceš se přidat?


i dělníci mají právo si zajít na pivo, někteří v tom mojí i řád, ano musim přiznat, že Ti popisování jde, to potáhnutí nosem, kouření před hospodou, aportování s cizím psem...


Gora
04. 02. 2023
Dát tip blacksabbath

Nami, tvůj ev. díl by byl vynikající, jsem si jistá.


Jarmilo - jsem ráda, že tě to zaujalo...přidáš se?


Jamardi
04. 02. 2023
Dát tip Al Jal Úd

To bylo zázračné  světlo, že odpudilo všechny zloděje a nikdo se tam ani nešel podívat! Vypadá to zajímavě!


Benetka
04. 02. 2023
Dát tip

Nami: To je má oblíbená písnička od Honzi Vyčítala:

https://www.youtube.com/watch?v=ny7HG6x2WJk&ab_channel=maras094


blacksabbath
04. 02. 2023
Dát tip Alegna

Neboj Al., draky tam Aru jistojistě nedá:-))))

Nani.....koukej se přidat, chlapisko...když Alegna tak hezky prosí:-)))) a já taky


Nami 99
04. 02. 2023
Dát tip Benetka, 8hanka, blacksabbath, Alegna, Gora, Kočkodan

8hanka -

řeknu ti tajemství. Jak Aru dneska vařil, tak uvařil mimozemšťana s knedlíkem a se zelím a snědl si pokračování. Proto oddaluje psaní dalšího dílu. Neříkej to prosím Blackie, byla by z toho smutná.


Alegna
04. 02. 2023
Dát tip 8hanka

black, nápadité a napsáno velmi dobře, což je dobrá zpráva pro všechny, jen u sebe si tím nejsem jistá. Aru teď rozjede svou fantazii a jsem v háji, bože, na co jsem se to dala? Když čtu glosy Namiho, je škoda, že se neúčastní.

Prosím Nami, piš si s námi!

 

 


Bene, ještě ti to spoluautoři zamotají, neboj:-))))


Benetka
04. 02. 2023
Dát tip Alegna

Super nápad/začátek! Miluju emzáky!!! :D


chvilku jsem tady nebyla a ejhle.....Hanko, koložvárska?....aj by som si dala:-))))

Dagmamar......přidej se:-))))

Jednapoetko...klidně si troufni....nezkusíš-nepoznáš:-))))


Andreina
04. 02. 2023
Dát tip

Ivi, rozjela jsi to zajímavě. Aru, teď se ukaž, kam nás zavedeš.


Aru
04. 02. 2023
Dát tip Alegna

nemám no :D, my máme obědy tak mezi 4. a 7. večerní :))

závin? sedám na vlak, spolupsaní počká :D:D

jo, určitě někdy to píše samo, ono to sice nevypadá, ale já píšu dost pomalu. to chápu, u velkých proluk mezi díly je pak potřeba nastavit čtenářům zrcadlo :D


Dagmaram
04. 02. 2023
Dát tip

black paráda, bavilo:-D


8hanka
04. 02. 2023
Dát tip Alegna

Aru, ako to, že ešte nemáš navarené? U nás od večera šalát s rezňami z tresky a dnes sa dopeká koložvárska kapusta(zelí)...ešte máme jablkovo-makový závin a kokosové guľky...včera i dnes sneží, tak som to poňala trošku vianočne...aj by som Ťa ponúkla, ale neviem, či by si neohrdol...

čo sa týka písania...niekedy to píše samo, proste Ťa niečo osvieti a ideš...a vtedy je to najkrajšie...a za pár minút...ak príliš premýšľaš, ak chceš príliš zapôsobiť, môže to dopadnúť vyumelkovane, môže tomu nakoniec chýbať človečina či mimozemština...

prepáč, že Ti do toho furt kecám, ale nepatrím k trpezlivým, pokračko chcem hneď a basta:)) A Ty určite odpovieš nedeľa alebo pondelok, howgh:)


Aru
04. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

nooo, vidím to v neděli, nebo pondělí OsmiHanko, v poledne budu leda spoluvařit :D

 - hlavně lidi ty díly neuspěchejte, práce kvapná, málo platná, občas to bylo patrno na minulých spolupsaních, když to bylo spíchnuto horkou jehlou.


Gora
04. 02. 2023
Dát tip

Hanko, tvá odpověď mě fakt rozesmála - dík za procítěnou reakci. 

Už mizím, blackie...


Nami 99
04. 02. 2023
Dát tip Gora, Benetka, Alegna, Janina6

To by musela být mimozemšťanka. Samci svítěj zeleně.


Gora
04. 02. 2023
Dát tip

Jednopoetko, my s blackie jsem v Klubu neumětelů, takže žádný ostych!


8hanka
04. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

Blackie, nooooo, tlieskam...ja som vedela, prečo chcem pod čiaru, moja fantázia spí a spí a spí...neviem, ako by som pokračovala,  možno by ma osvietil vianočný stromček, ešte stále ho mám po boku:)

Aru, odovzdaj prácu presne na pravé poludnie, čakáme a tešíme sa:) Ty to dáš, načo čakať 3-4 dni, ten bezvládny chudáčik určite do poslednej chvíle šepkal E.T.go home...


Jednapoetka
04. 02. 2023
Dát tip

Milá Blacksabath, vy jste tu všichni excelentní písmáci, já jsem proti vám amatér neumětel, tak si netroufám..Jsem moc ráda,  že tu jsem v dobré společnosti..A ráda budu obdivovat vaše řádky...


Aru
04. 02. 2023
Dát tip Gora

p ř e m ý š l í m GORO! jak se vzniklou situací naložit ;)

ono to půjde, klube se pomalu nápad


Gora
04. 02. 2023
Dát tip

Tak se tuž... ani ses nezmínil, jestli se ti rozehraná situace zamlouvá:-)


Aru
04. 02. 2023
Dát tip Gora, Alegna

uf, 3-4 dny, už jsem myslel jsem, že v pravé poledne musím odevzdat práci :D:D

hmm, tož to budem muset toho mimozemšťana nějakó zdetektivovat :D


Nani vydrž....má na to 3-4  dny...díky!


Já ráda


Nami 99
04. 02. 2023
Dát tip Gora

Moc hezké Ivi a napínavé. Aru má co řešit. Měl by to napsat ještě dneska. Jsou to nervy. 

 


Gora
04. 02. 2023
Dát tip

Ivi, nemuselas zmiňovat, ale dík... nejvíc práce bude na tobě.


Irčo, děkuji....však na tom máš svůj velký podíl!


Gora
04. 02. 2023
Dát tip blacksabbath, Alegna

Ivi, prima nástřel! 

Aru, silnou kávu a dobrý nápad - a půl je hotovo:-)


Janina6
04. 02. 2023
Dát tip

Bomba :-) Kdo by odolal?


Jednapoetko...moc děkkuji a přidej se!


Jednapoetka
04. 02. 2023
Dát tip

Tak to je super zajímavá hra a moc se těším na pokračování! Tip!


blacksabbath
04. 02. 2023
Dát tip Aru

Aru, už můžeš..:-))))...tak zase jako posledně ...máš na svůj díl 3-4 dny...jo a draky nech zatím spát:-)))))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru