Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MIMOZEMŠŤAN - díl 4.

07. 02. 2023
15
42
609
Autor
Gora

SPOLUPSANÍ

předchozí díly: https://www.pismak.cz/…483

 

 

„Běžte už domů, Kukvajci, ráno moudřejší večera. A počítejte s tím, že kapitán Bílek z kraje si právě vás vyžádal jako místního znalce poměrů k ruce pro vyšetřování. Takže od zítřka jste mu k dispozici.“

„Provedu! Až dorazí podrobná zpráva z prosektury, veliteli, budeme hned o něco moudřejší. Musíme z náměstí taky odtáhnout policejní vůz, kdoví proč nejde nastartovat. Tak ráno nashle,“ zasalutoval rotný.

Než došel domů, přestalo sněžit a na nebi se vyloupl úplněk. Nebyl žádný strašpytel, přesto se cestou párkrát ohlídl. Měl intenzivní pocit, že není na ulici v tuto pozdní hodinu sám.

Později stál ve svém bytě u okna, již převlečen do pyžama. Zkontroloval stopy v čerstvém sněhu. Byly jen jedny, jeho. Asi se mu venku něco zdálo.

Popřemýšlel, koho všeho budou muset co nejdříve důkladně vyslechnout – sousedy staré Vraždové, když příbuzné, zdá se, neměla - pak hospodského Hromdopola a partičku ochmelků, která snad do zítřka vystřízliví. Možná si přece jen všimli, ale docvakne jim až později, že tam v tom loubí mohl kdosi postávat (neboť pachatele prý cosi láká zpět na místo činu). Anebo uviděli odjíždět auto, z nějž vrah zřejmě vyložil svoji oběť. Proč ale právě tam? Někde v houštině nebo na skládce by beztvarý balík sotva kdo registroval.

Popil čaj, naposled koukl na měsíc, který se houpal hodně nízko nad městečkem a vyhlížel tak ledově, že Kukvajcovi naskočila husí kůže. Zatáhl závěs a zalezl do postele. Dost přemítání, musím se vyspat - od rána dělám s tím Bílkem - celkem sympaťák, nepovyšuje se, a že by mohl! Tak abych si netrhnul ostudu!

Za chvíli se pokojem rozléhalo chrupání uondaného policisty.

Pod závěsem se dovnitř protáhly první ranní paprsky. Mobil nezazvonil, byl kupodivu docela vybitý. Právě tak se cítil on sám, jako by ani nespal!

Honza Kukvajc si dal studenou sprchu, snídani a letěl na obvodní oddělení policie. Luboš, jak se představil kriminalista Bílek s tím, že si budou tykat, tam byl během chvilky.

„Frčíme do bydliště té zavražděné paní, Honzo. Ty to tady znáš, tak sedej za volant.“

„Rozkaz… tedy … samosebou, Luboši! Směr Eliášova 12.“

Zatuchlý vzduch činžáku provázel rozhovor s nejdůležitější osobou z domu (poté, co paní Vonásková alias Vraždová záhadně zesnula, jinak to byla pochopitelně ona). A sice s domovnicí.

„Páni inspektoři, o mrtvých jen dobře, ale to byste ji museli poznat zaživa! Strkala do všeho nos, psala stížnosti a udávala, jó, ta tady měla nepřátel!“

„Nějaké konkrétní jméno?“ poptával Luboš Bílek podrobnější fakta od ženy v teplácích, kostkovaném šátku a hadrem v ruce.

„To víte, páni, to já zas nemůžu jen tak mírnix týrnix někoho jmenovat! Ptejte se spíš na úřadech, tam věčně věků otravovala, možná by věděli víc… jsem imrvére sehnutá nad kýblem, tak co já vím…“

„To jsou svědci,“procedil Bílek v autě. „Já nic, já muzikant!“ Kukvajc otráveně přikývnul.

Okénko podatelny. Zápisová kniha došlé korespondence Městského úřadu.

„Jistě, od paní Vonáskové tady máme desítky dopisů, jak račte vidět. Většina se týkala problematických vztahů se sousedy v jejím bydlišti. Ti si zase stěžovali na ni. Chovala se podivínsky!

Naposledy prý o půlnoci tloukla holí do kovového zábradlí a křičela, že se konec světa přiblížil a aby se všichni hříšníci v domě dali na pokání, jinak že je ve světelné lodi odvezou ufouni do otroctví!“

„Cože? Mimozemšťani?“ podivil se Luboš Bílek a dodal: „No jo, byla to přece už stará osoba, tak se musí brát s rezervou.“

Zato Honza Kukvajc byl zaražený. Co světlo, které se z malého laptopu namodrale rozšířilo po celém náměstí, a podivný "kosmonautský" oblek na zavražděné? A náhle se mu vybavila i helma, kterou později již na místě činu postrádal, stejně jako notebook. Možná stará Vraždová na něco důležitého kápla a "oni" se jí potřebovali tak hrozným způsobem zbavit?

Rotný Kukvajc se rozhodl, že domněnky o ufounech si zatím nechá jen pro sebe.

Ve vysílačce se ozval šéf. A jelo se na stanici. Prý nějaká novinka v případu Vraždová!

 


42 názorů

Silene
12. 02. 2023
Dát tip

Goro, zkus asi ještě jednou přečíst, co píši. V příručce je i podrobné zdůvodnění příslušných postupných jazykových posunů.


Gora
12. 02. 2023
Dát tip

Díky, poopravím, i když - pro jistotu jsem se podívala do Pravidel, kde je psáno:

vyloupnout, příč. vyloupl i vyloupnul

 


Silene
12. 02. 2023
Dát tip

(Až a pokud bude text procházet korekturami, kde je řešení funkční, opravit sufixy a úroveň: vyloupnul x vyloupl; ohlídnul x ohlédl; kouknul x koukl; zatáhnul x zatáhl; netrhnul x netrhl; přikývnul x přikývl; rozhodnul x rozhodl.

Sice zhrublé varianty do jazyka postupně pronikají, jsou brány za uznané, ale pokud možno nepropagovat. 

Text byl na obrazovce, výskyt jevu tak neunikl mému perifernímu vidění. A já to vidět nemůžu...)


Gora
08. 02. 2023
Dát tip

Andrieno, to by měli plné peklo! Díky.


Andreina
08. 02. 2023
Dát tip

Tak přece jen asi ufounové a já si do dbeška myslela, že klevetivé báby odnáší čerti. 


Gora
08. 02. 2023
Dát tip

Díky, Evži, jsem na tebe zvědavá...


Moje pozice je ještě daleko, ale necháme se překvapit, kam to půjde dál.


Gora
08. 02. 2023
Dát tip Nami 99

Nami, mně se líbí, jak si /po humoristické stránce/ víš rady s každou zápletkou.


Nami 99
08. 02. 2023
Dát tip Gora

Ivi, 

rychlospavec, je člověk, který spí rychle a se spanním se neloudá . Stačí mu třeba hodinka a je vyspalý, protože spal rychle. Kdo spí pomalu, potřebuje na vyspání třeba až osm hodin.


Gora
08. 02. 2023
Dát tip

Nami, díky!


Nami 99
08. 02. 2023
Dát tip

Moc hezký povedený díl.

Jak tohle dopadne? Jsou to nervy.

 


Gora
08. 02. 2023
Dát tip

Diano, díky, žes četla:-)... taky mi je Vraždové líto, ale naštěstí je to jen vymyšlený příběh...


Diana
08. 02. 2023
Dát tip

Taky bych neměla odvahu to vyšetřovat. A staré vraždové je mi trochu líto ;-)


Gora
08. 02. 2023
Dát tip Janina6

Ještě jsem do textu udělala poznámku, že příbuzné neměla...


Gora
08. 02. 2023
Dát tip

Janino, dííík... ne, neměla, žila celý svůj život podivínky osaměle.


Janina6
08. 02. 2023
Dát tip

Hezkýýýý :-) Je to čím dál zajímavější, ale vyšetřovat bych to teda nechtěla .-)

Chápu správně, že stará Vraždová neměla žádné příbuzné? Nebo čtu tak nepozorně?


blacksabbath
08. 02. 2023
Dát tip Gora, 8hanka

Pročítám si znovu i komentáře....ten můj opravuji

 Irčo, nejsi rychlospavec:-)))aale rychlopsavec:-))))))....no nebo možná obojí? :-))))))


Abakus
07. 02. 2023
Dát tip Gora

rozmýšľam koľkokrát bude  ešte raňajkovať...


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Díky, Bene:_)


Benetka
07. 02. 2023
Dát tip

Hmmm... :)


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Abakus, usmívám se:-)) a dík za podporu.


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Luboši, jméno má ten rotný krkolomné, ale zvykneme si... a nadřízený Bílek tě snad svým jménem zaujal... díky.


Abakus
07. 02. 2023
Dát tip

Ja dúfam, že bude dosť ochotných a nik zo zoznamu budúcich spoluautorov  nevypadne.


Gora
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

Lído, neměla bych klid, už v noci mi to nedalo spát... díky!


Kočkodan
07. 02. 2023
Dát tip Janina6

Cukvajc (nebo Kucvajc?) doufám pojedl před setkáním s Bílkem k snídani vajíčka. Samozřejmě nevím, kdo je právně vzato pachatelem, ale já osobně bych mu dal v  případě Vraždové místo trestu spíš diplom...


Alegna
07. 02. 2023
Dát tip

Poznávám Bílka, celej on, zamyšlenej nemluvnej sympaťák :)), Kukvajc se pěkně klube, že on to nakonec vyřeší :))

Teda ty jsi rychlík, pěkně jsi vykreslila postavy i jejich pocity, supr díl


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Ivi, děkuju, s tím scénářem pro TV jsi mě rozesmála...

 


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Al Jale, díky, no, nechme se překvapit...


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Jarmilo, určitě těžší než Ťap Šlap:-) - díky.


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

dievča, díky... no, portrét nadřízeného jsem spatřila u Alegny v prologu až už jsem měla díl napsaný:_)...


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Hani, díky, nebylo to úplně snadné:-) nějak vybalancovat realitu a nadpřirozeno.


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Gimouši, děkuji a ať se ti dobře navazuje nit!!


blacksabbath
07. 02. 2023
Dát tip Alegna, Janina6

Dejte pokoj s pohádkama. Tohlel je tak dobé, že bychom to mohli nabídnout jako scénář pro nějakou televizi !!!

Irčo jsi rychlospavec:-))) a je to super díl!!!!!!

Pěkně jsi nám rozebrala postavu zavražděné Vraždové....kdo by ji nechtěl zabít...babu jednu...

Závěr parádně nahrává dalšímu spolupsavci ubírat se cestou ufovraždy...jak si s tím Gimouš poradí? Nechme se překvapit


Al Jal Úd
07. 02. 2023
Dát tip

Pěkně se to zamotává s mimozemšťanama, těším se na pokračování :)


Jamardi
07. 02. 2023
Dát tip

Hraje si vrah na mimozemšťana nebo je to jinak? Tak uvidíme! Aru má pravdu, je to obtížné téma.


dievča z lesa
07. 02. 2023
Dát tip Alegna

Kukvajc si vydýchol, má nadriadeného a dokonca si tykajú ... a vo vzduchu cítiť čosi mimozemské, alebo nevie sa ...***


8hanka
07. 02. 2023
Dát tip Alegna, Janina6

bavilo ma to, Irenka...i ja som sa chvela, keď som s ním kráčala domov a potom spoza okna pozorovala na snehu stopy, či sú tam ešte nejaké ďalšie...a zamrazilo ma, že nie sú...bude tam niečo medzi nebom a zemou...a zmiznutá prilba ma straší tiež...


Dodám můj dílek do skládanky nejpozději zítra. Uvidíme, co se stalo s helmou...


Aru
07. 02. 2023
Dát tip

jo, je to obtížný téma, víc mi seděly pohádky


Gora
07. 02. 2023
Dát tip

Aru, už jsem si C opravila... dík!

No, nic jiného mě zatím nenapadlo:-)


Aru
07. 02. 2023
Dát tip

Goro, Kukvajc, ne Kucvaj, od slova kukat ;)

mimozemšťani přicházejí, aby se vůbec něco vysetřilo, taková mimozemská entita zhypnotizuje celý město a je po detektivování :))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru