Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MIMOZEMSŤAN - díl č. 11

13. 02. 2023
13
46
527
Autor
Aru

Spoluvyšetřovali: blacksabbath a Aru

Rotný Kukvajc seděl na policejní stanici za policejním stolem na policejní židli a četl si pod policejní lampičkou policejní spisy k vyšetřování. Na zdi vzhlížel z obrazu prezident Zemák s výrazem, jakoby se chystal odstoupit.

 

"Já jsem z toho už asi úplně blbej," řekl Kukvajc, vrah ze spisu nevyplul, všude samí podezřelí, ale vrah se úkladně ukrýval v houštinách zmatených indicií. "To starej komisař Bärlach, ten by si věděl rady." Povzdechl si Kukvajc a smutně pohlédl na stůl na japko z Horejsovo zahrádky, kterými zásoboval celou stanici.

 

"To chce klid Honzo, co že to zavražděná vlastně držela v ruce?," řekl vyšetřovatel Kpt. Bílek.

 

"No takový stříbrný řetízek se čtyřlístkem, ten nám k ničemu nebu...", de nedořekl, Bílek vstal jako šílenej.

 

"Ukaž! Je přetrženej, stará Vraždová ho strhla vrahovi, nebo vrahům v posledním okamžiku života. Jedem' za Ninou Vonáskovou a Pepínem, konfrontovat je, důkaz sebou! Jinak tu můžem' přemejšlet do konce života a nic z toho nebude. Hada vylučuju, koukni na ty fotky. Otisky rukou na krku zavražděný, to jsou tlapy jak od medvěda. Možná ji zabil medvěd v rukavicích a s řetízkem na krku, ale had od toho vožraly Tyčky? To se mi nezdá Honzo." 

 

Nadstrážmistr Horejs si zatím v rohu loupal svoje japko a raději do tak zapeklitýho případu už ani necek, protože z nadstrážmistra Majorem se přes noc nikdo nestane a přece jenom, vraždu vyšetřoval Kpt. Bílek s Kukvajcovou pomocí.

 

Kukvajc sedl za volant stařičkého veterána a rozjel se trhající zimní ranní mlhou po zledovatělé silnici nočním deštěm vstříc výslechu s Bílkem vedle sebe. Kukvajc se mračil jako noc, nalepený na volant a Bílek, při jedění Horejsova japka si chystal v hlavě otázky, které rozštípnou případ. Když dojeli k rozpadlému domu, po ohledání zjistili, že po Nině a Pepínovi není vidu, ani slechu, jakoby nikdy ani neexistovali. Místo vypadalo zcela opuštěně, Kukvajc si znovu povzdechl a bolestně se podíval na Bílka.

 

"Vyhlásíme pátrání po podezřelejch, ale teď k Žábě Honzo, něco nám stále uniká. Tyčka, jménem Schnittlauch je ožrala, ten nám s Gulášem a Homolem nic neřeknou, ale hospodskej Hromdopole, ten by mohl vědět víc. Je ve středu všeho dění, Žába je jediná hospoda široko daleko!"

 

"Ty jsi génius Luboši!" vzhlédl zamilovaně Kukvajc ke Kpt. Bílkovi a na chvíli zapomněl na svou Kristýnu.

 

"Dvakrát kafe! Černý, velký, silný, bez cukru," zakřičel Kpt. Bílek sotva rozrazil dveře hospody. Hospodskej Hromdopole až nadskočil a rychle se jal připravit požadovanou kávu.

 

"Sedněte si na chvilku k nám, máte stejně prázdnou hospodu," zadržel Kpt. Bílek hospodského, když jim přinesl tupláky horké kávy a chtěl se rychle vypařit zpět za pult.

 

"Co jsem slyšel, tak tady máte poslední dobou dost malej kšef," začal zlehounka Kpt. Bílek.

 

"Jo, vod tý vraždy se každej stará jen vo to svý alibi," odtušil Hromdopole.

 

 "Jaký na to máte názor vy, pane hospodskej?"

 

"No, bába dostala co si zasloužila. Pořád někoho udávala. Škodila všem, škodná jedna!"

 

"Vám také?"

 

"Dyť říkám. Všem ležela v žaludku. Mně taky. Co bych zapíral."

 

Kukvajc si všiml, že si hospodský několikrát během rozhovoru bezděčně přejel rukou po krku.

 

"Teda pane hostinský, vy musíte mít ale ukrutnou sílu. Máte ruce jako lopaty," zapojil se rotný do rozhovoru.

 

"To mám," nadechl se pýřivě Hromdopole.

 

"Přineste nám třikrát borovičku," vyzval kapitán hospodského.

 

Sotva odešel otočil se Bílek na Kukvajce.

 

"Ty, myslíš si to samé jako já?"

 

"Myslím. Všiml sis jak si pořád sahá na krk? Jako by mu tam něco chybělo."

 

"Nebo něco......."

 

Jejich dedukce přehlušil hlomozný hlas hospodského:

 

"Tak, už se to nese, pánové. Třikrát borovička!"

 

"Nechcete japko?" Nabízel Kpt. Bílek hospodskému.


46 názorů

Alegna
14. 02. 2023
Dát tip Gora, blacksabbath, Benetka

black, pravdu máš, má čas, nebylo mu dobře, tak ho necháme trochu vykurýrovat .... když on má texty nasáklé láskou, byla by škoda o jeho díl přijít :), mordování si klidně vezmu já, ale samozřejmě je na něm, co bude psát :)))


Al., jen aby Ben vůbec (za)sáhnul...zatím furt nic...ale má čas...:-))))


Aru
14. 02. 2023
Dát tip

díky moc, dievča ;)

to je to kouzlo, dát tomu osobní kouzlo, jinak by to ani nebavilo :)


Alegna
14. 02. 2023
Dát tip

black. pokud Benetka do děje nějak zásadně nezasáhne, tak to mám pospojovaný a rozuzlený, jestli zasáhne, tak začnu odznova a to si počkáte  :)))


dievča z lesa
14. 02. 2023
Dát tip Aru, blacksabbath

Aru, blacky ... toto spolupsaníčko má svoje osobné čaro, tak ako ich mali tie predtým ... som zvedavá, ako sa to vyvrbí ...***


Aru
14. 02. 2023
Dát tip Janina6

kdepak kafe iví, bez tvojí rešerše bych na prázdný monitor koukal ještě teď ;)

ani netušíš, jak jsem byl zmatený z těch postav, kdy dnes mají nejen jména, ale i přezdívky z kterých se ty jména vyrobily, to je pak maglajs :D


blacksabbath
14. 02. 2023
Dát tip Aru

Teď je na řadě Ben...Benetka...

....vyčkejte...jen ať si dá (na)čas...není to věru jednoduché....já měla otevřeny všechny jednotlivé díly a vycucávala jsem...a popravdě jsem byla často bezradná, Aru určitě jedno kafe za druhým....ale učíme se a pro příště to nějak "dopromyslíme"....:-)))

Zakončuje Alegna...a bude to mít -namouduši- hodně těžké


Aru
13. 02. 2023
Dát tip 8hanka

no já toho hada nedával :D

jo jo, Zemák a brambor není náhodným připodobněním :))


8hanka
13. 02. 2023
Dát tip Gora

zožrať nie, to by nedal, pochybujem, že má 5-6 metrov a naviac telo bolo v tom oblečku... ale pritúliť sa, obtočiť, zadusiť (láskou?) teoreticky mohol...

písanie vám všetkým ide skvele, humor oceňujem, dojal ma Zemák, predstavila som si šalátový typ (viem, koho si myslel, neboj)


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

jaPko je skvělý :D

díky ;)

- teď bude Ben :)


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

jo, to je moje chyba OsmiHanko z druhýho dílu, Homole a Hromdopole, jinak mi šlo o maximální srozumitelnost, kdo je kdo, proto buď jména, nebo přezdívky, nebo je to u sebe, mě samotnýho by to taky jinak mátlo :D

u hada jsem se strašně ztrácel, komu patřil, sežral ji, nesežral a přitom byla v tom oblečku, raději se to vypustilo, ať není chaos, díky ;)


Gora
13. 02. 2023
Dát tip

Já tedy kvůli jaPku nevnímám děj, pořád hledám to P!!

 Jinak tlapy Hromdopola by byly jako stvořené k...

Dobré, duo ARUIVI! 

Jak to vypadá s dalšími díly?


Alegna
13. 02. 2023
Dát tip Benetka

Já ti nevím, Slávku, ale když myslíš. Hlavně přeju ať je dobře. Vražda počká. Mám takovou představu, že byla ve špatném čase na špatném místě, třeba :) ..... Dobrou!


8hanka
13. 02. 2023
Dát tip

čítanie ma baví, občas sa trochu stratím( v mojom veku normálka a nielen pri čítaní), aj preto som sa na písanie nedala, príliš veľa postáv, mená podobné, musela by som mať po ruke stále debilníček s poznámkami...

škoda toho nevyužitého hada, to by bolo pre mňa zvlášť desivé:)


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

:D

no samozřejmě, meducína! ;)


Benetka
13. 02. 2023
Dát tip Aru

KDYŽ ti NENÍ moc DOBŘE_!

MUSÍŠ TO PŘEPÍT!!!

(věřte mi - funkuje to!!!) :D


Janina6
13. 02. 2023
Dát tip

Jupí!


Aru
13. 02. 2023
Dát tip Janina6, Alegna

díky moc Jani, i za iví. ;)

myslel jsem ale, že mi exploduje hlava a i iví to sebralo; začátek, to je humor ze zoufalství, japko to zachránilo :))

moc se neraduj, už jsem vytvoření scénaře/kostry dostal befelem, to pak bude ta opravdová katastrofa :D


Janina6
13. 02. 2023
Dát tip Aru

Velmi zábavné, bravo!!! Autorská dvojice Aruivííí by měla psát scénáře, aspoň by se na ty krimiseriály dalo koukat :) Krásně ironicko-odlehčený styl. Japko mě dojalo a jedění dorazilo.


Aru
13. 02. 2023
Dát tip Gora

Bene, ale nemusíš se kvůli dílu stát patologem, to není vyžadováno :D

žaloudek mám, ale chuť ne na takový pitevní chujoviny ;))


Benetka
13. 02. 2023
Dát tip

Kdo má ŽALOUDEK_! může číst... :p



Aru
13. 02. 2023
Dát tip

to nejsou :))

díky ;)


Andreina
13. 02. 2023
Dát tip Benetka, dievča z lesa, Janina6, Alegna, Gora

A já jim věřím. Kukvajc s Bílkem nejsou žádný ořezávátka.


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

díky Nami, bez iví bych se do toho ani nepustil, už u dvojky jsem viděl jak je to těžký :)


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

Bene, tos trefil hlavičkou za hřebíček :D

nemusíš spěchat, díl vyšel super brzo, tak si dej čas, až ti bude líp.

jo, určitě, důvod vraždy může být i naprosto banální a malicherný, vraždy nejsou doměnou velkých logiků, kteří by to plánovali měsíce, či roky, dost často stačí prostě naskládaná nenávist, na občanku se pak nikdo neptá, aby vyzvěděl věk


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

trojčata? to snad ne :))

díky ;)


Nami 99
13. 02. 2023
Dát tip Janina6

Moc hezky se příběh odvíjí. Další pěkný díl. 


Benetka
13. 02. 2023
Dát tip dievča z lesa, Alegna, Aru

Omlouvám se. Není mi dnes moc dobře tak doufám že sem nebudu psát nějaké cypoviny. 

Krimi obecně má nějaká pravidla. Vrahem by měl být někdo kdo je zmíněn již na začátku příběhu. Další později zmíněné postavy slouží pouze k tomu aby rozptýlily čtenářovu pozornost (jakož i nudu) - vždyť to čte proto aby se pobavil. No a jak už jsem jednou zmínil - zabít někoho jen proto že mě štve (notaBene když je mu 81 a sotva se drží na nohou_!) To už bych musel být multivrah. I když... Četl jsem nedávno rozhovor s věhlasným patologem a ten řikal: NIKDY SE NEHÁDEJTE SE ŽENOU V KUCHYNI! NŮŽ JE PO RUCE A V NÁVALU HNĚVU BODNE A TÉMĚŘ VŽDY SE TREFÍ!!! To jsem trošku odbočil. Prostě: MOTIV! PROČ?!?! ZABÍT!!! No a já bych myslim věděl... Jenom newim jestli to půjde zakomponovat do stávajícího děje...

Jinak všechny Vaše postřehy mají něco do sebe. 

Mno... Jdu si vařit obýdek na zítra do zaměstnání. Čočku na kyselo. Psát budu až zítra. Tak snad mi za to nedáte taky čočku?! :D


neboli trojčatá? ... juj, dobre sa to číta, teším sa na pokračko ...***


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

to jsou ty náhody v životě lidským :D


Kočkodan
13. 02. 2023
Dát tip

"Ty jsi génius Luboši!"

Jsem rád, že se tam tato věta objevila. Tu máme my Lubošové v oblibě. Jé, kolikrát jsem ji já už v životě slyšel... ale nikdy se to neoposlouchá... (jetelovitý – ne jelitovitý – smajlík)


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

odložený snad ne Alegno :)

díky, snad to Benetkovi, dalšímu vyšetřovateli pomůže v případu 


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

Jamardi, na to jsem si skutečně nevzpoměl, snažili jsme spojit minulé díly, jak jsme byli schopni, při 10.ti dílech to bylo celkem šílený


Alegna
13. 02. 2023
Dát tip Janina6

Ještě bych vám ráda pochválila váš spoludíl, Aru a black, jste šikovní a rychlí a navíc na tom vašem záměru (podle pravidel správné detektivky) něco je :)))


Jamardi
13. 02. 2023
Dát tip 8hanka

Zase další podezřelý! Jenom  nevím, jestli Nina je skutečně Nina, jestli byla zavražděná nebo ne. Minule řekli, že zavražděná byla Nina a teď, že žije jako by se nechumelilo. :)


Alegna
13. 02. 2023
Dát tip

Vidím ještě místo v regále pro odložené případy :), tedy při nejhorším.

Notabene, jak to vidíš ty, Bene ?


Al. jsi poslední...je to na tobě!


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

každá cesta z bludnýho lesa jednou skončí ;)

díky :)


Alegna
13. 02. 2023
Dát tip Aru, Gora

Jablko sváru nebo pokušení :)), to jsou přeci věci, měla jsem ouplně jinej plán na konečné dění, ale což, ono si to i tak sedne :))


Aru
13. 02. 2023
Dát tip blacksabbath

je to Benetkův nápad z jeho dílu, škoda ho nepoužít


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

jsem rád iví, že žádné další postavy (nepočítáme-li Zemáka) nepřibyly :))

jó, kostra drží svalstvo, lepší než slimák :D:D

jo jo, bavíme se, hlavně to japko....... :D


jsem rád, že je to japko a ne banán


blacksabbath
13. 02. 2023
Dát tip Aru, Gora

Tady se přesně ukazuje, že co autor - to jiná představa o příběhu. O tom, kdo je zahradník - vlastně vrah.

Podle mě bylo důležité...číst předchozí děje a

(viz diskuze https://www.pismak.cz/…286 )

- nepřidávat příliš nových postav
- zmínit aspoň rámcově postavy z předešlé části, aby byla zachována kontinuita děje.
Pro příště si myslím, že by bylo dobré nejprve sestavit jakous-takous kostru příběhu.
Ale naše Spulupsaní ještě nekončí. Uvidíme, čím nás překvapí Ben a Alegna a hlavně....jak to dopadne.
P.S. nejdůležitější přece je, že se společně bavíme:-)))))
 
 

 


Aru
13. 02. 2023
Dát tip

myslíš Evži? ;)


Evženie Brambůrková
13. 02. 2023
Dát tip Nami 99

A jsme zase ,, v perdeli, pane hrábě" .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru