Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kde jsi, králi Miroslave?

16. 02. 2023
22
55
549

"Pro pás stromů statný les

jenom tak se nepodělá....."

I tak by mohla znít současná podoba písně ze známé pohádky. 

Lesy ČR to naplní do posledního písmenka. To nejsou hospodáři, to jsou vandalové a loupežníci.

Ti také brali jen to, co stálo za to.

Za dva dny pokáceli dalších dvanáct vzrostlých zdravých stromů. Ořežou kmeny a větve jen tak trochu naporcují a pohodí je na hromady staršího klestí, které tam leží už několik let.

Tenčí vršky nechají ležet jen tak. Pařezy jsou metr vysoké.

Půdu nádherně rozjezdí traktory, aby se lidem lépe chodilo s dětmi a kočárky. Ostatně, co vlastně mají co lézt do lesoparku?

Jdeme se s Bilbem vyvenčit a bolí mě u srdce. 

"Takového krásného dřeva, vidíš to Bilbo? To by bylo na několik let topení. To by si kotel chrochtal."

Mezi sousedy na chalupě jsem vedena v povědomí jako bába s pilou. Mám celkem čtyři motorovky, podle toho zda do lesa, nebo na pořezání dřeva v dosahu elektřiny.

Zpracováváme vše, co je možné v okolí vytěžit. Naše lesíky jsou uklizené a zahrada letos ještě čeká.

A tady se válí metry dřeva, které mají ztrouchnivět.

Tomu se říká hospodaření? Je to všude a je to prostě bordel.

Co si vzít příklad ze soukromých panství?

Ale tady se les raději prodá někomu, kdo ho úspěšně zlikviduje.

Je třeba stavět haly a pěstovat výhodné plodiny.

Zemský ráj to na pohled.

 

 

 

 


55 názorů

Evženie Brambůrková
06. 03. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Utgard-Loki - nebudu si nic pouštět, podívám se, kdo za tím je. Už je to v běhu.


Markel - právě proto to tak být nemusí.


Markel
05. 03. 2023
Dát tip

miluju stromy, o to větší smutek, měj se krásně


Tak to je další do spolku. Praha a její zelený prstenec naříká a mé milované Lužické hory jesou místy také k pláči.


Víc než poslanci by mohli reagovat majité, kteří na to mají správce a tak mnohdy vědí prd. Tam se zaměřím.


Markel
28. 02. 2023
Dát tip

smutné, u nás na Vysočině k pláči *


 

Aru, tak vol politiky naší (mojí?) KDU - ČSL; - ti mají (mimo jiné) vědomí přesahu i zákonu odplaty (tzv. karmy) v sobě, takže na ně se toto (snad v naprosté většině) nevztahuje :) ((dočasná koalice s ODS se mi ovšem vysoce nelíbí,..., ale ve státě, kde narozdíl od všech našich sousedů křesťanské partaje nezískávají ve volbách pravidelně 30- 60 % hlasů, je něco podobného občas asi nutností...  )).


Aru
26. 02. 2023
Dát tip

doporučuju si nejdřív zkouknou rozhovor s Markem Ebenem, 90% politikům jsou lidi u prdele, v tom je ta krása demokracie, že když máš volený úřad na pár let, tak tvou priotitou je vykrást stát, než na tvé místo nastoupí někdo jiný, dokonalý režim oportunistů a ještě lidi jako ty Zeanddrichu jim to baští a volí je každý volby :D


 

Aru, příspěvk s nádechem nihilismu (či přinejmenším beznaděje či malomyslnosti,..., defétismu) jako vždy, hm :).. ? :):)


 

(PS: Myslím, že  ..proti difuzi zla se můžeme postavit jedině svědomitě budovanou kvalitou svého ducha :)  (nejsme tedy hříčkou v  něčích rukou :),..., ale dle mustru našeho Otce nebeského svébytně vystupující bytosti - spolutvůrci Světa :):) )
 
(( ...)).

Aru
26. 02. 2023
Dát tip

Zeanddrichu, naivní jako vždy, že? co si myslíš, že ti politici vážně dělají, hm? ;)


 

Moment, Evži, co v (alespoň zatím nějaké :) ) demokracii znamená povzdech ,,Škoda, že lidé jako my o tom nerozhodují.. ?" . Rozhodují o tom snad lidé se dvěma hlavama či třema rukama..? :). O legislativě rozhodují přeci lidi jako my (jen t. č. s poslaneckým, či senátorským mandátem), ovšem na základě podnětů a podkladů od svých týmů; - a také od tzv. široké veřejnosti (tedy také případně od každého jednoho z nás :) ) :).

 

(( ...)).

Šáhněme si každý do svědomí :), a zeptejme se: ..jak já pracuji ve své politické partaji (veřejně činném spolku, ..., klubu, společnosti, td. :) (či jsem vůbec nějakého takového subjektu členem ? :) ) ). A dodržuji alespoň tu minimální společensko - ekologickou pětiminutovku denně? (i když vynecháme volný tzv. boží, sedmý den :) ), je to třicet minut týdně :); - a za třicet minut už i jen středoškolsky vzdělaný člověk zvládne sepsat, a odeslat stručný podnět třeba najednou všem dvě stě poslancům naší dolní komory našeho parlamentu,..., td :).

 

(( ...)).

Shodou okolností zrovna včera na Rádiu Plus, v pořadu Natura, se i o zbytečném kácení stromů mluvilo :);  -

https://plus.rozhlas.cz/natura-6483026.

A součástí pořadu byl - opět shodou okolností :) - i odkaz na formulář, pomocí kterého je možno poslat dopis jednotlivým poslaneckým klubům, nebo případně i celým dvěma stovkám našich poslanců najednou :)

 

https://klimavlegislative.cz/zadost/.

 


Škoda, že lidé jako my o tom nerozhodují.


 

U nás na jihu Moravy (kolem naší obce) lesy nemáme,..., ale mrzí mne, i když je zbytečně pokácena třeba i jen jabloň, nebo meruňka... 


Takových lesíků je určitě víc, Ivi, a všude se někdo snaží.


To by, Zajíci Březňáku, určitě šlo.


Je to škoda, Danny, dnes už jich bylo celkem 20 poražených. Ještě chvíli a máme výhled rovnou na Říp.


Je vidět, že jsi v podstatě také venkovské děvče, Alenakar, a to je dobře.


blacksabbath
17. 02. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Vzdychám s tebou...(.já tady - zatím marně - bojuju za záchranu lesíka.....)


Nejsem si jistý kategorií, ač miniatura to je a próza taky. Možná by to šlo více "umělecky" zpracovat.


Danny
17. 02. 2023
Dát tip

je to škoda :( tip


Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip

Když je před tebou hromada pěkného dříví, je před tebou i další zima strávená v teple.  Chce to jen ještě to dřevo dobře vysušit. Nejlíp tak dva roky ho nechat vysychat.  Občas chodíme do lesa dělat výřezy, které nám hajný označí. Taky máme pily. Bez nich už se člověk na venkově dneska neobejde.


Alenakar-  baví mě, když je za mnou čistý les a hromada pěkného dříví přede mnou.


Evženie Brambůrková
17. 02. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Přidej, Květoni, ještě Lánskou oboru, tam mají také skvělé odborníky.

Ostatně, lidé na správných místech, to je u nás pravidlem.


Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip Zeanddrich E.

Obdivuji tvé dřevorubecké schopnosti...

My částečně topíme našim vlastním dřevem. Máme docela velké pozemky. Ještěže na nich "Lesočeši", jak se u nás říká, nehospodaří.  Tip.


Skoro to vypadá, že Lesy ČR začaly soutěžit s Českou poštou a Ředitelstvím silnic a dálnic o titul Nejneschopnější státní firma.


K3
16. 02. 2023
Dát tip

Dubiny i bučiny jsou taky skvělé.


K3, to máte kliku. Tady jsou tři majitelé a jehličnany jsou v celém lese taky tři, jinak krásné staré duby a buky.


Nedávno jsem viděla tu spoušť u Kytlice v Lužických horách. Bylo to k pláči.

Ty stromy tam nechávají jako semenáče. Nemusejí pak vysazovat malé stromečky a ušetří se práce. Nejlepší jsou modříny, ty nebývají tolik napadené.  Listnáče roznesou i zvířátka. Jen ty haldy větví a hluboké koleje jsou nebezpečné.


K3
16. 02. 2023
Dát tip Gora, Zeanddrich E.

Lesopark je takové pokřivené dvousloví z něhož není jasné o co vlastně jde. V praxi je to asi podobné, takže se to asi nelíbí ani těm, ani těm. U nás jsou lesy Vysokého Chvojna a jsou v pořádku. Dávno už se sází jen smíšené... Krom toho je problém, že většinou jde o lesy hospodářské, jejichž majitelé se jimi živí...


Al Jal Úd
16. 02. 2023
Dát tip Aru

Je to strašný a bohužel nejen u vás je situace tragická. Vymlouvaji se na likvidaci nakažených stromů a přitom kácí všechny stromy, hlavně ty pěkné vzrostlé, v celých pásech, ne jen jak by se asi mělo tu a tam probírkou. Ale rovnou celé pásy a paseky, tam uprostřed nechají, aby se neřeklo 1-3 stromy, které pokácí první prudší vítr a zkáza je dokonána!


Luboši, kdyby to dělali lidé, kteří to umí pořádně, pak by to k něčemu vypadalo a dalo by se mluvit o hospodaření, ale toto je paskvil.


Dokud ti to nestaví těsně za zahradou, pak neprotestuješ. To je naše krédo.


Kočkodan
16. 02. 2023
Dát tip

Při takových věcech se člověku otevírá motorovka v kapse. Já bych skoro už poslal na odpovědné osoby bábu s pilk... chci říci s kosou.


Aru
16. 02. 2023
Dát tip

to mě nepřekvapuje Evži, vždyť už na školách vymývají dětem hlavy, učí je blbosti a neřeknou jim, že je potřeba přírodu v místě ochraňovat, pak rostou ty haly na polích, dálnice, všechno je potřeba zničit, pak lidi začnou přemýšlet, "pitomá apatická planteta", Prostetnic Vogon Jeltz mě pravdu :D


Jamardi - smutné to je, ale já se nevzdám.


Ano, Mária, dobrého hospodáře najdeš na Orlíku, tam mají lesy uklizené.


Jamardi
16. 02. 2023
Dát tip

Smutné.


smutný obrázok ... u nás podobne*


Máme kotel na dřevo a to letos pěkně zdražilo. Zatím máme zásoby, ale jednou budou docházet. 


Andreino - tady nikdy nevíš, kde mají kamery.


Aru - je pozoruhodné, že od nás se vyváží dřevo do Kanady.


Ještě mám spadeno na zarádkáře, kteří si dělají z lesa skládku.


Ono to, Lído, jinde není o moc lepší.


Můžu vzdychat, můžu nadávat, ale to je asi tak vše, co mohu dělat.


Abakus
16. 02. 2023
Dát tip

ako majiteľ dvoch akumulátoriek - oveľa  tichšie je mi smutno.


Andreina
16. 02. 2023
Dát tip

To je hodně smutné, ale protože jsem už roky odtržená od dění u nás doma, zajímalo by mne, jestli bys neskončila s pokutou za lesní pich, kdyby sis chtěla ty uřezané vršky stromů zpracovat. Nebo by Tě aspoň nenutil majitel dřevo zaplatit.


Aru
16. 02. 2023
Dát tip

až si zničíme lesy, pak začneme chránit stromy, třeba v Číně, kde si lesy už zničili, tak to jsem koukal, tam se nesmí jen tak strom ani pokácet, když se třeba předělává chodník, silnice, atd., oni ten strom ořežou, vykopou a přesadí jinam, ale dřevo kupují samozřejmě jinde, od jiných pitomců ze zemí jako jsou ty naše, kde si stromů nevážíme


Čudla
16. 02. 2023
Dát tip

Smutné, ale bohužel častá realita. /*


Alegna
16. 02. 2023
Dát tip

Tam to musí vypadat, smutné.


Gora
16. 02. 2023
Dát tip Janina6

Povzdech je trefný,Evži.


 Tam za chvíli budeme, ale jen pokud se rychle oteplí :-)


Benetka
16. 02. 2023
Dát tip

Kde som?!

Za kaktusom!!!

Netreba ma hladať!?

JINAK ALE SMUTNÉ... :(


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru