Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šedivý kohout (6. část)

27. 02. 2023
11
17
395

Zatočila se mi hlava. Tolik úspěšně nachytaných vzpomínek! Nebudu ztracený případ. Mám svoji kotvu, nesměřuju od ničeho nikam.

Postávám před úřadem a pobožně si ho prohlížím, zatímco do mě vráží lidé spěchající do jedné z dvaceti autobusových linek, které se tu křižují.

Je mi to fuk, dokonce se usmívám.  (...)

6

 

Přešla jsem na druhou stranu ulice. K lékárně, do níž si Klárka chodila pro prášky s obří kabelkou. Odvezli nechutný automat na kávu, u lavičky vzniklo víc prostoru. Ale ta díra, co po něm zbyla, vypadá hrozivě.

Nasála jsem kovový pach metra, který mě vracel do minulosti.

Pohltilo mě to. Musela jsem zkontrolovat, jestli je pod schodištěm pořád moje milovaná kavárna U Srdíčka.

Byla tam. Stejná jako dřív.

Pečlivě jsem si prohlédla blonďatou servírka s dlouhými copy. Ty copy jsem si pamatovala, její tvář však ne. Když mi podávala lístek, mrkla na mě. Nebo se zašklebila?

Civěla jsem do lístku a nebyla schopná z něj něco vydolovat. Nakonec jsem si objednala café latté, to snad mají všude. Když jsem vracela lístek, podívala jsem se jí znova do očí. Marně. Byly moc mladé na to, abych v nich dokázala číst.

„Máte… máte nějaké dorty?“

„Ty, co vidíte.“ Servírka máchla rukou směrem k chladícímu pultu. „Stačí si vybrat.“

Všechny vypadaly lákavě. Sachr, punč i medovník.

Jenže který by mi chutnal? Moje oblíbené kremrole chyběly.

Nejradši bych se vypařila, jenže drzé copy čekaly na odpověď.

„Dám si medovník.“

„Všechno v pořádku?“ zeptala se, když mi přinesla účet.

„Samozřejmě.“

„Já jen, že jste nedojedla.“

„Do toho vám, mladá slečno, vůbec nic není.“

Vyskládala jsem peníze na stůl a beze slova odešla.

Možná jsem se zachovala neurvale, ale měla jsem jí snad vykládat, že ten odporný med byl tak sladký, až mi kroutil palci na nohou?

Rozhodla jsem se, že se projdu v parku. Potřebovala jsem si vyčistit hlavu.

Obešla jsem katastrální úřad.

Sedla bych si na lavičku, ale byla moc velká zima. Na jedné z nich chrápal obtloustlý bezdomovec zabalený do děravé fialové bundy.

Bylo mi ho líto, jenže pomoct jsem mu nemohla. Měla jsem dost problémů sama se sebou. Nebyla jsem to já, kdo dnes odmítl pomocnou ruku?

Úplně mě odrovnala představa, že bych mohla skončit jako on! Kdybych neměla Luboše, bůh ví, jak by to dopadlo. Až se vrátím, budu mu muset za všechno poděkovat.

Začínalo se šeřit. Nejvyšší čas se vrátit.

Vzala jsem to uličkami za vozovnou.

Malé domky, stromořadí mladých buků. Průšvih vězel v tom, že jeden domek vypadal jako druhý, byly to dvoupatrové domky slepené červenými střechami. Nenápadný labyrint, do kterého jsem se zamotala.

Mám se na někoho obrátit? Jenže nikdo tu není kromě dvou dělníků, kteří mizí za prvním rohem.

Můžu zavolat Lubošovi? Bude se sem muset chudák dobelhat.

Trhla jsem sebou.

Ať jsem štrachala v kapse sebevíc, mobil jsem nenahmatala!

 

(...)


17 názorů

Té akce ještě bude až dost... :)


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Hehe ;) Nechci být škodolibá, ale konečně se něco děje ;)


to mě těší :)



kadeřavá
03. 03. 2023
Dát tip

To je jak seriál v telce v tom nejnapínavějším končí:-) těším se na pokračování


Tak to je velký malér.


:) 

:(

bez hlavy to nejde :)


"Nenápadný, o to horší labyrint, do kterého jsem se zamotala ani nevím jak....."....když hlava nefunguje...je to o průser....


https://www.mamincinyrecepty.cz/s-tvarohem/fesacky-1


díky :)


Alegna
27. 02. 2023
Dát tip

Zajímavé sledovat myšlenky člověka pomalu nacházejícího paměť, napínavý konec


ráznost je jedna věc :) a funkčnost mozku pak druhá :)

díky


Gora
27. 02. 2023
Dát tip

Hrdinka se ocitla v nezáviděníhodné situaci. Při ráznosti, kterou projevuje, se z ní jistě dobře dostane:-).


dobře, beru si to k srdci...


Kočkodan
27. 02. 2023
Dát tip Aru, Alegna

Také si myslím, že tak příkrou odpověď si cůpky nezasloužily. Ale šedivý kohout si zaslouží, abych četl i jeho další pokračování. (takřka medový úsměv)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru