Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po sněhu šla bych

18. 03. 2023
8
11
295
Autor
APodezDívka

Je sice skoro jaro, ale stejně! Po sněhu šla bych...

po sněhu šla bych

za tebou bosa

jsi pro mne vzduch

na listech rosa

 

jsi pro mne víc

než pro den je slunce

jsi pro mne voda

v průzračné tůňce

 

jsi pro mne víra

ve mne i v tebe

jsi moje cesta

mé sedmé nebe...


11 názorů

Moc děkuji Poe !

NJN - ten pan Vrchlický že ano.

Ale i já za trochu lásky šla bych světa lán... :)


Poeteroristka
21. 04. 2023
Dát tip APodezDívka, Zeanddrich E.

Cítím, jak jsi to vnímala, když jsi to psala. S prvoplánovými verši, noaco (jako já ;)) ale na první dobrou. Mně se to líbí a souzním. A Vrchlický mě taky napadl a snad právě pro to přirovnání, pak muži více řeší formu než to vyznání samotné.


Děkuji Vám všem za čtení a za kritiku. Ano. S tím vzduchem je to problematické. Neboť lze na celou věc nahlížeti dvěma pohledy. První jak zmínil Zajíc. Jsem pro ni jen vzduch. Na druhou stranu však bez vzduchu nemůžeš žít. Bez jídla vydržíš třeba měsíc. Bez vody tři dny. Ale bez vzduchu? Pět minut!? Radovane - máš pravdu. Nebe/tebe je provařené. Jenže když to tak právě cítíš tak jak jinak!? Ale třeba už příště budu víc originálnější a víc svá. ;)


Dát tip APodezDívka

i bych se přimlouval za nevyužívání rýmu nebe/tebe a za víc vlastního (originálnějšího) vkladu


Zajíc Březňák
19. 03. 2023
Dát tip Benetka, Gora, dapler

Bez ohledu na to, jak je to zveršované a zrýmované, myslím, že to není obsahově zajímavá báseň. První dva verše opravdu připomenou Vrchlického. Třetí verš je ale trochu problematický, je-li pro nás někdo vzduch, zpravidla to znamená, že si jej vůbec nevšimneme. Aspoň v takovém smyslu se říká např. "jsem pro ni jen vzduch." Další dvě strofy už jen rozvádějí úvodní myšlenku tak nešťastně uvozenou, činí tak obrazy velmi nadnesenými. Celek působí hodně pateticky má-li se jednat o individuální vyznání lásky k někomu. Čím víc se básní ale zaobírám, jsem ochotnější věřit, že má jít o lásku k Bohu, který je přece cesta (pravda a život) i sedmé nebe. Na druhou stranu obsahově to mohlo být zajímavější při použití jiných obrazů, které by nepůsobily tolik nadzemsky a přitom všedně.


Kočkodan
19. 03. 2023
Dát tip Benetka, Alenakar

Za tebou šlapu

v sněhových masách,

srdce klid v trapu,

Amor ho zasáh.

Ač mám strach z lavin

a nohy zebou,

makový závin

chtěl bych jíst s tebou.

Prý pečeš skvěle,

touha je hrozná,

vnitřní hlas mele:

Musím to poznat!

(jenom pokus o humor)


Norsko 1
19. 03. 2023
Dát tip

Býti tak jeptiškou ..


Benetka
18. 03. 2023
Dát tip Alegna

Al to vystihla! Přesně!! Pro hlt píva šel bych světa kraj!!! :D


Alegna
18. 03. 2023
Dát tip Benetka, Zeanddrich E.

Přesně pro radost, takové pohlazení to je :) .... připomnělo mi to "Pro trochu lásky šel bych světa kraj....


Pane bratře vojvody Čecha: Víra je věc čistě individuální! :) Ale děkuji! ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru