Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šedivý kohout (9. část)

05. 04. 2023
11
17
272

Číňan otevřel velkou sklenici s bambusem a začal ho servírovat na jednotlivé talíře. K nim přidával černé houby s velkými klobouky a chilli omáčku. Prozpěvoval si do rytmu jakési čínské odrhovačky, při které se ti vybaví akvárium s oranžovými rybkami či obří váza.

Šla jsem hlavou do vroucí vody.

„Nepotřebuju nic extra,“ zaprosila jsem, „jenom mě pusťte ven!“ . (...)

9

 

S napětím všech sil mě chytli za ramena a zvedli na nohy.

„Podívej se, jak je celá poškrábaná,“ řekl ženský hlas.

„Zjisti, jak se jmenuje,“ opáčil mužský hlas.

„Jak se jmenujete?“

„A-Alice.“

„A jak dál?“

To jsem netušila. „Už je ten Číňan pryč?“

„Žádný tu není.“

„Dejte si pozor, chtěl mě zabít.“

„Co se stalo, Alice?“

Už jsem se nadechovala, že jí všechno vylíčím. Pak jsem si uvědomila, že bych mohla působit ještě jako větší magor než ve skutečnosti, a radši jsem mlčela.

Vypaříme se, smrdí to průserem.“

„Jsi normální?“ ohradil se ženský hlas. „Chceš ji tu snad nechat úchylákům?“

Muž neodpověděl, jen přešlápl z nohy na nohu.

„Máte příbuzné, kteří by pro vás přijeli?“

„Mám manžela. Jmenuje se Luboš.“

„A jak dál?“

„Hlušina.“

„Tipuju, že se jmenuje Hlušinová, co myslíš?“

„Sklapni Šerloku. Můžeš se sebrat a jít pro auto.

„Pro auto?“ podivil se muž.

„Pro auto. Co na tom nechápeš?“

 

Ze zadního sedadla jsem si zvědavě prohlížela svoje zachránce: Pár středního věku, jestli byli sezdáni, těžko říct. Ona pohledná blondýnka, on zachmuřený, hubený a černý jako uhel. Přišlo mi, že jsou spolu už přes sto let.

Muž pustil rádio na plné pecky, až se za mnou rozdrnčel kryt kufru.

Můžeš to vypnout?! Nejsi tu sám.“

Obkroužili jsme Kobylisy ze všech stran.

„Kudy teď, Alice?“

„Jeďte pořád rovně podle autobusu. Řeknu vám.“

Pokračovali jsme za naprostého ticha. Muž se šťoural ukazováčkem v nose, my ženy jsme koukaly z okna na štafetu šedivých činžáků.

Když jsme míjeli ten se znakem kohouta, zachvěla jsem se.

Těšila jsem se na Luboše.

Určitě víc než slepice na hrnec.

(...)


17 názorů

díky

 


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Bezva dialogy! "To nebylo rádio, víš?" 


není není... ;)


Tyjó...už jsem ji viděla v polévce, ještěže....ji našli ji slušní lidé....ale konec to není..........................


to jsem potěšen ;-)


Kočkodan
06. 04. 2023
Dát tip

I já si troufnu vyslovit myšlenku, že se na příští díl těším víc než standardní kur na proces uvaření.


dobří holubi se vracejí ... ;-)


Ještě jsou dobří lidé, kteří pomohou.


... ještě není všem dnům konec... ;-)


tak to je dobře :)


zatím nekončíme... :)


Alegna
05. 04. 2023
Dát tip

Vida, jak je ve relativní, když se vracela domů z nemocnice, Luboš se jí nelíbil a teď se na něj těší :)


Gora
05. 04. 2023
Dát tip

To jsem zvědavá, jak jsi vše promyslel... a hlavně, co se vlastně původně hrdince stalo!


K3
05. 04. 2023
Dát tip

Udržuje to v pozornosti.


kadeřavá
05. 04. 2023
Dát tip

Bude pokračováni nebo je to konečná  ?


:-)

celý život je takové "zmatení pojmů"... ;-)


Jamardi
05. 04. 2023
Dát tip

Mám radost, že Alice poznala svou ulici. :)

Zachránci mě přivádějí na myšlenku, že kolikrát záležitost řeší ten, který není v pořádku a ti, kteří by to měli dělat, nejsou k mání. Zachránci si nějak pletou pojmy, napadá mě, že jsou po mrtvici nebo nevím, čím by to mohlo být způsobeno.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru