Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tluču zeď kůlny na dřeň cihly

08. 04. 2023
23
16
446
Autor
atkij

 

 

 

tluču zeď kůlny na dřeň cihly
skleníku roky kryje záda

prošlý čas ruce neodstřihly

podzim měl plány čistit bořit
jaro zas sklít a
sít a
prosit
kyprou zem nechat rozhovořit
jazykem plodných reciprocit
kde každý klíček
roste
žádá

 

 

 

 

 

 

 


16 názorů

atkij
23. 04. 2023
Dát tip

Děkuji za srdce a přeji krásnou neděli:)


Lami
13. 04. 2023
Dát tip

Někdo má a někdo nemá.Ty máš.Je to dar od Boha.


Rhodesie
12. 04. 2023
Dát tip

Celý moc hezký. "Dřeň cihly" - to je super...


atkij
11. 04. 2023
Dát tip

Pěkný večer všem milovníkům starých zahrad a jejich artefaktů. Díky, že jste zavítali do míst, kde se jaro teprve probouzí a hodina práce je jako jedno sotva viditelné semínko.  Které se teprve časem ukáže v plné kráse. 

Petře, díky za podrobné povnímání a podělení se ... považuji si. 

Phil, přesně!!! Téměř stoletá  kůlnička s chllívky stála na pozemku dřív než dům, aby v něm mohla kynout prasátka...) V suchém záchodu je nyní zahradní nářadí, v chlívku dřevník a z hnojníku kompostér;))) Ve velmi "rustikálním" stavu:)) Díky za slova. 

 


i já....souhlasím s Bačkovským....


Lerak12
08. 04. 2023
Dát tip

Už jsem Ti daleký. Ale tuhle poetiku musím hmatem ocenit. Bravo, Jitko. 


s potešením


Jarní práce jsou takové nadějeplné.


Philogyny
08. 04. 2023
Dát tip Benetka, Alegna

No, hned první komentář to napsal za mne...Taky nám koukaj ven ostře pálené cihly a kryjou svým způsobem skleníkům záda, spolu s bývalou jímkou na močůvku a chlévem. :) Moc hezký text. 


Gora
08. 04. 2023
Dát tip blacksabbath

Jituš, zahrada je tvé velké téma, i dnes osobitě podané. Souhlas s Bačkovským.


osobitá...vtiskla se*


Litarts
08. 04. 2023
Dát tip

Tohle je dobré, dávám tip.


Čudla
08. 04. 2023
Dát tip

Pěkné /*


Diana
08. 04. 2023
Dát tip

skvělé, líbí se mi moc.


Kočkodan
08. 04. 2023
Dát tip Gora

Jitko, tak hlavně že netlučeš o zeď kůlny svou inteligentní hlavičkou. Mě u tvé tvorby samozřejmě něco podobného také ani nenapadne. (léty trochu otlučený smajlík)


Bačkovský
08. 04. 2023
Dát tip 8hanka, Kočkodan, Benetka, Gora, Philogyny, Alegna, blacksabbath

Co k básni dodat?  Výborná. Melodická.  Další důkaz, že Písmák stojí za to číst. 

Už start básně "... tluču zeď kůlny na dřeň cihly..." 

nebo "... jaro zas sklít a sít a prosit kyprou zem nechat rozhovořit..."

jsou parádní.

Text mi přijde dokončený, zdá se mi i povedeně uzavřený. (" skleníku roky kryje záda........kde každý klíček roste žádá ").  Vidím se na zahradě, doma, kde jsem vyrůstal. Gratulace. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru