Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O myšičce Fóbince a Pepíkovi švábíkovi II.

18. 05. 2023
6
11
134
Autor
Aru

  • Čtou se líp texty tady v prologu?

 

 

Babička v křesle si zívla.
"To jsi hodná Fóbinko, že jsi mě vzala k sobě."
"Ale babí, kdo by seděl v tom křesle? Hledala jsem sádrovýho trpaslíka a našla tebe." Mrkla myšička Fóbinka na babičku skrz díru v knížce.
Babička v křesle si zívla.
"A..." a usnula.

"Bábina zase spí?" Vtrhnul do obývákokuchyně švábík Pepík i s dveřma ve švábím podpaží.
"Héj, to byly NOSNÝ dveře, vrať je zpátky Pepíku, nebo to tady celý spadne.
Hm-nó, babí zase spí, dřív aspoň vyprávěla jak horničila, traktoristovala, stavěla elektrárny, nebo hloubila tunýly pro metro, ale teď jenom chrní."
"Tak to ji musíme nakopnout."
"Jak nakopnout?" Divila se myšička Fóbinka, "jako skopnout na zem?"
"Ale né, NAkopnout! Když se třeba vybijou baterky, tak se vymění a zase se funguje. My musíme bábinu nahodit, pak bude jako dřív."
"O tom jsem teda nikdy nečetla," ukázala myšička Fóbinka prstíkem významně na okousanou knížku, "ale budu ti věřit. Jak se takový nahazování dělá?"
"Nejdřív musíme najít ČERSTVÝ citrón, pokud nemáš?"
"Nemám, ty rostou jen ve velikých zářivých domech, odkud se line hudba."

A vyrazili, Fóbinka si zabalila do baťůžku pár sýrů, jako Aiedaim, Romandvůr, Hermannlín, lupu, dalekohled a okousanou knížku o Elementárelech. Švábík Pepík si nebalil nic, protože pro švábíky je poživatelné jídlo v jakékoli podobě uskladněno všude. Veliké zářivé domy jsou chrámy jídla, zde se všechno jídlo světa narodí a nikdy nekazí. Pak přijdou lidé, jídlo vymění za papírky a to se začne poslušně kazit, až je na vyhození.

Po městě se nejlépe pohybuje krysometrem, na povrchu řádí železopřepravní monstra a každý kdo se jim přimotá před čumák v šoku příšerně uhyne.
Krysometro provozují krysy v kanálech, které jim patří. Byly to krysy kdo vybudoval kanalizace, lidem z pohodlnosti stačilo srát z oken na ulici. To ale všechno končilo u krys, které vymyslely důmyslný metro-hovnový systém, jak jezdit rychle, bezpečně a zadarmo pod městem a zároveň jak udržet město čisté. Samozřejmě, že lidé platí každou krysu.

Myšička Fóbinka se švábíkem Pepíkem nasedli na jednu z krysyček v krysometru, každý se chytil za jedno ouško a nechali se "odjet" pod domov jídla, který krásně zářil oslepujícím světlem, aby byl dobře vidět a lidé nezbloudili k nějakým podomně nekalým prodejcům! Světlo bylo natolik intenzivní, že lidé chodili zmateně sem a tam a kupovali si další a další jídlo, které nepotřebovali. Když vylezla myšička Fóbinka s Pepíkem švábíkem z krysometra, cítili se silně oslepeni.
"Pepíku," držela si při řeči myšička Fóbinka způsobně ručku před očima, "necítím se zcela nakupování schopná."
"Ani já," odpověděl švábík Pepík, napodobujíce myšičku Fóbinku svými šesti rukonohami.
"Co budeme dělat?"
"Hm...."
"Přemýšlíš Pepíku?"
"Ano! Mohli bychom zkusit odpadkového krále."
"Óóóóóó," vytřeštila myšoočka a otevřela myšopapulku myšička Fóbinka dokořán.


11 názorů

Aru
před 11 měsíci
Dát tip

tak Eda byl na módu a uměl se i slušně oblíkat :D


Evženie Brambůrková
před 11 měsíci
Dát tip Aru

Eda byl myšopřítel mých dcer, ale za opakované kousání rukou, které ho živily, byl vyhoštěn ke slepicím, kde si vytvořil kolonii potomků. Většinou měli i jednotné uniformičky, šedé kalhoty a bílý kabátek, nebo i obráceně. Nově příchozí byli jednobarevní, ale potomci se zase vybarvili po Edovi.

Spokojeně tam žijí už mnoho let. 


Aru
před 11 měsíci
Dát tip

chápu Evži, netvrdil jsem že nesmíš mít metro :D

Eda? co dělal? to byl váš myšokolega? ;)


I u nás na předměstí máme metro, Aru, a na Václaváku jsem za 15 minut. To ovšem nevylučuje to, že máme slepice a ty mají domeček a pod ním bydlí potkani, potomci našeho laboratorního Edy.


Aru
před rokem
Dát tip
  • ahoj Lído, díííky. hmmmmm, a co Trnkovy loutky? s těmi by to byla teprv pohádka :D
  • Evži, já si to představoval jako své vlastní město pod městem, díky ;)

 

  • je to tak Kočkodane :D

= příště možná potkáme odpadkového krále a možná se to ještě zkomplikuje. přes víkend si spíš trochu vodpočnu a taky bude TD, už máte svá TyDý připravená? ;)


Kočkodan
před rokem
Dát tip

Fóbinka měla v ruksáčku ještě Čendar, Snivu, Serve a Zraďácké bláto.


Tady je zřejmě nějaká stanice krysometra, ale provozují ho potkani a stanici mají někde pod slepičárnou.


Alegna
před rokem
Dát tip

:))) mám vykulená baboočka a otevřenou babopapulku ... tak mě napadlo, že by se mi to líbilo jako komiks, nebo animovaný film


No vždyť to říkám, to je skvělá teorie.


Aru
před rokem
Dát tip

nemuseli, ale je to zábavná představa, navíc mají vlastní kanalizační dopravní systém ;)

díky Květoni


Květoň Zahájský
před rokem
Dát tip Benetka

Přesně podle teorie, že pyramidy museli vybudovat Egypťané, když tam teď žijí, musely kanály pochopitelně vybudovat krysy, to dá rozum. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru