Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A sen. Máte ho?

20. 05. 2023
14
15
247
Autor
Philogyny

 

 

Dvacátého čtvrtého v osm ráno Hedvábník

šedesát deka brambor, dvě velké špetky soli, polohrubá mouka, vajíčko

bosý nohy vláčený po strništi      bolíš

hrnčířskou hlínou

v osmnáct třicet operační zákrok

 

Posloucháš housle

 

čerstvý vzduch teče tmou od potoka

---

nakonec zůstane jen pach deště

do mýho obličeje studenými prsty

čert ví

 

Odkopneš psí hovno z rohožky pod plechovou skříň.

Těsně o fous…pracovní schůzka.

Pane, máte doma psy? Řád rytíře za výdrž? Síň anekdot s živýma ušima?

Okousaný nábytek?

Polka dot na mých šatech mlčí .      A

sen. Máte ho?

---

---

Zesílila v pase o další letokruh

smála se

smála

pod stínem noci obírala červený dřínky

něžně, dlaněmi, houpala pro němý

---

---

Už nebudeš nikdy celá

ano

les je cela

mřížemi změní oči čelo

svou yellow nesmrtelnost

 

 


15 názorů

Rhodesie
před 11 měsíci
Dát tip

Já to přiznávám - letokruhy fakt můžu!


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Rhodesie

Myslím, že chlapi letokruhy milujou, když ne všechny, tak některé určitě. Ale nepřiznaj to a my víme svý tři tečky za větou... Děkuji.  :o)


Rhodesie
před 11 měsíci
Dát tip Benetka
JO!!! Tohle je skvělý!!!
 
A letokruhů mám teda požehnaně...

Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Norsko1

Na letokruh jsou nejlepší kalhoty s gumou v pase. Ty myslivecké, co mám, gumou nedisponují a škrtí. Tak jako nesmyslný řád  :o)  Děkuju. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro tajemství pana starosty

Já si načetla...když jsem kdysi dojížděla do práce, na stavebním oddělení dělala taková svérázná kolegyně, měla jsem ji ráda. No, vykládala mi, že v Heřmínovech někdo u cesty vyhodil vlčáka, že si ho vezme. Ale hned už bylo pozdě. Smáli se, že byl dobrej guláš. Byla tam u cesty továrna, továrnička...Asi tak. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Lawenderr

Aspoň se člověk nemusí přetvařovat, že. Sem tam prokousnutá ruka, jednou obličej, ale to jsou jizvy, co nebolí.  Děkuju!


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip Benetka

pro Alegna

Kdysi mi ji dovezl syn. Měl ten den narozeniny, 18.2., je to už devět let. Četla inzerát a viděla její oči. Měla ji maminka majite chovné stanice. Stála majlant. Maminka, že umřela v nemocnici. A že si ji můžu uchovnit. Byla to lež. Na výstavě zjistila, že má i přes svůj královský rodokmen všechny vady světa. O takových jsem ani netušila...a navíc nenávidí psy a chlapy, asi ví svý... :) Frýda byla známkovaná jako výborná, Baru outsider. To nic. Ale zjistili jsme, že není naučená čistotě. Po příchodu byla podvyživená, asi aby splňila normu králičího jezevčíka? Než jsme přišli na to, že má udělaný záchodek za gaučem, tak jsem museli měnit celou plovoucí podlahuv obýváku. Prosákla... Naučila jsem ji chodit na plenu a ven. Když jedeme do Rakous, je vzorná. Doma podle nálady a záchvatů žárlivosti na Frýdu, kterou napadá. Nesnese nikoho okolo mne. Je se mnou pořád Když se zavřu, tak za dveřmi. Chodí se mnou do práce. A  ví. Chlapy, co se jí nelíbí, kouše zezadu pod koleno. Má vkus. Já miluju obě dvě. Každá je jiná. A to je fajn. Les je můj únik, svým způsobem...  :o) Děkuji. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip Benetka, Janina6

pro Kočkodan

Odkopla ho tenkrát kolegyně a měla v tu chvíli můj obdiv. Baru se mnou chodí do práce. Byla naučená na pleny. Takže, každá rohožka, kousek koberce, ručník u vany je plena. Má asi pět kilo. Manžel mi řek, jak může být v tak malém tělíčku tolik hoven?  

Komentář mne neomylně rozesmál. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip Benetka

pro Benetka 

Pro někoho cela, někdo se rozlétne přes větve: nebe nebo hrob, ono je to někdy i naopak, jenom neumíme přebírat hrách, asi tak...


Norsko 1
před 11 měsíci
Dát tip

Letokruh je výbornej. Stříkáš to jak grafiti


i když Tě neznám, někde jsem se tam našel...


lawenderr
před 11 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

Když máš doma zvíře, dřív nebo později začneš žít trochu jako ono :) a to chceš


Alegna
před 11 měsíci
Dát tip

Řádek po řádku ve mně dosedá, pocity obrazy nechávámm působit, děkuju za ně ....


Kočkodan
před 11 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Gora, Philogyny

Bory jsou cela vedle cely... (pokud by se ti komentář nelíbil, tak ho odkopni pod plechovou skříň) ;-)


Benetka
před 11 měsíci
Dát tip Aru, Alegna, Gora, Philogyny

Nejenom les je cela.

To cela život sám docela je cela.

;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru