Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

list krajka

Výběr: Biskup z Bath a Wells, Gora
25. 05. 2023
21
19
353
Autor
Philogyny

 

Zvedneš ze země loňský list, opatrně vložíš do náprsní kapsy. Je křehký krajkovím žil.

Žilek. Měníme se. Les už vrhá dlouhé stíny.

 

Tam v ráji zpívají zakopaní psi

noční košilky s křížkovým vyšíváním

slunce pomalu prosívá za oparem zlaté mušky

do větru hlad

kocour se ušklíb

v panenkách se pohnul smaragdový pták ---

---

---

 

 

 


19 názorů

per_zay
před 11 měsíci
Dát tip

hmmm .... T


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

Vzala to od začátku, neumím tady mazat komenty a tak se směju sama sobě. Ale Evženii mám ráda, snad ten druhý komentář unese... :)


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Rhodesie

Mám chovnou stanici, ze Zátorské tvrze. Frýdu. Máme postavený domek na místě, kde byla kdysi tvrz.  První vrh a objevily se vady. Pak jsem zjistila, že má sešvindlovaný rodokmen. Když jsme jí vzali štěňata, měla falešnou březost, bláznila. Už jsem ji na radu veta nenechala připustit. Ale chybička se vloudí. Čekala štěňata. A málem mi umřela. Ochrnula na zadní nohy. Byl to boj. No, jsme spolu. Jsem v kontaktu s majitelkou Angie, tenkrát si je sama vybrala.  Agar je mrtvý. O dalších nevím... To je život. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Umělec

Děkuji.


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Norsko 1

Mne taky, ani nevím, kudy vlítl... :)


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip Janina6

pro Janina6

Kocouři jsou šelmy, že, tak jako psi, nikdy nevíš, co si doopravdy myslí...  Vyšla jsem před kancl, krmíme tam kočky, co odhazujou lidi. Jejich počet se pořád mění. No a byl tam. Hladovej kocour a jak jsem otevřela dveře, tak na mně příšerně zavřeštěl. V překladu, ty krávo jedna, mám hlad!  :) Teď chodí jen jedna, mám pocit, že je někdo nechal odejít...


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Milan H

Klidně se přiznám, že ji mám taky ráda. Děkuji.


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Biskup

Děkuji!


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

Evženie, děkuju. Já ty svý holky miluju, asi proto, že jsou jezevčice, neposlouchaj, jsou tvrdohlavé, prokousnou ruku a stejně víme svý, že.  Kdybych mohla, tak rozšířím smečku. Kdysi se sem tam přifařil pes od sousedů, retrivír. Pak mu auto zabralo nohu, nemohl na ni  a oni se na něj vykašlali, ztratil se... Mám někde zabraný jeho oči, jak se na mě díval. 


Rhodesie
před 11 měsíci
Dát tip

Moc dobrý. Hlavně psi...


Umělec
před 11 měsíci
Dát tip

toto se mi velmi líbí


Norsko 1
před 11 měsíci
Dát tip

Smaragdový pták mě zaujal


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Gora, Jamardi

Když jsme u kocourů, je zajímavé, že prý předou i ve stresu. Předoucí kočka tedy nemusí nutně znamenat pohodu. Ale to jen na okraj ;)


Jamardi
před 11 měsíci
Dát tip Janina6, Gora

V první chvíli, když jsem si přečetla, že kocour se ušklíb, tak jsem si řekla, co tam dělá a šla jsem pryč. Ale napsala jsi velikou pravdu. Jakmile se kocour ušklíbne a to nemusí pohnout brvou, stačí, když bude klidný a netečný, tak za ním půjde celý ten ocas dlouhých stínů, prosátých mušek a zakopaných psů a v jeho očích bude vidno kámen a oko je jak známo okno do duše.... Kdyby byl na jeho místě nervózní psík na tenkých nožkách, byly by jeho oči zřejmě v pořádku. 

Líbí se mi to.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip

Krásné, moc... 


MilanH
před 11 měsíci
Dát tip

Krásná


Biskup z Bath a Wells
před 11 měsíci
Dát tip Gora

Tam v ráji zpívají zakopaní psi

= boží. Celkově velmi, velmi zdrařilé!


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip Poeteroristka, Janina6

pro Evženie

Ti moji mají cíšky od polštářů. Mi do toho všeho naskočil Pejsek a kočička, oblíbená pohádka, o těch nočních košilkách... Děkuju moc.


To je krásné. Ti psi mne dostali. Vidí tam ty své a mají i ty košilky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru