Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tenkrát poprvé

01. 06. 2023
14
10
180

S tvou hlavou
blízko mojí
S dychtivými ústy
vzájemných podobojí

A z očí stala se zřídla
napsal bych:
„narostla mi tehdy křídla“
kdyby to nebylo klišé

Ale kdykoliv si
„na poprvé“ vzpomenu
rozpláču se tiše

Už tenkrát napadlo mě
cosi o domově
To jak v březnu
začalo hřát červencově


10 názorů

geminy
před 9 měsíci
Dát tip

Tip.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Janina6, geminy

Janino, díky. A žádné obavy, ta moje první láska, a já, první láska mé první první lásky ... je má manželka, se kterou jsme oslavili 35 let od svatby. 


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, geminy

Tak jsem to četla znovu... a s odstupem mi došlo, že aby ten závěr vynikl, je vlastně dobře, že má na co navazovat. A "vzájemná podobojí" není vůbec všední formulace. Taky jsem si uvědomila, žes mě při prvním čtení možná překvapil. Nejsem u mužů zvyklá, že je vzpomínka na první lásku tolik dojme. Jen doufám, že slzy neznamenají ztrátu... jen to dojetí. Tak jo, to jsem ti chtěla říct, že jsem se spletla a jsem tomu vlastně ráda ;)


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip dadadik, geminy
Tohle je dost dobrý! A přimělo mě to vzpomínat na tenkrát poprvé.
A březen/červenec - to je moc hezký...

Zajíc Březňák
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

Já to neznám, Janino.


Velmi pěkné.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Já to chápu, to jen... že to asi zná každej. Zvláštnost pohledu, to je plus poslední sloky.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

Vidíš Janino, a právě ty kudrlinky - jak sme leželi na trávě s hlavama o sebe a zblízka se na sebe dívali (tehdy jsem si všeml skvrnek v očích Aničky), prvního vopravdickýho líbání ... a to dojetí, když se mi to vybaví po tolika desetiletích ... to je základní kámen básničky.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Poslední strofa je úžasná. Možná by bez těch předcházejícich kudrlinek byla ještě silnější...


dadadik
před 10 měsíci
Dát tip

krásný


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru