Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

30. 5. 2013

01. 06. 2023
16
20
239
Autor
Philogyny

 

Ptáci odmykají hnízda před čtvrtou ráno  

jiřičky pod střechou choulí tmu dřív

zpěv vsákne ranou

nakrmené ptáče uvnitř zmlkne

                                                                             vlk ne


20 názorů

Alenakar
před 11 měsíci
Dát tip

Shodou okolností jsem právě předevčírem sklízela listy z rebarbory. Když jsem dávala řapíky neteři, ptala se synka (5), jestli ví, co to je. Zavrtěl hlavou. Slůvka jako rebarbora nebo reveň pro něho zněla nově, zatímco pro mě představují poezii zašlých časů, tak jako včerejší rebarborový koláč a kompot. ...Skoro zapomenutá chuť a vůně! 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Karpatský Knihomoľ

A já Vás ráda vidím. Myslím si, že setrvalý stav. Děkuji.


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Rhodesie

Já taky ráda poslouchám. Je to nadpozemská krása, řekla bych. Miluju hudbu, to bude tím. A děkuji.


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Benetka

Cha!


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Alegna

Jičičky ho mají uzavřené, jen malý kulatý otvor. Venku. Vlaštovek máme plný kravín, to můžu pozorovat otevřené zobáčky.... :)


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Janina

Tuhle mám taky ráda.  Každé ráno se probudím a divím se, že ještě žiju... :) Děkuji. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

Je to tak nějak, ptáče supluje dětství, touhu, křik, bezbrannost, všechen ten věčný hlad v nás. Každý ho umlčí jinak, po svým, že. Děkuju Ti, moc.


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Alenakar

Děkuji za návštěvu a slova. Já někdy u někoho otevřu dveře, načtu a zase potichu zavřu. Pokaždé je to jinak. Začnu postupně načítat, teď nějak nestíhám. Byla v práci v sobotu i dneska, do toho manželova maminka, momentálně ležák. Snažím se. Upekla buchtu s jahodama a rebarborou, moc jí chutnala. Kdysi pekla ona nám. To je život. Obyčejný, ten, co máme všichni. A někteří z nás poezii. I kdyby ji člověk jenom četl, tu, co má rád, tím myslím toho člověka, protože on je svoje poezie, že, tak se k němu dostane něco navíc...Všechna ta opravdová krása slov. 


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip

pro Dadadík 

Taky se usmívám, dneska už ano. .. Děkuji.


Karpatský knihomoľ
před 11 měsíci
Dát tip Janina6, Benetka

tá je nádherná


Philogyny
před 11 měsíci
Dát tip Janina6, Alegna

Já mám tinnitus, takže slyším i neslyším. Už jsem si zvykla. Ale je zvláštní, že když v lese usnu, tak něco zpracovává vjemy. Když usnu, přinutí otevřít  oči a oni jsou, myslím tím divočáky...  :)


Rhodesie
před 11 měsíci
Dát tip
Vždycky, když čtu super dílko, tak to vidím před sebou.
Tady se mi poprvé stalo, že to vidím i slyším. PARÁDNÍ!

Benetka
před 11 měsíci
Dát tip

Ach. :*)


Alegna
před 11 měsíci
Dát tip

Mám ráda miniaturky a tahle mě pohladila, připomněla dětství, vlaštovčí hnízdo nad vraty maštale a hlavně jiřičky pod krovem nad oknem pokojíku.


Alegna
před 11 měsíci
Dát tip Philogyny

Mám ráda miniaturky a tahle mě pohladila dětstvím, ranní ptačí koncert, vlaštovčí hnízdo nad vraty maštale a hlavně jiřičky pod krovem nad oknem pokojíku.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Alegna, Benetka

Ach. Vždycky mě zasáhneš, ale to jsem ještě nevěděla, co teprve dokážeš, když jsi stručná!


Alenakar
před 11 měsíci
Dát tip

Moc se mi líbí tvůj vlčí rým, takže jsem si k němu něco přimyslela:

 

Člověk si rád splkne.

Mluví - ale vlk ne:

zavyje a zmlkne. 


lawenderr
před 11 měsíci
Dát tip Alegna

jsme ptáče i vlk ... co se ideálně nikdy nepotkaj :D nebo?


Alenakar
před 11 měsíci
Dát tip Philogyny

Tato slova jakoby nějakým zvláštním způsobem souvisela s tím, co jsem dnes zveřejnila já: rozhraní noci a dne, ptačí hlasy, staré rány a "aktivismus"...   Tip. 


dadadik
před 11 měsíci
Dát tip

:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru