Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Země

05. 06. 2023
13
13
286

...

jsem jenom človíček,
už nedorostu velké dějiny,
jež vždy válcovaly 
moji malou zem,

s plnou hubou smíchu
se nad mým hrobem sklánějí
bestie se svými small talky,
ale já nejsem špalek, 

pro zemi svou milovanou
tisíckrát vstanu třeba z hrobu,
a nikdy neuteču jako lišák 
se svěšeným ohonem

a je mojí challenge,
že nikdy nebudu

držkou v zemi rýt


13 názorů

Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

to je báseň chlapa


Luzz
před 10 měsíci
Dát tip

je to takové naivně odhodlané. tak ať se ti tu zemi daří bránit a opečovávat, ať už tím myslíš cokoliv.

ovšem pokud tou zemí myslíš skutečně svou vlast (čemuž by nasvědčovala i ta "malá země"), tak použití slov small talk a challenge spíš budí úsměv. ale třeba jsi to celé myslel ironicky... těžko říct, no, působí to prostě trochu nerozhodně.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip

Dobré, silné, aktuální...


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák

Je skvělá. Samozřejmě ji nechci s tou tvojí nijak srovnávat, každá je o něčem trochu jiném, ale síla některých obrazů u tebe mi tu mou oblíbenou připomněla. A to opakované hrdinství... tisíckrát se zvednout a bojovat znovu.  

Na druhou stranu jsem si po přečtení tvé básně tak trochu povzdychla - ne vždycky člověk může tohle předsevzetí dodržet. Přesila tě zadupe do země.


Zajíc Březňák
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

Janino, děkuji, zní to jako hodně zajímavá báseň... 


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Biskup z Bath a Wells

Filipe, mrzí mě, že jsem na netu nenašla tu báseň, poslala bych ti odkaz. Je hodně dlouhá, takže citovat ji nebudu, snad pro tvou představu alespoň naznačím, o co v ní jde (není myslím "čistokrevně" epická, ale jistá dějová linka se u ní dá také vysledovat). Šrámkův "Věčný voják" je vlastně monologem o hrůzách války, symbolický "věčný voják" popisuje, jak stále dokola umírá v nejrůznějších bitvách, nejrůznějších válkách v historii, a obàvá se, že tomu nikdy nebude konec. "Tisíckràt ještě padnouti musím..." Je to velice silná a krásná báseň, alespoň mně se vryla do paměti asi navždycky. A vypadá to, že Šrámek měl bohužel pravdu...


Biskup z Bath a Wells
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

silné, obecně platná výpověď zasazená do aktuální doby...


Zajíc Březňák
před 10 měsíci
Dát tip Janina6

Děkuji všem za čtení a reakce. 

 

Janino, Šrámka bohužel moc neznám, takže neznám ani tebou uváděnou báseň...


Pižák
před 10 měsíci
Dát tip Gora

hezký, a má to sílu !!!


MilanH
před 10 měsíci
Dát tip

Dobrý !!!


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Zajíc Březňák, Gora, Savage Flame

Rozhodně silný vzkaz... Verš "tisíckrát vstanu třeba z hrobu" mi připomíná Šrámkova "Věčného vojáka". U "rytí držkou v zemi" jak nevzpomenout na Kryla... 


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Oslovilo, velmi.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Gora

tak to je slovo chlapa


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru