Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V bezvětří

Výběr: Muamarek
29. 06. 2023
16
15
301
Autor
Alenakar

 

zvykla sis

záviset na druhých

chtít po nich

aby ti nahradili to

co sama postrádáš

 

rupi kaur

 

 

 

 

V bezvětří

 

Žít v minulosti nebo na zdi

list z kalendáře vytrhnout?

Že plachtou musí vítr hnout?

Ne!  Veslař přece vodu brázdí

 

sám na nehybné hladině

i v bezvětří dík silným pažím.

Proč vrátit zpět se marně snažím

vztah, který skončil?  Jedině

 

v mém sešitku se kupí slova

a jinak se nic neděje.

Sny, touhy, klamné naděje...

Smět jezero tak převeslovat

 

od pocitů až k myšlenkám,

mít pod nohama pevnou zemi.

Už bylo jako v kartouze mi

tam na ostrově...  Písmenka

 

dál nechci čmárat do notýsku,

mdle rozsévat je do básní.

Co zošklivělo, nezkrásní.

Můj Ostrov ztrát?  Pláž Země zisků!

 

 

 


15 názorů

Alenakar
před 8 měsíci
Dát tip

Jamardi,

já píšu hlavně sonety, nejčastěji anglické, a v nich se ony obraty o 180 stupňů přímo vyžadují: teze, antiteze a syntéza...  Ale Shakespeare tam těch protikladů nasází většinou ještě mnohem víc. Něco řekne, pak to popře a pak ještě popře, že to popřel...   Jsem asi příliš ovlivněná touhle renesanční klasikou.


Alenakar
před 8 měsíci
Dát tip

Rhodesie,

jsem hravá a když třeba píšu anglický sonet už tak po tisící, musím ho vyšperkovat nějakými formalistickými legráckami, aby čtenáře nenudilo, že čtou pořád jen fádní sonetky.


Alenakar
před 8 měsíci
Dát tip

Marku,

celé prázdniny jsem se věnovala "instapoezii" a dvěma celosvětovým básnickým hvězdám Instagramu Rupi Kaur a Atticusovi, kteréžto superhvězdy tvoří naprostý protiklad. Když jsem si četla komentáře ke sbírkám Rupi Kaur na internetu (těch komentářů jsou u nás tisíce, celosvětově asi miliony), zaujalo mě, že mnozí vyčítají Rupi, že neumí psát vázaným veršem. Napadlo mě tedy některé její náměty vázaným veršem zpracovat, tak aby se možná podobaly písňovým textům. Ale k Rupi se vrátím až někdy na podzim. V září se chci věnovat panu Atticusovi.


Alenakar
před 8 měsíci
Dát tip

Morticie,

můžeš převrhnout i jezero... Ale pozor, abys nevylila s vaničkou i dítě!


Morticia Adams
před 9 měsíci
Dát tip

Nevím proč, ale hodí se mi tam "...smět jezero tak převrhnout..."


Muamarek
před 10 měsíci
Dát tip

Mistrovské dílo. S lehkostí sobě vlastní pohupuješ se slovy a myšlenkám dáváš tvar. Báseň je přímo protknuta emocemi, ale současně je v ní něco klidného, konejšivého. Je to zážitek tě číst. Díky. 


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip
Moc hezký. Hodně mě to oslovilo. Líbí se mi i originální přechod mezi slokami, kdy další sloka vlastně začíná v té předchozí. To je super. Taky to občas udělám.
 
Když si otevřu Tvoje dílo, je to podobné, jako když jdu na koncert Kabátů. Předem vím, že nebudu zklamán...
 
 

Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Báseň máš napsanou moc pěkně jako vždy, ale nesedl mě ten závěr. Ten obrat o 180°. Nemám to ráda. Mám špatnou zkušenost s tím, že se moc pospíchá, když někdo nechce poslouchat o ztrátách jiného člověka, je lepší,  když ho ignoruje, než když převrátí smysl toho co řekl, v něco jiného. Vlastně ho taky ignoruje, ale s cirkusem. Taky to bohužel dělám a zdůvodňuji si to, že říkám svůj názor, ale kdyby jsem viděla, že to někdo špatně nese, vycouvala bych. A taky jsem si vzpomněla na chytráka zloděje, který se nestydí a říká, že přispěl k duševnímu a duchovnímu pokroku oběti.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Philogyny

vím, se zájmem jsem sledoval dokument o tom


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Radovane,

výprava Ra I byla sice neúspěšná a Thor ji ukončil předčasně, přesto, že se vlastně i na troskách dalo doplout do cíle - na Barbados. Výprava Ra II (= název 2.plavidla) už ale úspěšná byla, protože člun stavěli v Maroku z rákosu jihoameričtí Indiáni. Výprava dorazila z Maroka na Barbados za 57 dní, čímž nezvratně dokázala, že už ve starověku bylo možné překonat Atlantický oceán na lodi.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Jani,

já jsem pro obojí. Dokud má člověk vítr v plachtách měl by toho náležitě využít. V bezvětří přijdou na řadu vesla a svaly nebo lodní šroub.  Dnes se i na velké lodě pomalu zase vracejí plachty. S jejich pomocí se ušetří spousta paliva.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Nami 99, Al Jal Úd

plul a plul Thor Heyerdahl

než se mu papyrus vodou natáhl

a rozkydal

 

PS Všimni si, jak se mi podařil rým na psanou koncovku a výslovnostnostní koncovku, nésu já genitální??? No su.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip Philogyny

Fajná. Taky jsem pro veslování.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Kočkodane,

na lodi uměl taky skvěle plout prima Thor Heyerdahl.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip

 „Primátorky slov“ jsou závody, ve kterých patříš mezi favority.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru