Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlobivá zahrada

08. 07. 2023
12
19
246
Autor
Jamardi

V našem domku rodinném,
tam si jistě spočinem, 
tlusté zdi jsou izolace,
pevný řád má všechna práce.

Zato stromy na zahradě
jak jsou všechny pohromadě,
pořád nové větve razí.
Vzhled záhonu plevel kazí.

Hrabat listí nemám ráda
a bolí mě z toho záda.
To už teď mě podzim straší.
"Zjednoduš to", řekli naši.

Máme plán, co bude příště.
Vytvoříme si tu hřiště.
Pěkná plocha, žádný kýč,
jenom pro nás a náš míč.

 


19 názorů

Diana
před 9 měsíci
Dát tip

Ano, výborně! Takhle to také cítím!


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Ivi, dík :)


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Rhodesie, Milane, Čudlo, díky :)


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip
Hezké.
Jo, je to radost i starost...

Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Alegno, to ano :) Děkuju :)


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip

Zahrada se za péči odvděčí :)


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip 8hanka

Diano, pozlobit dokáže :) Díky :)

8hanko, taky mám ráda vůně rostlin a země a ráda sbírám čerstvé plody :) Děkuju :)

Andreino, dík :)

Savage Flame, díky :)

Janino, tak to se nedivím. Každý na zahradě pracovat nemusí. :)

Philogyny, přiměřeně je zlaté slovo. :)

 


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip

Potřebovala bych pohrabat loňské listí vustárie. Podřízli jsme jí krk, drala se pod střechu a do oken. Ale ona začala vyrůstat i ze země... :)


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Jejda, Jamardi, to nebyla kritika básničky, tím jsem chtěla říct, že nemám žádnou radost z práce na zahradě ;) u mě je to dáno hlavně fyzickým stavem - nemůžu si dřepnout, v předklonu ztrácím rovnováhu... tak si umíš představit, že to není téma pro mě. Ale znám spoustu lidí, co se v tom vyžívají!


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

syn si kúpil v neďalekom kúpeľnom mestečku záhradu na kopci, keďže býva ďaleko, chodím tam  hlavne ja... pokosil prales, ktorý tam počas troch mesiacov narástol, ja priebežne strihám rozrastené kríky, zberám úrodu červených, čiernych ríbezlí, červených malín, egrešov, koncom leta pribudnú čierne maliny.....pod stromami nechávame trávu pre hmyz, užívam si ticho a vône tráv s bylinkami...oberanie ma baví, cesta do brehu nie a prebudené kríže so zvyškami svalov na nohách  protestujú proti ohýbaniu sa a drepom..ihrisko nás nenapadlo, aj tak nemáme dostatočne veľkú rovnú plochu, skôr by som nasadila ďalšie bobuľové ovocie...


Diana
před 10 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

Mluvíš mi z duše. Taky mám zlobivou zahradu. A co si ty větve dovolují, to už přestává všecko! Tip jak hrom! 


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Ireno, děkuju :)

Radovane, ano, ten rým, je slabé místo, ale chtěla jsem zdůraznit, že s větším počtem stromů ten problém narůstá. Jak píšeš, že první dvě sloky jsou těžkopádné: Ano, mohla jsem to já nebo někdo jiný vymyslet tak, aby jsi byl zaujatý od prvního okamžiku. Ale víš co mi tvá poznámka připomíná? Když někoho nebaví, co slyší, tak když pak sdělení předává někomu jinému, tak, co ho nebavilo vynechá nebo to pozmění, aby to bylo zábavnější a tím pozmění význam toho, co bylo původně sděleno. První dvě sloky jsou vysvětlující, říkají, že jde o dlouhodobý pocit, problém.


Radovan Jiří Voříšek
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Tohle je nejlepší:

To už teď mě podzim straší.
"Zjednoduš to", řekli naši.

Poslední sloka mi přijde hravá, první dvě těžkopádné.

Rým: zahradě / pohromadě - chudý, shoda pouze na poslední slabice, při rýmování platí pravidlo - když už rýmovat, tak kvalitně.


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Nevím, jestli chtějí zachovat trávník nebo tam něco nalít. Slyšela jsem, že tak by je to bavilo. Ale třeba si to ještě rozmyslí. :) Tím víc je to škoda, že je to vedle starého domu, který má dobrý sklep.

Evženie i Andreino, máte pravdu.

Norsko1, baví.

Luboši, možná to bude tak, že není snesitelný ani píď problému navíc.

Janino, někomu jinému ano....Já se blbůstkám bráním, protože to téma beru vážně. Lepší by bylo nezařaditelné?

Evženie a dievča z lesa, děkuju :)


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

To mi tedy moc pro radost nepřipadá...


Andreina
před 10 měsíci
Dát tip

Trávník natřený na zeleno má také své kouzlo, ale na druhou stranu, tam nevyroste ani pampeliška pro posledn včeličku.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip

Když se ke zlobivým dětem přidá ještě i zahrada, tak to je už skoro na suicidální reakci (lidově mašli).

Nééé Jarmilo, já fakt na nic nenarážím a nechci tě zlobit! Jde o plácnutí všeobecného rázu. ;-)


Norsko 1
před 10 měsíci
Dát tip

Verše vpravdě rýčovité. Tebe to baví ?


Kousek rozpáleného betonu nebo asfaltu jistě udělá velkou radost :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru