Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jablka co tence pouští kůru pro štrúdl

14. 07. 2023
10
8
188
Autor
Philogyny

 

K Bolesti Holana 
v žilách lán varhanní hudby
dechem skloněné ticho bránice: 
to všechno vytištěno černobílou tiskárnou Epson 

jinak nic 
co by dovedlo vysvětlit jeho náhle hmatatelnou přítomnost 

do rána přes bosé nohy 
kohoutí ostruhy na ex
bolest 
nachovým hřebínkem 

 

 

 


8 názorů

Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Gora

pro Gora

Děkuji za návštěvu, moc, měla jsem po dočtení takový zvláštní pocit... :)


Gora
před 10 měsíci
Dát tip Poeteroristka, Alegna

Něco v básni mi zavonělo - jablky i mým mládím, varhanní hudbu jsem vyhledávala... spolu s poezií.


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

pro Evženie Brambůrková

Kdysi chodila do dvou knihoven. Teď, co chci, nemají. Něco si tisknu z netu a zbytek antikvariáty, ty já vřele miluju. :) Děkuji za nakouknutí.... 

 


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Alegna, Benetka

Pro Kočkodan

Děkuji, už načtla, je to vřevzaté slovo, byla jsem si jistá, že jsou správně oba dva tvary. Pořád se učíme, aspoň už vím. Jezdíme celé roky do Rakous do hor k jedné rodině a paní je původem češka. Jednou jsem se zmínila, že si dávám v termálech ten jejich výborný štrúdl s vanilkovým přelivem a ona mi upekla ten svůj. Pohádka...  :) Děkuji!


Takové výtisky jsou u nás výjimečné, spíše se vypůjčily. 


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

Sněhurky (v panujícím počasí považuji toto jinak neobvyklé oslovení pro uživatelky za vhodné), dám vám jednu radu – nikdy nedělejte jablečný závin z plodů, které nabízela královna. ;-)

 

P. S. Dovolím si otevřít aspoň ventilačku u jazykového okénka a budu doufat, že nikdo nevyhodnotí moje slůvka jako nabubřelé poučování s orgánem čichu namířeným k nebi. Sám jsem onu malinkatou kružnici takřka celý život používal. Předmětný moučník je lingvisticky vypečený, pochází z němčiny a u solitérního vokálku nám český pravopis poměrně nečekaně přikazuje, abychom nad ním psali čárku. Tedy štrúdl. A teď už mlčím a plížím se pryč... (lehounce omluvný smajlík)


Philogyny
před 10 měsíci
Dát tip Alegna

Taky si někdy tisknu, máme to hodně podobně. Dělám teď pořádky v knihovně, tak zase načítám. Tahle kniha kdysi stála 8,50 Kčs. Kde jsou ty časy... :) Děkuji za čtení a přípis, ráda tě vidím. My byli dneska v Brně na zápis do školy, tak jsme si zašli na oběd, před chvilkou dojeli. :)


Alegna
před 10 měsíci
Dát tip Philogyny

Jsou chvíle "vzláštního" hmatatelného a přitom rozumem nevysvětlitelného vnímání, jsou vzácné.

Připomnělas mi, jak jsem si kdysi tiskla celé sbírky básní, někde je mám asi ještě uložené, musím se kouknou :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru