Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šedivý kohout (17. část)

20. 07. 2023
10
14
205

„Věříš jí, nebo mně?!“

„Nejde o to, čemu věřím. Já si to pamatuju.“

Podlomí se mi nohy.

Tolik lží už neunesu. (...)

17

 

Otvírám oči.

Poznávám naši chodbu.

Je to lehké déjà vu.

Sklání se nade mnou, z brady mu odporně kape pot. Neposlouchám, co mi říká. To už spíš uvěřím soudně usvědčenému lháři.

Snažím se vstát.

Marně. Jsem tak zesláblá, že bych neodstrčila ani kuře.

Zato Luboš (nebo jak se jmenuje) je plný sil. Dokonce odložil hůl.

Už nemusí hrát žádnou habaďůru. Je po derniéře. Stačí se uklonit zfanatizovaným divákům, vrátit rekvizity. Co se děje v zákulisí, zůstane skryto zvědavým očím.

Surově se mnou smýkne.

Rozrazí dveře. Cpe mě ven na z bytu!

Chytám se futra.

Popadne hůl a praští mě s ní přes záda. „Začni už konečně poslouchat!“ řve jako pominutý.

„Co se tu děje?!“ zeptá se cizí hlas.

Zachrání mě?

Luboš schovává hůl za botník. Tváří se u toho jako mučedník.

S nadějí si prohlížím dvě vysoké mužské postavy v oranžových vestách.

„Pokousala mě,“ postěžuje si Luboš. „Jen se podívejte na tohle.“ Sroluje si levou nohavici, ukáže jim stehno s viditelným obtiskem po zubech.

„Vy jste volal?“

Luboš pokývá hlavou. „A dejte si pozor, ať vás taky nepokouše,“ dodává rychle.

V ten moment mi dochází, že jsem nahraná. Že nejde o hloupý žert ani o žádnou pitomou hru nebo krátkodobé pomatení mysli. Že vše je reálné.

Když mě upoutávají řemeny k lůžku, zarytě mlčím. Stejně by mi nevěřili. Převraceli by moje slova a smáli se jim.

Snažím se myslet na něco jiného.

Nejde to.

Hrkají se mnou dolů.

Výtah je stále mimo provoz. Některé věci se nikdy nezmění.

 

(...)


14 názorů

Biskup z Bath a Wells
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Gora, Aru, Alegna

Díky moc za ohlasy.

A jestli jsem se v tom sám ztratil? Nebojte, i kdyby, tak to určitě nepřiznám. ;-)

Nicméně příběh se nám pomalu a jistě blíží ke svému konci, dvacátý díl bude poslední, jako že se Biskup jmenuju . :-))

 


Evženie Brambůrková
před 9 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

A je tam, co už byla a možná ve větším svrabu.  Tak kam příště?


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Já už jsem na to asi přišla. Senzační odhalení: Že ty sám nevíš, jak to dopadne, a vodíš nás křížem krážem proto, že už jsi taky zabloudil?!  :-)


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Aru,

 

toho předtím sundal výstřelem z praku strýček Váňa (ne ten žokej). Ale došlo jen k omráčení, k přehnanému hihňání inklinující opeřenec naštěstí přežil. To se doufám podaří i hlavní hrdince příběhu (jejíž bránice celkem logicky zatím zrovna nápadně velkou aktivitu nevyvíjí).


Aru
před 9 měsíci
Dát tip

Zapoměls na racka, který přeletí kolem, Kočkodane ;))


Alegna
před 9 měsíci
Dát tip

To je tedy drsný vývoj, tedy jestli to je realita ... budu napjatá až do příštího pokračování, pokud se to ještě víc nezašmodrchá


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip

S Godotem nepočítám (a jeho absence by mi nevadila), ale jestli do děje dílka nezasáhnou Lubošovy tři sestry, tak na tebe pošlu revizora. Nenechám ze sebe dělat idiota.


Aru
před 9 měsíci
Dát tip

z blázince obvykle lidé neodcházejí............. zdraví :D:D pokud vůbec :D

buď návštěva kouzelníka, nebo na pokoj propašovat zbíječku a generátor :D


Biskup z Bath a Wells
před 9 měsíci
Dát tip Aru, Alegna, Gora

možná přijde i kouzelník


Aru
před 9 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

možná přijde i Godot, co myslíš Kočkodane. :D:D


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Aru, Biskup z Bath a Wells, Alegna

Vybarvil se, nebo se nevybarvil? To je, oč tu běží. No, musíme vyčkat jako kdosi klasu…


Aru
před 9 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

drsný způsob jak se rozloučit :D


Nechci nic prozrazovat dopředu. :-) Ale díky. :-)


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Biskupe, to je tedy síla!!

Je to sen Blanky - anebo skutečnost? Ráda se nechám překvapit. Nejspíš se "milující" manžel odkopal:-)...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru