Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vášeň

25. 07. 2023
7
8
198
Autor
Philogyny

 

Dveře se otevřely a závan větru vnesl do místnosti vůni, již vzápětí přehlušil pozdrav.

Tak už je tady, nová kolegyně.
Vstanu, pozdravím a podávám ruku. Pohled mi automaticky sjel od obřího dmoucího se výstřihu na tu její, kde na každém prstu, snad kromě palce, trůnil poctivý prsten.
Celé umělecké dílo korunovaly krvavě rudé nehty, za které by se nemusel stydět ani Drákula.
Všimla jsem si, že má ruka byla podrobena stejnému rozboru a dáma znechuceně ohrnula
pro změnu fialové rty. Neprošla, asi, blesklo mi hlavou a nabrala jsem zpátečku do bezpečí stolu, pod ochranné křídlo monitoru.
Vtom začal vyzvánět telefon. Paní začala usilovně hrabat v kabelce a najednou slyším pištivý hlas: „Kde je to moje miminko?“ Jaké miminko? Aha, to bude asi ten mobil, došlo mi vzápětí.
A bylo hůř.
Paní papkala mňamky a papáníčka, papkala pořád, načež ji bolelo bříško. Když nepapkala, tak volala Pepánkovi. Nabyla jsem dojmu, že jsem o něco ošizena.
Všichni papkají mňamky, jen u nás se snídá, obědvá a večeří. A ještě ke všemu normální jídlo.
Nikdo se mi nedívá do výstřihu, možná proto, že žádný nemám. A i kdybych měla, tak zase nemám ta prsa do výstřihu. Bezvýchodná situace.
A mělo být ještě hůř.
Na řadu přišel intim sprej Vášeň.
Nečekán nezván rozrazil dveře i se svou hrdě vonící majitelkou. Vyvolal ve mně tak vášnivou odezvu, že jsem nemohla zastavit dusivý kašel.
Zmínila jsem nenápadně, že v místnosti něco páchne, jako kdyby po insekticidu a dráždí průdušky.
Odezva nebyla žádná, paní asi dočasně ohluchla. Myslím, že pochopila, ale …
Druhý den se divadlo opakovalo a v poledne se ještě přestříkla. Vypadala tak nějak spokojeně,
můj kašel asi zaujal, že by masochistka?
Vášeň si hrdě seděla na poličce a já nabyla dojmu, že se na mne škodolibě usmívá.
V nouzi nejvyšší přišel nápad. Po odchodu paní se lahvička přestěhovala do mé dlaně, načež jsem pustila do dřezu v kuchyňce proud vody.  „Tak, kamarádko, a předveď se.“ 
Zmáčkla jsem trysku a zodpovědně vystříkala do výlevky všechnu vášeň dne. „A ani to nebolelo, viď,“ schlíplá lahvička putovala na polici a já s úsměvem vyšla ven.
Další ráno byl den D, alespoň pro mě. Co bude? A že bylo. Intim sprej putoval z čestného místa k majitelce, ta zdvihla ruku a sssss, lahvička neochotně vyplivla poslední slinu a ta se bezmocně plazila dolů.
Paní se v obličeji mihl přihlouplý výraz údivu, zatřepala a zmáčkla znovu. Nic, už ani nezasyčel. Zajela jsem za monitor jako úhoř a pilně pracovala, jenom rty pocukávaly v němém smíchu.
Kdo vyhrál? Nevím, vášně se vytratily, z miminka se vyklubal telefon a snad se blýská na ty lepší časy.
 

 


8 názorů

8hanka
před 9 měsíci
Dát tip

Na rozdiel od komentujucich sa neusmievam, pretoze nieco oodobne som zazila v reale nasej kancelarie a po kazdom "streku" som nekompromisne otvarala okna dokoran...nebolo nic prijemne cuchat silne vone a dusit sa kaslom. .zial, u nas boli flasticky ukryte v kabelkach, tam by som si nedovolila.. tvoja proza ma velmi bavi...


Lili.
před 9 měsíci
Dát tip

Podařené, vykouzlilo úsměv. Jen tak dál. 


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Připojuji se s pobaveným úsměvem, Phil. Dobře popsaná situace i protagonistka...


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip

Pro gabi tá istá , Kočkodan, Janina6, Alegna

Ráno byla po dlouhé době na svém domovském serveru, něco hledala a narazila na tuhle malou. Je to snad nejméně osm let staý text, ale rozesmál mě...vzpomínka... Děkuji Vám za čtení.


Alegna
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Philogyny

Krásně se četlo, úsmívám se tu a představuju si vášeň na poličce 


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Alegna, Poeteroristka, Philogyny

Vtipné, ale tu paní bych zblízka potkat nechtěla ;)  Moje ruce by neprošly určitě, jako klavíristka mám nehty nakrátko a vlastně se mi ani nelíbí je lakovat... Mám jedinou připomínku, paní bych označila spíš za sadistku, než masochistku (ta ráda ubližuje sobě, ne druhému).


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Alegna, Philogyny

Jé, Phil, to bylo ale pěkňoučké počteníčko. Těším se na další podobné dílečko.


gabi tá istá
před 9 měsíci
Dát tip Philogyny, Gora

To bola mňamka takto po ránu, až mně bolí bŕíško od smíchu. Napísané svižne, próza ti svedčí.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru