Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem nemohla domů . . .

30. 07. 2023
21
24
352
Autor
blacksabbath

Podle skutečné události..........

Středa, 18.30 hodin.
Téměř přesný čas, kdy každodenně opouštím svůj byt a vydávám se se svým čtyřnohým přítelem na poslední večerní venčení. Psík má nemocné srdíčko a tak nám náš okruh trvá obyčejně půl hodiny. Jdeme co noha nohu mine plus zastávky na oddych. Už na konci okruhu vím, že to bude jen tak tak, utřít mu nožičky a pochvátat na nejmenší místnost v bytě.
Vyjedeme výtahem do prvního patra. Na chodbě potkávám sousedku. Utíká dolů po schodech. V letu na mě volá, že jí vezou z Prahy od syna zapomenuté věci. Pak se prý zastaví.
Vyndávám klíče z kapsy a chci odemknout, ale ejhle...
Klíč od bytu je zlomený! Stojím na chodbě jako solnej sloup. Nohy mám křížem. Sousedka Mirka už jde po schodech nahoru.
"Miruš, přidej. Pust mě na záchod." Čučí co se děje, ale odemyká promptně. Vrážím jí do ruky vodítko s Irvinem a mizím v útrobách jejího bytu.
"Co se děje?"
"Mám zlomenej klíč v zámku."
"A co budeš dělat?"
"Nejdřív zavolám Mirkovi."
Mirek je soused všeuměl. Pomáhá v domě všem téměř se vším. Snad nebude v práci.
Mirka přichází se svou troškou do mlýna: "Nechceš zkusit náhradní klíč co máš u mě?"
"A kam bych ho asi tak strčila, když je v zámku obsazeno," odmítám její návrh.
Telefon vyzvání.
"No Ivi?"
Mirku, mám zlomenej klíč v zámku a nemůžu domů."
"Vydrž, beru nářadí a hned jsem tam."
Přijíždí výtah a v něm - snad - moje spása.
"Jak se ti to povedlo?"
"Co já vím. Normálně jsem zamkla a dala klíče do kapsy. Vyndala jsem je až tady na patře. Prostě jsem ho musela zlomit, když jsem zamykala. V kapse ale nic nemám. Musel tam zůstat."
Mirek bere do ruky telefon a gůglí první pomoc při zlomení klíče v zámku. Rad je tam "neurekom". Včetně toho,  že máme zbytek klíče namazat vteřinovým lepidlem a pokusit se oba díly v zámku slepit. To odmítám a odkazuji Mirka na dodatek, že se klíč může v zámku přilepit.
Mirka svítí do zámku a Mirek se pokouší dlouhou jehlou podebrat a vylovit zlomeninu. 
Já mezitím volám kamaráda mého syna. Je to fachman na zámky. Telefon vyzvání, ale nebere ho.
"Tak tady ti nepomůžu," říká po čtvrthodině šťourání v zámku Mirek a odjíždí do třetího patra.
Fachman telefon stále nebere.
"Zavolej synkovi, když je to jeho kamarád, tak mu to vezme,"radí Mirka.
Bože ty její rady, ty jsou nad zlato.
Fachman telefon stále nebere.
Volám hasiče.
"Dobrý den. Zlomila jsem si klíč v zámku a nemohu se dostat do bytu."
"A máte něco zapnutého? Kamna, žehličku...?"
"Ne. To ne."
"Tak to k vám jet nemůžeme. Není to stav ohrožení, ale mohu vám dát dvě telefonní čísla na zámečníky."
"Děkuji, to budete moc hodná."
Zapisuji si ona dvě telefonní číslo. Když se podívám na první, je stejné jako číslo na toho mojeho fachmana. Super. Zkouším druhé.
"Dobrý den. Dostala jsem na vás číslo od hasičů. Zalomila jsem klíč v zámku."
"Já jsem na dovolené na Moravě. Nemohu vám pomoci."
To je tedy prekérka. Zkouším další telefonní čísla z internetu. Buď to neberou nebo jsou mimo.
"Zavolej tomu synkovi. Zkus to." Další dobře míněná rada sousedky. Nojono, tak to zkusím.
Ahoj, synku. Nevíš jestli pan Študlar někam neodcestoval? Volám, protože jsem si zlomila klíč v zámku. Ale on mi to nebere."
"Pan Študlar sedí vedle mě. Veze mě domů. Byli jsme na výletě ve vojenském muzeu v Praze. Slyší tě a za hoďku je u tebe."
"Uf, že se na něj těším."
 "Vidíš, já jsem ti to říkala," připepří mi Mirka můj kousek koláče.
"Pojď, udělám ti kafe než přijede."

O hodinu později..........
"Ráda vás vidím, pane Študlar."
"Za pět minut jste doma. Nebojte."
Sahá do nářadí a vytahuje nějaký drát. Něco na něm kleštěma udělá a strká ho do zámku. Chvilku šťourá.
"Máte někde náhradní klÍč?"
"Proč? Mám ho u sousedky." 
"V zámku totiž nic není."
Mirka mi podává klíč od mých dveří.
"Nic neříkej," varuju ji pohledem.
Pan Študlar strká klíč do zámku, otáčí klíčem a ejhle - je otevřeno. 
Fachman je prostě fachman!
No a i sousedka může mít dvakrát pravdu!
 
Doslov.
Čtvrtek ráno.
Vycházím na první ranní venčení. Na chodbě se něco leskne. Shýbám se a...
"Co myslíte, že jsem našla? Správně! Byl tam! (Úlomek klíče...)


24 názorů

Zeanddrich E.
před 9 měsíci
Dát tip

 

J J; snad vše, co bych k tomu chtěl (...) poznamenat, už tu někdo řekl přede mnou :)

Snad jen - lidi, kteří si myslí, že jsou pánem tohoto světa (svého okolí), ..., a spoléhají se přitom jen na své tělesné smysly, a na svou inteligenci, etc., je třeba občas takhle nějak poškádlit ... :).


Diana
před 9 měsíci
Dát tip

To muselo být hrozné! ještěže to dobře dopadlo. Četla jsem bez dechu. Výborné!


blacksabbath
před 9 měsíci
Dát tip

Nani, Maruško...děkuji za přečtění a vcítění se :-))))))))))


Evženie Brambůrková
před 9 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Úplně jsem se do toho vžila. Hlavně, že vše dobře dopadlo a dobrý soused je nad zlato.


Nami 99
před 9 měsíci
Dát tip

Ivi, to byla teda opravdu prekérka. Hlavně, že zase bydlíš.


blacksabbath
před 9 měsíci
Dát tip

jj Karle, přesně tak:-)))


K3
před 9 měsíci
Dát tip

Jsou to prekérní situace, které někdy úsměvně skončí.


dadadik
před 9 měsíci
Dát tip

Do mrazáku jsem strčila 10 vajec.. ale dokázala jsem je po dvou dnech zpracovat.. jde to :)

jinak při rozbalování balíků jsem přišlao solidní nůžky.. tajy mezi nebem a zemí :)


blacksabbath
před 9 měsíci
Dát tip Janina6

Janino...já jednou hledala brýle a našla jsem je...v mrazáku:-)))

dadadik....za a) je správně...mezi nebem a zemí něco je...:-)))

Rhodesie....to je rada nad zlato:-)))

 


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip 8hanka

:)

Taková rada - Až půjdeš venčit, nechávej zapnutou žehličku... :) 


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Teda to je neuvěřitelný... i když, takové záhady se dějí, znám to. Když něco nutně potřebuju, najdu to až napočtvrté, na místě, kde jsem to předtím třikrát nenašla :-)


dadadik
před 9 měsíci
Dát tip

diuné moc, a pořád nad tím žasnu... mezi nebem a zemí něco.. nebo jsem pako :)


blacksabbath
před 9 měsíci
Dát tip

dievča...vono tam je prý něco jako clona co se rozevře po vsunutí správného klíče.....fachman to ví...nefachman ví prd:-)))

Al. ...mám to na talíři ještě dneska:-)

Květoni...myslím, že se popadaly za břicho:-)))...břicho zbylo....nožka kams odběhla:-))))

Irčo...viz dievča.....vono tam bylo fakt něco vidět

dadadik.....diuné...diuné.....:-))))))))))

díky všem za milé komentáře

 


dadadik
před 9 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Já jsem zas předevčírem nemohla najít určitý obrázek, který visel mezi více obrázky.. za žádnou cenu, byla jsem vůči němu slepá.. už jsem se s tím smířila a po několika hodinách ho náhle objevila.. jakoby byl předtím zakletej.. nepochopím ;)


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip

To máš, Ivi, z toho, že si žiješ na vysoké noze. Kdybys bydlela v bambusové chýši, tak je nebezpečí vzniku podobného problému výrazně nižší.

Mimochodem, u názvu mně blesklo hlavou, jestli to třeba nebude dílko nějaké nové autorky s nickem Lassie. ;-)


Alegna
před 9 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

V těžkých chvílích člověk neuposlechne rady někoho, kdo většinou radí blbě a on zrovna má pravdu, jj fachman je fachman :)


Květoň Zahájský
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

Holt klíče mají smysl pro humor.


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Aru, Alegna, Zajíc Březňák, Zeanddrich E.

Sugesce chvíle udělá své... znám, když něco zoufale hledám, koukám - nevidím, a přece:-).

Dobrý příběh, ivi, na téma - jak z komára naroste velbloud:-).


dadadik
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

Přečtla jsem v napětí - vskutku divné :)


dievča z lesa
před 9 měsíci
Dát tip Aru, Alegna

'v zámku totiž nič není' ... a predtým tam bolo zrejme strašidielko, ktoré sa prezlieklo za odlomený kľúč***


blacksabbath
před 9 měsíci
Dát tip

Gabi....já do toho zámku taky koukala a viděla jsem tam kus klíče:-)))

Jarmilo....Mirek nic nevyšťoural.....musel zapadnout do rohožky....syčák jeden

Radovane...to je přímá úměrnost:-)))


gabi tá istá
před 9 měsíci
Dát tip Aru, Alegna

Všeuměl neuměl rozpoznat, že v zámku nič není???:)* Napínavé 


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

To ho musel vyšťourat už prve Mirek. Ještě že máš tak dobré sousedy. :)


... trvalo by to mnohem dýl, kdybys měla před sebou něco důležitého ...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru