Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Každý se za něco stydí.

04. 08. 2023
11
10
271

Tvrdé lavičky v parku, vysekané ze dřeva, 

a vedle nich štěkají na nebe stromy, 

rozkvetlé pod příslibem 

a kvílející jak piano na hlaváku ve dvě ráno 

trhající sluneční svit na kusy, 

pod kterým si čtu Wallece, co se oběsil, 

protože nesnesl velikost existence, prorostlé skrz vlákna vesmíru,

a kopu do sebe třetí pivo, koupené ve slevě, 

protože jsem chudý pijan, co si nemůže dovolit kvalitní chlast, 

a slova se začínají rozpíjet po stránkách. 

Vstanu nejistý jako Lucifer prvního dne v pekle, 

udělám pár kroků a vyzvracím se do koše, 

hned vedle smutných zbytků jídla, 

a v dáli se objeví Šimy, 

která se culí a směje a raduje a jiskří 

jak rachejtle tkající pavoučí síť z hvězd,  

mateřská a estrogenem napumpovaná. 

S milým úsměvem se snažila zjistit, co mi je, 

jelikož mě vidí nakloněného a se slzami v očích, ale podstata jí unikla. 

Nechám pravdu explodovat do tisíce havranů 

a začnu obřadně lhát a jsem v tom vážně dobrý, 

stejně jako každý alkoholik, bulimik, anorektik, drunkorektik a bůh ví kdo.   

Hostinec byl tragický a sobotní večer v něm nikdy nezačal, 

jen tam navždy pokračoval smutný pátek, 

neutuchající předzvěst sobotního stínu, 

kde se schovává energie celé generace, 

mlátící do gongu smrtelnosti v božím klíně. 

Vzpomínky vybledly a zbyl pocit ponížení a šílenství.


10 názorů

V podstatě cca 2/3 textu mají nějaký děj v tom, že popisují hrdinovu situaci a nésledné setkání s někým známým. 

Veršem: stejně jako každý alkoholik, bulimik, anorektik, drunkorektik a bůh ví kdo. - to mohlo klidně končit. A bylo byl v tom vrchol a nenápadné rozuzlení,

A zbytek by obstál samostatně. 

 


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Čtu to tak, že stromy nemohou být šťastné, protože pouze existují, jejich život je nevýrazný stejně jako je nevýrazný život člověka, který se chodí v pátek vykřičet do hospody. Cítím v tom naději a otázku kdo je vlastně šťastný.


Luzz
před 9 měsíci
Dát tip

(pardon, zdvojil se komentář... byla bych jeden smazala, ale nevim jak...)


Luzz
před 9 měsíci
Dát tip

kubo, nikde nepíšu o zdlouhavým nimrání, prosím buď tak laskav a nepodsouvej mi něco, co jsem nenapsala.

janino, v poezii se nevyznám... ostatně shodly jsme se, že všechno (včetně jakýchsi rad a návodů), co tu čtenář napíše, je jen jeho názor a je na autorovi, jak s tím naloží. mimochodem, ta otázka - kde zůstane autorova originalita... ono to jeho psaní právě moc originální není... v tom smyslu jsem se vyjadřovala už dříve... i když se mi některá místa líbí, tak je toho pro mě málo... nadto mi přijde, jako bych podobných textů už četla moc... což se nijak nevylučuje s tím, že třeba zrovna tento text nepostrádá autenticitu a jako záznam je to docela ucházející. to je asi tak všechno, co k tomu mám.


Luzz
před 9 měsíci
Dát tip

kubo, nikde nepíšu o zdlouhavým nimrání, prosím buď tak laskav a nepodsouvej mi něco, co jsem nenapsala.

janino, v poezii se nevyznám... ostatně shodly jsme se, že všechno (včetně jakýchsi rad a návodů), co tu čtenář napíše, je jen jeho názor a je na autorovi, jak s tím naloží. mimochodem, ta otázka - kde zůstane autorova originalita... ono to jeho psaní právě moc originální není... v tom smyslu jsem se vyjadřovala už dříve... i když se mi některá místa líbí, tak je toho pro mě málo... nadto mi přijde, jako bych podobných textů už četla moc... což se nijak nevylučuje s tím, že třeba zrovna tento text nepostrádá autenticitu a jako záznam je to docela ucházející. to je asi tak všechno, co k tomu mám.


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip kadeřavá

Luzz, myslím, že poezii rozumíš líp než já, ale tady si dovolím podotknout - pokud by si Kuba bral příliš k srdci názory čtenářů, naučil by se brzy psát tak, aby se to většině čtenářů líbilo, ale kde potom zůstane jeho vlastní originalita? Obávám se, že tohle je právě úskalí "internetového básnění"... Co když zrovna tohle "nahuštěné" psaní je něco jiného, čím se odliší od průměru?


kuba.49vojenciak
před 9 měsíci
Dát tip kadeřavá

Luzz-prostě s tebou nemůžu souhlasit. Já nesnáším zdlouhavé nimrani v jednom detailu. Je to zbytečný a nudný. Chci aby mé texty byli svižné a bez přestávky 


Luzz
před 9 měsíci
Dát tip a2a2a

jako záznam - dobrý, autentický... i když celkově pořád nic novýho pod sluncem...

ale co je fajn - je tam pár míst, která mě přiměla zastavit se... a říct si - jo, to je ono, to jsou místa, na kterých lze stavět.

celkově - v tak krátkým textu je toho příliš. a protože mám zrovna náladu rozdávat nevyžádaný rady, tak jednu utrousím i tady - vyber si jeden nosnej motiv a ten rozpracuj. jen trošku, abys ho moc nezahltil. 

... protože tohle vypisování se z příběhů a pocitů časem většinu čtenářů omrzí. a co je hlavní - ono se to omrzí i tobě. (ale to je možná dobře)

 


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

Parádní text. Tedy alespoň pro mne.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru