Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sylvia

Výběr: Muamarek
05. 08. 2023
13
18
269
Autor
Philogyny

 

Slunce upíjí z očí vodoměrek srpen prší do obilí

za chvíli odletí čápi

je srpen

pěnice zpívá v křoví nekonečnost touhy      zpívá tak až zmlknou všechny potoční žáby

zpívá tak

až zpěv zaklesne očima do větví  

položím na něj rezekvítek

---

jednou ti povím

---

posed líhne můry

včera i střevlíka

ach ty tmo černá děvko lesa

vykusuješ do mý tváře jizvy: mapu pro přežití

loukou táhne myší pluk

slyším bubny a polnice a zem se chvěje provrtaná tisícem chodbiček                        

a stromky bez kořenů kácí se                                              

zlatým dnem pro zimu

vepíšu do této básně Krysaře

jedinou větou

ať zase ožije i se svou flétnou

___

___

___

 


18 názorů

Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

pro Muamerek

Já to přednášela klukovi a smál se... Já je vidím. A nakonec si na záda nahodí batohy a stejně se nakvérujou k nám domů. Klasika.  Vždycky si vzpomenu, jak kdysi načítala Betty Mac Donaldovou a tu její postel, kde bylo všechno a všichni...a já ji mám taky. Tu závidím i sama sobě. Děkuji! 


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

pro Alegna

Bemetka je opravdový. Ty taky. Dneska jsem byla po delší době jinde. Byly tam mrtvé můry a jedna živá. Smetla jsem je na hromádku a uvidíme. Jsme. Můry mám odjakživa moc ráda. Kluk mi někdy z legrace říká ty můro jedna a já se směju, že. Ve čtyří ráno opustila posed. Nenechám se od nikoho uzurpovat. Ani od těch sršňů ne. Mohla bych zabít, ale kolik jich tam je?  Pořád slyším tiché hryzání tmy směrem k mýmu obličeji...  :) Děkuji. 


Muamarek
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Janina6, Benetka, Philogyny, Alegna

Tento text je živelný, pulsující, je založen na neotřelých asociacích, které nás pouštějí kamsi dál do autorčina nitra. Mám rád, když báseň není strnulá - a když je její jazyk nesešněrovaný. A to tato báseň nadmíru splňuje... 


Alegna
před 9 měsíci
Dát tip Benetka, Philogyny

Benetka to vystihl, nic lepšího nevymyslím :)

Mám ráda tmu, protože v ní je vidět každé světlo, možná jsem můra 


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip

pro trojort

Nenaběhl mi pro nic za nic. Krysař. Nedávno jsem četla, že krysy nahradili potkani. Vzbudilo to ve mně neurčitý smutek.  Děkuju za nakouknutí a slovo, někdy je líp a někdy hůř. 


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Janina6, Gora

pro Janina 6. Je to jenom takové odfrknutí, jsou všude a opravdu se ta louka doslova propadá pod nahama. Za chvilku bude podzim, to se zase budou stěhovat k nám domů. Mám je svým způsobem ráda, ale doma ne, mám velký nos a cítím je na sto honů... :) Hezký večer.  


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip

pro Kvothe

Střelila jsem divočáka a než došla na místo, kde by měl ležet, tak tam nebylo nic. 


trojort
před 9 měsíci
Dát tip

...Krysař by se hodil...


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

Parádní metafory... A Krysař by se občas hodil, nemuseli bychom cpát do přírody další jedy... u nás napáchali hodně škody hraboši, dravců přibylo, ale pořád tto není poznat... A umínila jsem si, že se příště u rybníka pořádně podívám, jaké oči má vodoměrka! To o těch jizvách - mapě je pro mě nejsilnější.


Kvothe
před 9 měsíci
Dát tip

Pro Philogyny: A právě proto by tě jako myšky bylo škoda a nejen myšek, ale i lidí...a kde a proč jsi pobíhala po lese? :-) S váhou jsi v normě...tak jakýpak půl a něco metráček...ano s tichou radostí při uzření živé bytosti naprosto souhlasím...měj hezký den....


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

Bene, já tě nechtě přeskočila. Omlouvám se. A usmívám. Naskočily mi ty chlupy na prackách, moc hezký příměr. jo


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

pro Gora

To by bylo fajn. U nás odlétají koncem srpna. Ráno je míváme na zahradě, mají hnízdo přes cestu. Taky monitoruju. I ty černé.  


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

pro Kočkodan

Byla to ta nejmenší ze všech pěnic, křovní. Zpívají tím drobným hrudníčkem líp, než operní pěvkyně. Troufnu si tvrdit, že slovo líbezně je odvozené od jejich zpěvu. Děkuju ti. Prší nám do obilí, nejde sklízet, sever, že.  :)


Philogyny
před 9 měsíci
Dát tip

Pro Kvothe

Je to pohroma, doslova se do těch nor poropadám botama a to mám cca něco málo přes půl metráku. :) V noci chodila po lese a hledala stopy. Stála mi najednou pod nohama, měla korálkový oči a koukala do mých. Nebála se. Vždycky, když jsem blízko u jakéhokoliv zvířete a nebojí se mne, mám takovou tichou radost. Měla jsem kdysi, na střední škole, přezdívku myška... Děkuji. 


Gora
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

 

za chvíli odletí čápi

je srpen...

Budu bedlivě sledovat čápa nahoře na louce, kde denně loví.

Ráda jsem četla.


Benetka
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

No Ty kráso!!! Úplně mi při čtení vstávají chlupy na prackách! Ach_

NÁDHERA!!!!!!!!!


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

To asi nebyla arizonská pěnice Tornado Lou. ;-)


Kvothe
před 9 měsíci
Dát tip

Dechberoucí, krysaře prosím, nepřivolávej...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru