Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pyropes

09. 08. 2023
19
18
231

Pyropes,

tak krásně to zní. 

Ne, neděste se, není to nová rasa, ale plemeno pradávné.

Jeho předci lehávali na hradech u krbů. Ještě dávno předtím u ohňů ve stepích 

a možná pozorovali sopky a pasoucí se dinosaury.

Ano, tak daleko určitě sahá rodokmen mého psa Bilba (za jméno já nemohu).

Podle doložených zpráv vypadala jeho maminka jako čivava. Možná, z dálky.

Otec je pochopitelně neznámý, ale určitě to bude také něco vzácného. Většího.

Trochu připomíná tasmánského čerta, ale jinak je to klasické Čiboko.

,,Bilbo, táhni od toho ohně," řvu na to pitomé stvoření, které se válí tak metr od ohniště.

Dělá, že mě neslyší. Až když se rozeběhnu jeho směrem, neochotně se zvedne a popojde tak půl metru.

,,Tak do toho aspoň neciv,"  snažím se mu domluvit. Ráno jsem mu myla chronicky nemocné oči. 

Nevadí mu žár, poletující popílek a ani kouř. 

Prostě do toho ohně upřeně zírá.

Plameny vyrazily do výše, zřejmě se nám podařilo tam hodit něco nepatřičného.

Žár je obrovský a mám pocit, že Bilbovi musí hořet kožich.

,,Mazej pryč, ještě se ti něco stane," hulákáme na něj s Olinou střídavě obě.

Nezbývá, než ho skutečné hnát o kus dál.

Uraženě se stěhuje do nedalekého lesíčka a na mírné vyvýšenině zaujímá strategickou pozici.

To by přece nešlo, aby někde hořelo bez něj.

Dělá to pořád, kdykoliv pálíme cokoliv, on musí být v první řadě.

Není to s ním jednoduché, ale pokaždé, když jde ven, kontroluji, zda nemá v kapse sirky.

Nemůžeme najít zapalovač!

 

 


18 názorů

Už ho to koc nebaví, posledně se otočil zády a usnul.


Zeanddrich E.
před 5 měsíci
Dát tip

 

((psi nemaj prý nějaké čidla v kůži... :); a jinak - pravděpodobnost, že každý pes vývojově vzešel z vlka se zdá být ještě méně pravděpodobnou než to, že každý člověk vzešel z vopice...! :):) ))


Al Jal Úd
před 9 měsíci
Dát tip

Moc milé :)


Rhodesie
před 9 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Taky znám. Náš pes měl vždycky úplně horkou hlavu...


Evženie Brambůrková
před 9 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Jak vidno, je to normální projev normálního psa.

Kdo Bilba zná, ví, že větší kost by se svým podkusem neunesl. Je mu sedm let, má cukrovku, křivé nohy a občas ho bolí oči. Ale je to miláček.


trojort
před 9 měsíci
Dát tip

...můj pes to dělal taky...neudržel jsem v té blízkosti jeho čumáku u ohně ruku


Alegna
před 9 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

V dávné minulosti se maso opékalo na ohni, okousané kosti se házely psům a na to Bilbo určitě čeká :)


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Je to pořád TEN Bilbo, kterého jsem viděla ve tvé náruči?? Netušila jsem, že je utajený pyroman!


dievča z lesa
před 9 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

niet nad teplúčko ... našťastie vzájomne na seba dávate pozor***


Děkuji za milé komentáře a uznávám, že bez běj by to nebyko ono.


Čudla
před 9 měsíci
Dát tip

Ale uznej, že bez něj bys měla nudnější život. /*


Benetka
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

A možná že Soptík vůbec nebyl drak ale pes... :)


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip Benetka, Al Jal Úd

Mně připadá velice zodpovědný. Rozhodl se, že bude oheň hlídat, protože ví, že je nevyzpytatelný. A dívat se do ohně je rituál, aby se nerozptyloval, aby nezapomněl kvůli něčemu jinému hlídat. :)


vesuvanka
před 9 měsíci
Dát tip

Pobavilo mě, název je trefný :-))), Tip


Diana
před 9 měsíci
Dát tip

Jo, s pejskem si člověk užije. Znám to. Pobavilo :-)))


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

No, sice se to většinou hází na klempíře, ale je možné, že měl v požáru Národního divadla packy nějaký Bilbuv prapra...dědeček.


Jo, to znám, nám takhle málem shořela kočka. 


Janina6
před 9 měsíci
Dát tip

Pobavil ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru