Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mráček

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
13. 08. 2023
23
31
396
Autor
Gora

 

 

Z dálky dětský pláč

Na nebi bílý mráček –

padá pár kapek

 

 

 

Letní podvečer

Popojdu po zahradě –

cikáda zmlkla


31 názorů

Gora
před 6 měsíci
Dát tip

per_zay, díky, jsem ráda, že cikáda zaujala...


per_zay
před 6 měsíci
Dát tip

hmmm ... cikáda ... T


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Evži, vřelý dík.


Moc pěkné náladovky.


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

bestye, také si vzpomenu, naučil mne HODNĚ, a děkuju.

Marku, díky!


Muamarek
před 8 měsíci
Dát tip

Umíš pracovat s atmosférou, náladou - svými slovy črtáš... 


bestye
před 8 měsíci
Dát tip

připomněla jsi mi Oldjerryho a naše společná haiku.. tak díky moc za vzpomínku a tahle se Ti povedla :c) *


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

a2a2a: děkuju za zastavení a tvůj pohled na dílka, v prvním umístím kireji za první verš, lépe propojím druhý a třetí. Díky za upozornění!


a2a2a
před 8 měsíci
Dát tip

První je jen záznam okamžiku, navíc na minimálně ploše tři různorodé skutečnosti, které v celku působí roztříštěně, dětský pláč silně vtahuje, ale otazník bez jakékoliv odpovědi.

Druhé působí lépe, je tam kontrast i přesah i nálada, jen spojení ...popojdu po... působí spíše nářečně. Každý řádek je samostatný verš a v celku to působí úsečně.

V letní podvečer

brouzdám zahradou - 

cikáda zmlkla

 


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Díky, Radovane:-)


super


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Evži, děkuju za slovo...


Jako by to bylo tady. Moc pěkné :-)


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Rhode, dík, inu, jen pár kapek:-)


Rhodesie
před 8 měsíci
Dát tip

Z tohoto mráčku nádherně zapršelo...


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Gora

Cikády jsou fajn, jako všechno živé, ale když je jich moc, je to rachot jak v tovární hale ;) Vzpomínám na "cikádový háj" obklopující naši chatku kdesi v Gradacu - než jsme si zvykli, měli jsme chuť je povraždit ;)


Al Jal Úd
před 8 měsíci
Dát tip

Ale jinak je to samozřejmě jedno, jestli ta nebo onen, hezké to je a romantický večer to dokreslovalo ;)


Al Jal Úd
před 8 měsíci
Dát tip Gora

U nás jsou občas cikády viničné, ale hodně vzácně nejspíš na Jižní Moravě 


Gora
před 8 měsíci
Dát tip Al Jal Úd

Děkuji, Al Jale, za komentář a informace.

Zvuk se nesl přítmím a byl velmi zpěvný, hlasitý, jak jej znám z přímořských letovisek, tak nevím... ale i kdyby kobylka/cvrček, byl to hezký zážitek!

V Severní Americe existuje více než 190 druhů (včetně druhů a poddruhů) cikád a více než 3 390 druhů cikád po celém světě. Toto číslo každým rokem roste, jak výzkumníci objevují a dokumentují nové druhy. Cikády existují na všech kontinentech kromě Antarktidy. - dočetla jsem se teď, když jsem hledala...


Al Jal Úd
před 8 měsíci
Dát tip

Pěkné Irčo, jen oprava u nás cikády zastávají kobylky případně cvrčci, ale jde jim to taky


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Di, dadiku, KK, Janino, Jarmilo, Luboši, díky vám.

Janino, ano, cikády tu jsou, letos nejen na zahradě, ale i pod smrky v jehličí před domem... nějak se jim tu zalíbilo:-). Pro všechna zvířata je tu ráj.


Kočkodan
před 8 měsíci
Dát tip

Je hazardní hráč

rozum přehořce pláče

zlo zatlo drápek

 

Bacha, člověče

pavlač, klepny se „raděj“

každá si plkla


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Měníme se k vzájemné podobě? Moc pěkné inspirativní ukázky.

Vzpomněla jsem si na jeden film. Manžel měl v zaměstnání na starost výrobní linku, která se porouchala vždy, když jeho manželka plánovala, že všichni půjdou na koupaliště. Podezírala ji, že jí čte myšlenky a schválně její přání sabotuje nebo přejímá chuť relaxovat. :)


viac sa mi páči druhé


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip

Mráček je velice svěží... úplně to vidím a slyším... Ty máš na zahradě cikády? Teda... závidím ;) nebo to bude vzpomínka na přímořskou dovolenou?


dadadik
před 8 měsíci
Dát tip

Haiku jsou fajn, to určitě, ale stejně mám radši nějaký volnější verš, projev :)


Diana
před 8 měsíci
Dát tip

Milé...


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Karle, přesně... přes dětskou hru /vnoučat/ se přehnal mráček, a to doslova... přehnal se a byl pryč... dík!


K3
před 8 měsíci
Dát tip

Obojí, dle mne, vydařené haiku. První má ještě něco navíc, ale co? Nejspíš náboj v těch kapkách.


Gora
před 8 měsíci
Dát tip dievča z lesa

Ve stejnou chvíli jsem já četla tvoji mini, díky za zastavení!


dievča z lesa
před 8 měsíci
Dát tip

živé obrázky***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru