Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za záclonou

17. 08. 2023
12
21
248
Autor
Jamardi

Blízko ve svahu

Okolo lesa
jede na kole chlapec
- srna se dívá

V noci

Budím se v noci -
vosa mi leze na krk,
můra na lampu

Ráno

Malátná vosa
se motá za záclonou
- vyletí oknem


21 názorů

Jamardi
před 4 měsíci
Dát tip

Radovane, díky :) Bašóa znám podle jména, ale jinak o něm nic nevím.


cítím závan Bašóa


Jamardi
před 5 měsíci
Dát tip

I0as, děkuju :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Romane, děkuju :)

My tady naštěstí komáry nemáme. Srnu nemám šanci srazit, protože jezdím nanejvýš na kole.

Když se srazí srna, musí se zavolat myslivcům a počkat, až si pro ni přijedou?

Napadla mě ještě jedna haiku:

Zakouslá srna

na zahradě u domu -

šup s ní na mrazák


Zeanddrich E.
před 7 měsíci
Dát tip

 

(A jinak komárů jsem si užil v dětství; - bydlel jsem cca sedm kilometrů od zátopové podpálavské oblasti .řeky Dyje, předtím, než se tam vybudovala Novomlýnská nádrž...)


Zeanddrich E.
před 7 měsíci
Dát tip

No neví, jaktože jsem toto přehlédl... :)

 

(( ...)).

Prvá mi přpomněla zážitek z konce srpna, kdy mi kousek za Prahou (poblíž Sadské :) ) v noci srna vstoupila před automobil... . Naštěstí jsem jel téměř krokem, takže dobrý (tentokrát; už jsem, bohužel, v životě dvě srnky autem srazil...).


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

kubo, děkuju :)


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Rhodesie, dík :)


Rhodesie
před 8 měsíci
Dát tip

Těšilo mě číst. A vidět to...


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Janino, u toho třetího jsem byla ovlivněna vyprávěním, že uviděla vosu, pocítila znechucení, že je ještě v místnosti, řekla si, že ji zkusí vyhnat ven, otevřela okno dokořán, myslela si, že s ní budou potíže, protože to je debilní vosa, ale vosa ihned vyletěla, čímž velmi překvapila. Čili nejsilnější pocit ze situace je, že vyletěla ven. Děkuju :)


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Připomnělas mi moje vlastní zážitky, hlavně ta srna (jindy zajíc) na mě u cesty taky párkrát koukala, když jsem projížděla lesem na kole. Dvojka je tedy pěkný horor! U poslední, nevím proč, by se mi líbil závěrečný verš "otvírám okno". Asi proto, že ráda zachraňuju zvířátka ;) a mělo by to i jistý přesah, myslím...


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Evženie, to ti nezávidím. Komáry tu naštěstí nemáme, nemám s tím zkušenosti.  Přemýšleli jsme, proč to ta vosa dělala a myslíme si, že byla opilá. Dík :)


Je to velmi reálné. Tuhle mě kousl komár a pořád  to bolí, asi nebyl úplně zdravý :-)


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Ireno, děkuju :)


Gora
před 9 měsíci
Dát tip

Jarmilo, celkem dobře zpracováno, tedy z mého pohledu. V posledním bych nedávala budoucí čas. Ještě by bylo možné texty různě upravovat, i tak posílám tip, pokročila jsi.


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Alegno, 8hanko, prý hodně otravovala. Přežití mohu potvrdit. Michal Malátný by byl vítaný. :) Díky :)

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
před 9 měsíci
Dát tip

Luboši, vše dle skutečné události. Okolo lesa jsem šla i já a nebyl to chlapec, ale muž. Srna přeběhla přes stezku a po pár metrech se zastavila. Byly tam dvě, které se dívaly. Vosa a můra útočily na mou maminku, můra toho hned nechala a šla na lampu a vosa asi hodinu otravovala. Ráno byla unavená a hned odletěla, úplně vyměněná.


8hanka
před 9 měsíci
Dát tip Alegna

keby to bol miesto osy radšej Michal Malátný a  zaspieval "každé ráno"


Alegna
před 9 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Vosa i ty jste noc přežily bez úhony, zdá se ... zajímavé obrázky


Kočkodan
před 9 měsíci
Dát tip

Tak snad nebyla malátná a nemotala se i Jarmila... ;-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru