Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podnájemníci

20. 08. 2023
15
14
275
Autor
Gora

 

Předchozí díl: Podnájemníci

... Na druhou stranu lákadlo bylo náhle na dosah a hlavně Sabrina. Ani není tak hubená, jen štíhlá, krásná a on ji nesmí zklamat. Víckrát by taky nemusela přijít…

Polkl prášky a zapil pivem. Zhasnul lampičku, aby nesvítila zbytečně. Už se ničeho nebál. 

 

 

Ráno je smutné a kalné. V hlavě prázdno, které bolí.

Sabrina se chvěje, nahřívá hubená záda na topení a hned zas štráduje po pokoji, samá ruka, samá noha, pak dolů do koupelny, už je oblečená, a Tibor ví, že není v jeho silách dívku zadržet. Z kuchyňky přišla se zapálenou cigaretou.

„Půjdeš se mnou,Tíbí, zaběhnu k mladý Šnajdrový, jestli nemá nějakej životabudič.“

„Jsem úplně zvadlej, mohli jsme si uvařit kafe i čaj tady. A nehul, bytná to pozná!“

„Hlupáčku, ty jsi futr jak malý děcko, a co ti může, ať si políbí víš co,“ zasmála se.

Vylezl z postele a zamotala se mu hlava. Znovu usedl na pelest. Pozoroval Sabrinu. Po tomhle vždycky toužil, nemít holku jen na chvíli.

Měnila nálady bez varování. Netrpělivě se na něj obořila:

„Davaj klíče, hodím je pak do schránky. Nebudu čekat, až se zbercháš,“ a kolem hlavy lítaly urousané hnědé vlasy, ale i tak mu připadaly hezké, navlékla si bundičku s indiánskými třásněmi, příliš lehounkou do zimy, nazula botky samochodky odněkud z frcu a hraný úsměv se mihnul v drobném obličeji.

„Zas někdy, lásko!“ a pak už jen zabouchnutí dveří.

Otočil se ke zdi a ještě usnul.

 

Na oběd jsem měl jít k mámě, sakra, bude jedna. Sprcha, sváteční rifle, bunda a jde se.

Bytná venčila na předzahrádce psy.

„Dobrý den,“ pohladil pitbulíka. Druhý psík opodál na Tibora koukal, a když se ujistil, že nemá nic dobrého, rozštěkal se.

„Ppůjčila byste mi někdy Bberta? Vzal bych ho na vycházku,“ ani sám nevěděl, jak se osmělil bytné zeptat.

Překvapeně se na něj podívala.

„Proč ne? K lidem je hodný, jen nemá rád cizí psy. Musel bys na to dát pozor.“

„Jjasně…“

„Jdeš k vašim? Počkej, pošlu pár vajec,“ zmizela v chodbě.

„Berte, chlapáku, půjdeš někdy se mnou?“ a pes se přátelsky podíval, sklopil uši a rozvrtěl ocas. Podal tlapku, Tibor ji přijal.

Přitom se odmala psů bál.

Staré sídliště. Zazvonil u dveří, za nimiž byl až ven slyšet pláč miminka a křik mámy. Je to jako vždycky, povzdychnul si.

Podal matce plato s vajíčky. Děti se nahrnuly kolem. Už tady nebydlel, byl návštěva, byl někdo! A co teprve až dovedu Berta, pomyslel si. Ta myšlenka mu na tváři vyloudila úsměv, jako už dlouho ne!

Malá kuchyně kypěla hovorem, všechny židle obsazené. Obsluhovala Monika. Přátelsky na Tibora kývla a hned mu nabrala plný talíř.

Golubce se daly jíst i studené. Pochutnával si náramně, v noci mu vyhládlo, když se matka mezi řečí zeptala:

„Tibor, máš pro mě ty peníze, co jsem ti půjčila na nájem?“ Přikývnul a ještě s plnou pusu zašel do chodby. Hmátnul do kapsy bundy pro páteční výplatu. Leknutím mu skoro zaskočilo. Obálka byla prázdná!


14 názorů

Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Rhode, dík.


Rhodesie
před 8 měsíci
Dát tip

Po delší době jsme se dočkali skvělého pokračování. A jak jinak, přerušeno s tom nejlepším (nejhorším) okamžiku.

Takže se napjati těšíme na další...


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Květoni: viď:-)

Jarmilo: díky, no, uvidíme, jak si poradí...


Jamardi
před 8 měsíci
Dát tip

Teď je mi Tibora líto. 


Obálku tam nechala, mrcha jedna rafinovaná. 

Jsem napjatý, jak to dopadne.


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Alegna: díky, ano...


Alegna
před 8 měsíci
Dát tip Gora

Sabrina byla docela drahá návštěva, se mi zdá


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Luboši, děkuju, to mne těší.

Karle, já - až/pokud to dopíšu, vložím pak vcelku... ale i tak děkuji!


K3
před 8 měsíci
Dát tip

Oživil jsem si i první díl, tak uvidím jak dál.


Kočkodan
před 8 měsíci
Dát tip

Lákadlo bylo na dosah – v seznamu avíz. Samozřejmě jsem neodolal a na „Podnájemníci“ kliknul. A pak už jen dychtivě četl a četl... Na rozdíl od Tiborových peněz můj zájem o tvoje dílka nezmizel. (poznatelný úsměv)


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Díky, snad jste si oživili zážitky "mého hrdiny" i po delší pauze...


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

Nedávno se mi zmizela výplata i s výplatním sáčkem, na nic se nepřišlo. Tak to jsem zvědavá. 


8hanka
před 8 měsíci
Dát tip

Dalsi z tvojich skvelych pribehov...je fajn, ze este stale su ludia, ktori doveruju inym, aj ked niekedy na to doplatia ako Tibor...zaujimalo by ma, co bolo dalej...  bez vyplaty, z coho zil do dalsej, dlh voci mame, podla vsetkeho fajn chlapec, drzim mu palce, nech to da . .aj s Bertom


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru