Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

25. 8. 2023

26. 08. 2023
12
13
199
Autor
Philogyny

 

Noční liják 
i pod nepromokavou bundou nahmatáš zvýšenou hladinu ptačího letu
sevřenými křídly rozbít siluetu strašáka 
---
Nahřátý kámen na kraji lesa potajmu křesá oheň 
/ pro nevidomé /
stéká déšť po pokoseném strništi s bodáky /do myších nor zlatý chléb pšenice / 
rozedrané boty obličej i rty     sen
prsten lesa co nejde stáhnout z pokřiveného prostředníčku


nakonec se v něm utopíš


13 názorů

Rhodesie
před 8 měsíci
Dát tip

Super, co jsi dokázala vytěžit z lujáku... :)


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

pro Janina6

No, šmrncnul mi letkou obličej a usadil se na střeše posedu. Tam měl dobrou pozorovací základnu...Dravci vnímají zrakem teplo, tak se seknul... :) Děkuji.


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

pro Zeanddrich E.

Taky si říkám, že bych z té tmy měla sem tam vylézt a začít chodit mezi lidi. Jednou to člověka utopí... Děkuji. :)


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Gora

Úžasné metafory... se zvýšenou hladinou ptačího letu...


Zeanddrich E.
před 8 měsíci
Dát tip

 

Závěr se mi svou strohou nekompromistností moc nelíbí, ale jinak moc hezké :)

A jinak - já jsem včera večer byl v Sadské (u Prahy), ..., a tam tedy pršelo dosti hustě (zvláště vzhledem k tomu, že tam teď mají Hody :) )


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

pro Kočkodan

Taky se tu směju, včera byla venku, ale hnalo se to snad ze všech stran. Přišlo mi, jako by vybuchoval obrovský ohňostroj, tak uháněla domů... :) Děkuji!


Kočkodan
před 8 měsíci
Dát tip

Ale i já si chci přivlastnit druhý řádek. Na rozdíl od Lídy dokonce s (kočkodanům vlastním) řevem. Aniž bych ponižoval ostatní, u tohoto verše jsem vskutku pocítil zvýšenou hladinu zájmu.


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip Alegna, Zeanddrich E.

pro Alegna

Bouřky, když jsem na posedu a mám u sebe pušku, už ano. Dneska jdu k sršňům, už by měli být zalezení, snad nebudou i v posedu. Ale má dojít bouřka, tak uvidíme... Hezký pozdní večer.  :)


Alegna
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Myslím, že nejen z prostředníčku, ty se z lesa nikdy nesvlečeš celá docela :). Druhý řádek si přivlastním (jen potichu a pro sebe).

Za takové noci, nebojíš se?

U nás k ránu jen jemný déšť a od té doby nic.


Philogyny
před 8 měsíci
Dát tip

pro bůh extáze a Evženie Brambůrková

Byla jsem v té tmě úplně promočená a na obzoru jeden blesk za druhým. Ale kámen, ten svítil... :)

Děkuji za nakouknutí...


Evženie Brambůrková
před 8 měsíci
Dát tip Philogyny, Zeanddrich E.

Už se těším na další déšť.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru