Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

na infarkt . . .

11. 09. 2023
17
16
255
Autor
blacksabbath

Je pátek, 13,00 hodin. Sedím v kuchyni a piji poobědní kávu. Strnu. Něco syčí za lednicí.

Odtahuji lednici a do obličeje se mi vyvalí kouř. Smrdí to.

"Doprkvantic". Odešla mi lednička. Co teď? V mrazáku maso, zelenina. Venku 32 stupňů.

Volám dceři do práce.

"Baruš, odešla mi lednice".

"Co se stalo?"

"Vypustila na mě nějaké smradlavé cosi. Ještě teď kašlu. Mám tam maso a Mirka (sousedka) má mrazák plný. Co mám dělat?"

"Počkej. Zapíchnu to v práci dřív a něco vymyslíme. Měla bych být u tebe tak do tři".

 

Asi si umíte představit, jak je jeden v takové situaci nervózní. Nedokáže jen tak sedět a čekat se založenýma rukama. Zapínám PC a hledám telefonní číslo na prodejnu okay. Tam už jsem kdysi nakupovala.

Zvoní to. 

"OKAY. Dobrý den. Jak vám můžeme pomoc?"

"Křížová - dobrý den. Právě mi odešla lednice. Když si ji u vás dnes koupím, kdy mi ji přivezete?"

"Poslední rozvoz je v 16.30. Když se k nám dostanete do tří, určitě to zvládneme."

"Zvládnout to musíme. Mám ji plnou."

"Dobře. Jak vysoká je ta lednička co se vám rozbila? A jakou má značku?"

Stojím před ledničkou. Já mám něco přes metr padesát. Kus nade mnou ční.

"Tak asi dva metry. LG", odpovídám. "A můžu si dovolit utratit jen 20 000,-Kč."

"OK. Ještě jednou mi řekněte své jméno."

Opakuji do telefonu Křížová.

"Nebojte se. Určitě to zvládneme."

 

Volám informace dceři. Je 13.30.

"To jsi zvládla super, mami. Do půl třetí jsem u tebe. Připrav se."

Na parkovišti stojím už od čtvrt na tři. Za pár minut přijíždí dcera. Nastupuji, připoutám se a jedeme. Do prodejny to není daleko. 

14,35 hodin. Vcházíme do prodejny.

 

Hned u dveří nás s úsměvem vítá mladý muž.

"Paní Křížová?"

"Ano."

Vede nás k řadě ledniček. 

"Mami, to chceš tak vysokou? Vždyť nedosáhneš na horní polici."

Vysvětluji dceři, že jsem výšku odhadla podle toho jak vysoko mi čněla nad hlavou.

Prodavač si s dcerou vyměňují pohled a on nás vede k těm nižším. Vysvětluje a ukazuje aaa....

"Tuhle bych vám doporučoval. Do ceny se vejdeme a je to třída A."

"Mně by se líbila," říká dcera.

Cena je slušná. Sedmnáct a půl.

"Dobře. Tak tuhle."

Přecházíme k pultu k sepsání a zaplacení.

Prodavač: "Ještě vám nabídnu prodloužení záruky na pět let."

Opět vysvětluje. Nechávám to na dceři. Zajímám se o to až ve chvíli, kdy zazní celková suma 21 500,-Kč.

Obracím se na dceru.

"Baruš, ale já nemám víc. Musím se vejít do těch dvaceti."

"Nějak to uděláme", mrkne na mě a zase myšuje v počítači.

"20 017,- Kč," může být? 

"Uf. Těch sedmnáct korun určitě najdu." S kamenem spadlým na zem se usměji na pana prodavače. Přecházíme k pokladně.

 

Chci platit kartou, ale...

"Platba zamítnuta," hlásí paní pokladní.

Bezradně se otáčím na dceru.

"Ale já tam ty peníze mám!"

Tečnou po mě čůrky potu, obličej mi hoří, ruce se mi třesou.

"Klid, mami, nemáš nějaký limit na kartě?"

Jenom bezradně koulím očima a lapám po dechu.

Bere svůj telefon na něco tam dělá. Pak přiloží svoji kartu a hurá. Zaplaceno.

V 16,25 hodin stojí lednička v mé kuchyni.

 

( O deset dnů později mi upadl buben v pračce. Nákup jsem zvládla sama. V prodejně si mě pamatovali. Ale to už je na jinou povídku. A modlím se, aby něco nepřišlo do třetice...)


16 názorů

Rhodesie
před 7 měsíci
Dát tip

Já takhle řešil u mámy den před televizi na Vánoci...  :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Až se mi bude něco takového dít, budu vědět, že v tom nejsem sama. :)


Al Jal Úd
před 7 měsíci
Dát tip Jamardi

No, to sis teda užila, když se to sere, tak ve velkém stylu, bohužel

Dobrý konec, všechno dobré, ať nová dlouho funguje! 

Pěkně napsané, soucítím 


Alenakar
před 7 měsíci
Dát tip

Ještěže je můj synovec elektrikář a to velmi šikovný. Lituji všechny, co nemají v rodině žádného šikovného chlapa. Tip.


Zeanddrich E.
před 8 měsíci
Dát tip

... .

 

Jó, kde jsou ty časy, kdy levnějc přišlo věci opravit... .):) ((a ono to navíc dneska mnohdy opravit vůbec nejde...!))


Kočkodan
před 8 měsíci
Dát tip

Jojo, když ujde plyn, to může být někdy zatraceně nepříjemné.

„Vysvětluje a ukazuje aaa....“ – abych se přiznal, tak úplně nechápu, proč jste se za této situace dívaly prodavači na mandle...

Jinak doufám, že tě brzy nevypeče trouba ani k tobě neochladne bojler. ;-)


blacksabbath
před 8 měsíci
Dát tip Gora

Irčo, kam jednou vstoupím, tam si mě pamatují...proč asi?:-)

Děkuji všem za soucítění.


Alegna
před 8 měsíci
Dát tip Jamardi

Věřím, že to byly nervy, hlavně, že dobře dopadlo. Ještě mi nikdo nevysvětlil, proč odcházejí v domácnosti spotřebiče houfně, není to nějaká infekce?


Benetka
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E., Gora

Potřebuju servis na plynový kotel. Něco tam rachtá a léto už co nevidět skončí. Zasekl se mi kufr na autě. Ano jistě - můžu dávat věci na sedačku. Ale pod dnem kufru je rezervní kolo. V případě defektu se k němu nedostanu. A před čtrnácti dny táhle zavyl vysavač a pak navždy zmlkl. No co říkám si... Bez luxu se obejdu ne? Teda skoro... Po těch dvou týdnech to tu už vypadá teda... :D


Janina6
před 8 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

Akční thriller ze současnosti ;)


Gora
před 8 měsíci
Dát tip

Ivi, opravdu si tě v prodejně pamatovali? A proč?:-)

V podobné situaci bych taky byla zralá na infarkt!


dievča z lesa
před 8 měsíci
Dát tip

... keď padá tak padá ... pekne sa to vyvinulo a hádam nové patrične poslúži***


dadadik
před 8 měsíci
Dát tip

jen - ty peníze tam byly, doufám 


dadadik
před 8 měsíci
Dát tip

pohrom není nikkdy dost :))


Květoň Zahájský
před 8 měsíci
Dát tip Gora, gabi tá istá, blacksabbath, Alegna, Benetka, Kočkodan, 8hanka, Al Jal Úd

Radosti nás navštěvují jako samotáři, průsery naopak chodí v početných kolektivech.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru