Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stín lovce svlékne myš

Výběr: Gora
05. 10. 2023
11
15
263

když stín lovce svlékne myš

zachvěje se pár klasů

jinak nic

 

proč by měla tančit oblečená

když nahá je smrt

v momentě zrození?

 

všichni to ví myši to ví

taky jsme byli nazí

a zase budeme


15 názorů

škoda, fantazie a poezie jdou ruku v ruce...


Pro mě nejsou obrazy zřetelné, spíš zastřené (svléknutá myš) ale to bude problém mé omezené fantazie.


Gora
před 7 měsíci
Dát tip

Biskupe, není zač. Je zejména za první strofu, která se velmi povedla, obstála by i jako mini samostatně, a v porovnání s předchozí poetickou tvorbou je to výrazný posun. Druhá je malinko klišoidní... Na poslední sloku mám podobný náhled jako a2a2a.


Gora: Díky za Výběr. 


Biskup z Bath a Wells
před 7 měsíci
Dát tip Janina6

a2a2a: díky moc za názor, je pro mě přínosný, i když není úplně pochvalný, resp. naznačuje kvalitativní sešup díla od sloce ke sloce, přičemž nejsilnější je název (což asi je, protože říká vše). Když jsem si to znova přečetl, chápu tvůj postoj. O té třetí sloce by se dalo fakt polemizovat, když se vzáhne k prvním dvěma. Slovo "smrt" mi nevadí, ovšem když si vezmu to "svlékne" v první sloce, to podle mě může znamenat nejen zabije, ale třeba i zbaví tajemství (což se nutně nevylučuje)...


Kočkodan
před 7 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Mně se také nejvíc líbí ten začátek. (což znamená, že považuji za čuprovní i ten název)


a2a2a
před 7 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

První sloka slibuje daleko více, než se jí v dalším pokračování dostalo. Je přímo parádní a může existovat i sama o sobě. Ve druhé sloce to už drhne, nemá tam co dělat slovo, nikoliv pojem ...smrt... Vyvěrá totiž zřetelně z první sloky. A poslední sloka to celé zabíjí, kdyby nebyla, báseň by vyzněla výrazně lépe, má potenciál spontánních asociací, které předbíhají (tedy první dvě sloky) tu poslední o míle.


Evženie Brambůrková
před 7 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Moc se mi líbí.


Janina6
před 7 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells

Skvělá báseň a k tomu zajímavý komentář od Phil, děkuju oběma.


Philogyny: tak to s tou sovou musel být teprv zážitek..


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip Janina6, Biskup z Bath a Wells, Gora, K3

V noci jsem byla les a pozorovala, jak sova loví myš v přímém přenosu. Schoavala se na zem u krmiště mezi vysokou trávu a kopřivy, mám tam takovej vysezenej flek, stálé stanoviště. Počkala si, až ji myš nadběhne a už ji měla... a já si zapsala: stín sovy slovil myš... :) Hezký to máš, líbí se mi. 


Moc děkuju, Goro. :-)


Gora
před 7 měsíci
Dát tip

Velmi dobré, Biskupe.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru