Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ta

05. 10. 2023
16
24
242
Autor
Philogyny

 

Ukázala jsem ti svoji bibli
dopisy pírka sušený blín
(možná to byla smetánka)
Už nemáme žádná tajemství
--------------------------------------
Ze slov slov lišky
ta s bílým kvítkem mlčí starou píseň
-
Začíná dámská volenka
jezevec ztratil střevíc
Popelka pláče věčný popel Pompejí
místo měsíce došla černá díra
právě spolykala vesmír
 
A ty křičíš slova kterým nerozumím
Odvážím osmnáct deka dětské krupice
 
Pořád příčetná k právním úkonům
pravým bokem podpírám dům
levým chytám ptáky
mám vlasy po okraj plné peří věřím
na pohádky věřím
_____________________________
Říkají, že jsem blázen a na zem padá
stejnojmenný déšť
 
 
 
 

24 názorů

Safián
před 7 měsíci
Dát tip Janina6

Žádnou odvahu nesbírej, prostě to udělej. Není žádný důvod k obavám.


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro Safián

Zkusím se zeptat, až jednou seberu odvahu...  :)  Děkuji za povzbuzení, vážím si toho.  


Safián
před 7 měsíci
Dát tip

Philogyny, když si netroufáš sestavit sbírku sama, tak to někomu svěř.


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro rrem a pro Zajíce

Děkuji, je v tom všechno. 


Zajíc Březňák
před 7 měsíci
Dát tip

Oprava: Popelka, je to samozřejmě vlastní jméno.


Zajíc Březňák
před 7 měsíci
Dát tip

Moc krásná.

 

Vyzdvihuji: 

 

"...popelka pláče věčný popel Pompejí..."

a pak taky samotný závěr...

 

Celá báseň je však vynikající.


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip Benetka

V rroce 2017 jsem byla pozvaná na čtení. Nikdy nikde nechodím. ale volal mi spolužák z devítky,  kamarád a tak dojela. No, dala se do řeči se sestřičkou a ta mi řekla, jestli bych nepřidala nějaký zápisek nebo kresbu do soutěže Živá duše. Napsala mi na mail a já poslala jeden zápisek s dodatkem. Pak jsem z náhody zjistila, že jsem si měla vyzvednout cenu a sborník, protože nečetla maily, ale tenkrát měla jiné starosti.  Toť vše. Nejsem schopná vybrat pět básniček, natož tolik stran. Chtěla bych psát jinak, ale vždycky to budu jenom já. Ale stejně moc děkuji.  :o)


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro Jamardi

To ano. :)


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip Alegna

Pro Safián

Ta báseň je stará. Někdy v roce 2019 jsem si založila blog. Pak mazala, to mi jde nejlíp. No a teď něco hledala a narazila na to torzo. Tuhle jsem měla ráda, tak ji přenesla, asi tak. Tu poslední napsala jako zápisek v roce 2013. Byla jsem dlouhodobě hospitalizovaná s endogenní depresí. V Opavě jsou chráněné havraní kolonie. U některých pacientů prohlubují deprese, ale já je měla ráda. Musím jít, dopíšu...


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip Alegna

pro Alegna

Škoda, že nejsme blíž.  :)


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro Janina

děkuji


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro Evženie

Ráda tě zase vidím.  :)


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip Alegna, Benetka

peo Ben

Jo, kdysi jezdila za tátou, byl sám a já vytáhla kuchřku po jeho mamince. Bylo ta, podle potřeby krupičkovou mouku. Tvarohové knedlíky s jahodama... :) Vařím je pořád v různých variacích a pak je se mnou. Jako kdybys věděl. 


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro Kočkodan

Já kdysi byla taneční sebevražda, partner raději nosil mých padesát kilo na rukou, vzdala jsem to sama, po půlkoloně...  :)


Philogyny
před 7 měsíci
Dát tip

pro dadadík

ano :)


Jamardi
před 7 měsíci
Dát tip

Houpe se na jiné větvi.


Safián
před 7 měsíci
Dát tip Janina6, Alegna, Gora, Benetka, Zajíc Březňák

Zdá se, že měníš styl. Ale než se tak úplně stane, měla bys vybrat tak asi 50 stran ze svých krásných básní (ty v podobém rozsahu jako tato se mi zdají lepší než ty delší, ty se mi zdají příliš všeobjímající - nemusí to samozřejmě platit pro všechny) a udělat z nich sbírku. Podle mě patříš mezi nejosobitější autorky čistě ženského směru, pro který pro nedostatek trefnější charakteristiky používám název, který tu na Písmáku před lety pro podobnou lyriku razil Miroslawek - niterná lyrika.  Nebudu tady teď tento směr rozebírat. Řeknu jen, že v jeho nejzazší podobě jsou obsahem básní, někdy i velmi dlouhých, pouze citové vzruchy vyvolávané znovu a znovu neobvyklými kombinacemi slov, . Upozorňují na ně, jako připomínka starších časů, i komenty čtenářů pod tvými básněmi. Taková abstrakce ale nemůže podle mě vydržet dlouho.  Další vývoj vidím třeba v přidávání konkrétních obrazů do citové strůje. Něco takového, jako v zárodečné podobě děláš ty přírodními odkazy. Klasičkami směru jsou třeba Anna Bohuslavová a Zita Malaníková. Malaníková zřejmě už píše jinak. Zaznamenal jsem drsný styl. Bohuslavovou jsem viděl naposledy v 2015, ze kdy mám od ní dlouhou báseň. Knížku si můžeš vydat sama, dokonce i s ISBN, zaplatíš jen tiskárnu a odvedeš povinné výtisky knihovnám.


Alegna
před 7 měsíci
Dát tip Benetka

Skvělá bible, co máš a opět skvělá báseň. Není lehký být jistotou, co podpírá domov a dokázat přitom ještě snít, vnímat krásu, nezapomenout na duši. Miluju blázny :)


Janina6
před 7 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

Skvělé.


Evženie Brambůrková
před 7 měsíci
Dát tip Gora, Alegna

Opět velmi originální. Paráda:-)


Benetka
před 7 měsíci
Dát tip

GENItÁLNÍ!!!

sChVoStNé_ ;)

Ta. Pa rúsky ETA. Eh. Už vlastně ani nevím kde ta socialistická firma působila. Hlinsko? Je to jedno. Teď vyrábí v People Republic of China.

Můj nedostižný Karel Kryl v jedné své zhudebnělé bázni mmj. pěl:

NA PITÍ BLÍN A K ZÁBAVĚ NUDU.

No... Nudu u toho co píšeš rozhodně nezažívám. Ba právě naopak! Ty si to prostě jen tak chrlíš z nitra a házíš na "papír" a je to sqělé! Jen tak. Letmo. A při tom já (například!) bych to nesesmolil ani za 100let. Tak.

A hele? Ta Vulpes vulpes je tatáž z mého MILOVANÉHO Malého Prince? I když ta vlastně nabízela růži...

A Ty?! Nosíš na trh svoji kůži. Jo.

Ale hezky pěkně.

PeS:

18 dkg krupice. Cos to kuchtila? Pošli recepis! :D

KRÁSNÉ!

 


Kočkodan
před 7 měsíci
Dát tip Benetka

Jít při dámské volence za jezevcem, to znamená takřka jistě taneční sebevraždu; číst si tvoje dílka, to znamená takřka jistě pěkný zážitek. Eventuálně bych tady mohl předchozí slova i vykřičet, ale ty v nich obsažené pochvale zřejmě rozumíš i v této psané podobě. Můj kladný názor na tvou tvorbu už opravdu není žádným tajemstvím. (nepatrně lišácký smajlík)


dadadik
před 7 měsíci
Dát tip Janina6, Alegna

Býti bláznem je velké štěstí.... :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru