Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

den dokořán proti okenicím

21. 10. 2023
11
15
221
Autor
Philogyny

 

Lehneš si pod dub

zem už je studená

les šumí prastará zaklínadla

v keři pohnul tichem pták

vstaneš a otočíš se

stojí tam srna

a srnče

                                  domů si doneseš hnízdo

 

Nic důležitějšího není než tvůj dech.

Co zbude v lidech?

Dech člověk.  Dech zvíře.

zvíře

 

Pršelo do deště deštěm a les rozžíhal plynové lampy

v bučině křišťálový lustr

tvé oči podlité krví drží něčí dlaň

ale prsten prsten nikdo nesundal

 

 

 

V zápalkové krabičce šustí brouci

v této básni k ní někdo přilepil sekundovým lepidlem stěžeň pro snění

svůj posmrkaný kapesník

 

oči bučiny


15 názorů

Evženie Brambůrková
před 6 měsíci
Dát tip Benetka

Nechá se tu najít tolik krásy.


Jednapoetka
před 6 měsíci
Dát tip Benetka

Síla slov. Nic víc a nic míň. Aneb kdo umí umí....


Lnice
před 6 měsíci
Dát tip Benetka

moc pěkné...miluju bučiny...plynové lampy s křišťálovým lustrem mě dostaly...ráda jsem četla


Benetka
před 6 měsíci
Dát tip Janina6, Alegna, Benetka

NESKUTEČNÁ! KRÁSNÁ!! FOTKA!!! Děkuji... ;)


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip

To je krásné sběratelství ;) Jen nesbírej brouky do krabičky, prosím.


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip Benetka

pro Benetka

Tak slíbený odkaz vložen... :)


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip

Pro Alegna

Ten kapesník, vystihlas to. Já mám schovaný tátův. Voněl po tábáku... :) 


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip Janina6, Benetka

pro Benetka

Bene, já taky. Duby jsou tu spíše jako solitéry, bučiny znám dvě. Jedna je tak nějak v mém věku a je to chrám, stromy až do nebe. Ten kontrast kůry a listí, že. A když hodně prší, kůra ztmavne. Kmeny mají oči. Kdysi si je fotila, najdu. a vložím odkaz. Ale stejně mám ráda i duby, nikdy jsem se nemohla rozhodnout, který strom víc. Doubek jsem si zasadila i do rohu zahrady, mohla bych přidat i buk. Já měla na zahradě borovici i modřín, pod tím mi rostly klouzky. Ale vykácel mi je, garáž...A tak jsem si zasadila jedli a borovici limbu. Ta je krásná a má léčivé šišky na kifovici. Jsem zvědavám jestli se jich dožiju... :) Děkuju ti. 


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip

pro Kočkodan

Já ty tvé komenty čtu taky skoro bez dechu, mám je ráda. Asi tak. :)


Philogyny
před 6 měsíci
Dát tip Janina6

pro Janina

Tys mi tu vložila takový komentář, že jsem ji nemohla ani smazat, měla cukání. Děkuji. To hnízdo mám doma, na šípku. Vlastně je mám všade. Jsem sběratel pírek, lebek a hnízd... :)

 


Alegna
před 6 měsíci
Dát tip Janina6, Benetka, Philogyny

V tvých verších se odráží sám život, poklidné šťastné okamžiky střídají drsnější chvíle ... poslední dva řádky vyvolaly úsměv a pocit, že ten kapesník může být klidně i můj :)


Benetka
před 6 měsíci
Dát tip Alegna, Philogyny

Ze stromů (listnatých) mám nejraději buky. Ty krásné štíhlé sivé kluky. Takže Tvá bučina... Ach! To je i má slina. Fagus... Ale nesmím zapomenout na jehličnany. A tady váhám. Mezi borovicí a modřínem. Mezi létem a zimou před říjnem. Pinus vs. Larix... Ach.


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Philogyny

Abych to trochu odlehčila - já kdybych si lehla pod dub, domů si odnesu několik klíšťat.


Kočkodan
před 6 měsíci
Dát tip Philogyny

Phil, četl jsem (jen s drobnou básnickou nadsázkou) bez dechu. ;-)


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna, Philogyny

Číst tvoje verše je pro mě vždycky cesta do neznáma a ještě se zavázanÿma očima. Začnu mít nějaký pocit, třeba tady mi začalo při čtení být tak klidno a bezpečně... až po ten verš s hnízdem. Jako bych tím lesem šla a vnímala, co říká... Druhá polovina mi ovšem tu idylu pořádně nabourala... tentam je klid a brouci zavření v krabičce je představa, která mě vyloženě bolí. Mají velkou sílu, slova. 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru