Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Včera a dnes

02. 12. 2023
3
13
185
Autor
Jinys

V dobách reálného socialismu jsem poslouchal masívně rušenou Svobodnou Evropu.
Nikoliv proto, abych se bez výhrad ztotožnil s jejich názorovým proudem, ale proto, abych měl pohled na věc z různých úhlů, a pokusil se najít ten svůj.

Dnes chci poslouchat také prostřednictvím jeho médií nesvobodné Rusko.
Opět nikoliv proto, abych se bez výhrad ztotožnil s tímto názorovým proudem, kde koeficient lžlivosti bude asi srovnatelný s dávnými komunisty, ne-li vyšší, ale opět proto, abych měl pohled na věc z různých úhlů a zase se pokusil najít ten svůj.

Svobodný, nesložitý přístup k plnému spektru názorů na svět, tehdy u nás nebyl možný.
Svobodný, nesložitý přístup k plnému spektru názorů na svět, dnes u nás není možný, a jako tehdy, hrozí právní sankce.
Chci si sám určit co je a není pravda, nebo co se k ní přibližuje!
Tehdy i dnes.
Tehdy je pryč.
Dnes je dnes. S tím je možné něco dělat.


13 názorů

Jinys
před 5 měsíci
Dát tip

Dales

Ach jo. :-(
To tvoje čtení!
Nebo, že by to bylo chápání přečteného?



Dales
před 5 měsíci
Dát tip

Tak si zkus k těm informacím najít alternativní cestu, přes lidi, kteří ví, jak na to. Mně se zajímavé dávky svobodných nesložitých informací dostalo před třemi týdny při setkání s člověkem, kterého v posledních dvaceti letech vídám tak jednou za čtvrt roku, taková hospodská známost. Rus, stavební dělník, šedá zóna, u nás pobývá od konce 90.let, zpátky do vlasti nemůže, protože jakýsi velký průser. Bývala s ním tak nějak normální řeč, už není, podle všeho přijal svou dávku svobodných nesložitých informací, a tu tady teď prezentuje. 
Nejstrašnější tři z jeho hlavních pětadvaceti sraček: 1.Vladimir Vladimirovič má tolik Kinžálů. že kdyby chtěl, tak by mohl okamžitě spálit celou Ukrajinu i s půlkou Evropy, nicméně tak nečiní, protože je humanista, má lidi rád; 2. civilních obětí bojů na Ukrajině je 200,  slovy dvě stě, 3.až to skončí, tak budou ty hnusné Ukry souzené před mezinárodním soudem.
Tak hledej.


Jinys
před 5 měsíci
Dát tip

Zeanddrich E.
Ten se dal snadno chytit na Vysočině, kam jsem s rodiči jezdil o prázdninách.


Zeanddrich E.
před 5 měsíci
Dát tip

 

((U nás zase jel po večerech  Hlas Ameriky hlavně... :) ))


kuba.49vojenciak
před 5 měsíci
Dát tip

Já tu poznámku chápu, neboj, jen říkám, že propaganda je slovo, jehož význam je příliš široký. Zároveň se jí nevyhnes v žádné kultuře, smutné, ale svět bývá smutný, z historického hlediska je propaganda i výuka o husitech. Nelíbí se mi to, ovšem. Vidím rozdíl mezi zdejší a totalitní propagandou vůbec možnost o ní mluvit a hledat ostatní zdroje. Tak, tohle je delší než bych chtěl, ale snad to osvětlilo můj pohled na věc lépe než ty krátké poznámky 


Safián
před 5 měsíci
Dát tip

Kubo, máš talent skládat slova, ale ... Když nepochopíš ani jednoduchý přímočarý text (nemluvím o Jinysově textu, ale o své poznámce, tak ti ani pár volů nepomůže.


Jinys
před 5 měsíci
Dát tip

kuba.49vojenciak
Ignoranti celého světa, spojte se!


kuba.49vojenciak
před 5 měsíci
Dát tip

Safian, tohle bych nevnímal jako propagandu, alespoň ne v tom pravém slova smyslu, spíš je to logický jev. Proč bych se měl dozvědět o nudných a průměrných zprávách minulosti? O těch nikdo nemluví, protože si je ani nepamatují. 


Safián
před 5 měsíci
Dát tip

Kubo, to je právě ono. Jsi obětí propagandy a nevíš o tom.


Jinys
před 5 měsíci
Dát tip Zeanddrich E.

kuba.49vojenciak

Proto v těch zdravějšík komunitách vedla tlupu Rada starších.
Mladí se učili vidět, vědět, a nakonet i zobecňovat.

Škody po jednodenní akci z roku cca 1949: "Mládež vede Brno", kdy do vedoucích funkcí nastoupili mladí, jak mi vyprávěla máma, bylo nutno dlouho odstraňovat.  

P.S.
Ne, nemyslím si, že datum narození je vina, nebo zásluha, nicméně ovlivňuje mnohé... 


kuba.49vojenciak
před 5 měsíci
Dát tip

Myslím ten postoj k dnešku a informacím, o minulosti nemluvím, tu jsem vážně nezažil a ohledně informací z té doby se ke mně dostaly jen ty nejzajímavější zprávy.


Safián
před 5 měsíci
Dát tip

Kubo, s čím nesouhlasíš? Vždyť nemůžeš vědět, jak to bylo.


kuba.49vojenciak
před 5 měsíci
Dát tip

Nutně s tebou nesouhlasím, ale chápu tě, plus je to pěkně napsaný, takže dávám tip. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru