Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PRÓZA MĚSÍCE ZA LISTOPAD 2023 - HLASOVÁNÍ

12. 12. 2023
0
12
570

Milí Písmáci,

je tady HLASOVÁNÍ v soutěži Próza měsíce za listopad 2023.

Dávají se tři hlasy  - 1., 2.,3. místo + název povídky. Stručný komentář k vybraným dílům je vítán!

Hlasování začíná dnes, 13.12. a končí v neděli 31.12. ve 20,00 hodin, po této hodině již nebudou případné hlasy započítány kvůli sčítání...

 

Díla, nominovaná za listopad:

 

Skeptik na diskotéce

Pod mostem

Houby

Álej jabloňová

DOBRODRUŽSTVÍ OSTRAVSKÉHO BEZDOMOVCE PANA ROZEHNALA

Mámin fíkus

Sova

 

Dobré počtení přeje 

Redakce prózy.


12 názorů

lastgasp
před 4 měsíci
Dát tip
  1. Jabloňová alej - Mezi nominovanými jednoznačně nejlepší
  2. Skeptik na diskotéce
  3. Sova

Janina6
před 4 měsíci
Dát tip Gora

Hezký Nový rok, já jen... že podle tohoto hlasování vyhrál (zcela zaslouženě) Mámin fíkus. Nebo neumím sčítat?


Janina6
před 4 měsíci
Dát tip Gora

To mě mrzí, že Theodor odešel, předtím tvrdil, že povídky zde pro čtenáře nechá, že jen nebude vkládat další...

Jestli tedy můžu změnit své hlasování, tak na třetí místo dám povídku Sova. Líbí se mi příběh, je napínavý a plný překvapení.


Gora
před 4 měsíci
Dát tip

Upozornění: autor Theodor Koťátko se z Písmáku zřejmě smazal... tím odstoupil ze soutěže, jeho povídka je také pryč. Kdo pro ni hlasoval, napište prosím místo ní jinou... díky.


Zajíc Březňák
před 4 měsíci
Dát tip
  1. DOBRODRUŽSTVÍ OSTRAVSKÉHO BEZDOMOVCE PANA ROZEHNALA, povídka s mnoha zajímavými dějovými zvraty, zajímavě vykreslená hlavní postava, "sonda" do života lidí bez přístřeší
  2. Sova, poetický, snový, dobře promyšlený text
  3. Mámin fíkus, docela zajímavý příběh o zdánlivě obyčejném fíkusu

---

Omlouvám se ostatním, že se nebudu více rozepisovat i o jejich příspěvcích, celkově to ale bylo opět povedené a dost vyrovnané kolo PM. Jeden z textů už bohužel nelze ani dohledat a byla to přitom krásná práce.


Gora
před 4 měsíci
Dát tip
  1. Mámin fíkus
  2. Sova
  3. Skeptik na diskotéce  - tyto tři povídky mne bavily hodně, mají něco navíc. Tentokrát bylo mnoho skvělých děl v Nominacích. Mámin fíkus je nejprve  "tuctovým" rodinným vyprávěním, ale fantazie autora mne nadchla. Sova má spád, tajemství... a velmi dobrou pointu. Skeptika jsem vybrala na třetí místo, oceňuji psychologii v této mini a věrohodně popsané pocity. To není tak běžné. Díky všem za účast, za dobré čtení.

 


Alegna
před 4 měsíci
Dát tip
  1. Sova - záhadný, téměř pohádkový příběh, který se moc dobře četl
  2. Álej jabloňová - mně blízké vyprávění, čtivě a citlivě napsané
  3. Skeptik na diskotéce - bavilo mě číst o jiném prostředí, o jiném pohledu a prožívání, než běžně žiju

K3
před 4 měsíci
Dát tip
  1. Alej jabloňová. Naprosto přesvědčivé. Citlivě a poeticky odvyprávěné. Obsah odpovídá pohledu malého dítěte, přesně tak jsem to viděl jako kluk. Všichni se pak při hostině bavili s úsměvem a já jim to měl za zlé.
  2. Mámin fíkus. Zajímavý námět i děj s dávkou mistéria, a to mám rád.
  3. Houby. Trochu podobně laděné. Líbí se mi pozvolné stupňování napětí.
  4.  - Kdybych měl přidat další, byl by to Skeptik na diskotéce.

Jamardi
před 4 měsíci
Dát tip
  1. Dobrodružství ostravského bezdomovce pana Rozehnala
  2. Álej jabloňová
  3. Mámin fíkus

Janina6
před 4 měsíci
Dát tip
  1. Mámin fíkus. Povídku můžete brát jako mysteriózní příběh o průniku nadpřirozena do naší reality, nebo třeba jen vyprávění kluka o jeho praštěné mámě, vyprávění plné nadsázky, možná i ironie, ale vždycky láskyplné... Pro mě výborný nápad, poutavě zpracovaný. Korektor by se sice hodil, ale to tady skoro každému ;)
  2. Dobrodružství ostravského bezdomovce pana Rozehnala - tohle je tak dobře vyprávěno, že jsem přečetla se zájmem, ačkoliv mě nezaujalo ani téma, ani bezdomovec coby hlavní hrdina. Příběh plný překvapení, přitom zvláštně lyrický... a lahodná čeština jako bonus.
  3. Babička, její rodina a já - tady už asi není moc co dodat, Pan vypravěč rozesmívá a dojímá zároveň, díky za to.

1. DOBRODRUŽSTVÍ OSTRAVSKÉHO BEZDOMOVCE PANA ROZEHNALA = skvěle napsáno a první místo je zcela zasloužené...

2. TD - Álej jabloňová = Líbil se mi styl povídky, takový niterný. Jediné, co mi přišlo divné, bylo na konci povídky. Že by nikdo jiný netruchlil? To mi nepřijde moc pravděpodobné...

3. TD - Babička, její rodina a já = Nesentimentální, láskyplné, svérázné a... povedené...

 

Potom mě ještě oslovily tyto povídky:

  • Skeptik; správně skeptická, pocity marnosti protagonisty příběhu z toho přímo čiší...
  • Pod mostem; skvěle vykreslená atmosféra staré dobré Malé Strany z toho přímo kape, kterou velmi dobře znám, jen tak dál...

 

Hezké svátky všem!

 

Biskup

 


Próza_měsíce
před 4 měsíci
Dát tip

Začalo HLASOVÁNÍ...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru