Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dokážeme bejt lepší než ty, co byli před námi?

31. 12. 2023
5
5
93

Dokážeme bejt lepší než ty, co byli před námi? Dokážeme překročit sami sebe a dívat se na skutečnost přímo, bez zkreslení dobou? Dokážeme zlepšit svět, aniž bysme se dopouštěli násilí na druhejch? Dokážeme je milovat, tak jak jsou, aniž bysme je poměřovali s vlastníma představama? Dokážeme to? Dokážeme bejt lepší než ty před námi? Dokážeme to? Dokážeme bejt lepší než byli oni?


5 názorů

Alenakar
před 4 měsíci
Dát tip

Jediná možnost, jak zachránit tuhle planetu před rakovinným bujením zvaným lidstvo je - žít skromně a dál se nemnožit. A právě to nedokážeme. Ve jménu "pokroku", který je nám brutálně vnucován, se chceme mít líp a líp a líp a líp se chce mít víc a víc lidí, takže žijeme a budeme žít na úkor všech ostatních organismů.

Otázkou je pouze to, zda zahubíme jen sami sebe, nebo vezmeme s sebou do pekla celou biosféru. 


Alegna
před 4 měsíci
Dát tip

Nedokážeme, ale i uvědomění si vlastních chyb je pokrok a snaha o nápravu má svou hodnotu, jak píše Janina


K3
před 4 měsíci
Dát tip

Asi těžko. Čím jsem starší, tím jsem skeptičtější. Zákon džungle v nás stále je. 


Diana
před 4 měsíci
Dát tip

Když budeme používat rozum ke kritickému uvažování a snažit se pochopit druhé, můžeme - alespoň postupně - stávat se lepšími. Vlastně je to naše povinnost.


Janina6
před 4 měsíci
Dát tip Alegna, K3

Pravděpodobně ne. Ale můžeme se o to snažit, i to má svou hodnotu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru