Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tolika věcí

14. 01. 2024
1
8
128
Autor
Litarts

-

Vše je to jen tak nějak, jako tlak

nebo znak, jenž rozplyne se v oblak.

Zmizí-li z očí, mizí i v mysli,

je-li na cizím tlaku závislý.

-

Tolika přesto věcí a svědci,

také vědci, měřící své z klecí.

Co vzniká dnem po dni, zrakem, sní snem,

v petici o znaku vytouženém.

-


8 názorů

Litarts
před 3 měsíci
Dát tip

To bude tím, že věřím tomu, co dělám, i když určité pochybnosti má každý tvůrce. 


momoi
před 4 měsíci
Dát tip

Já vím právě. 

Obdivuji tvoji odolnost vůči názorům ostatních. Mě vždycky všechno hned rozhodí...ale tebe ne. 


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

momoi,

rytmus a rýmy tu nejsou na úkor smyslu obsahu, ale neopak jej podporují. Vše plyne přirozeně, ve stylovém a záměrně tak pojatém vázaném verši. Zvolené prorýmování básně je ale takto jazykově a technicky vysoce náročné a vyžaduje právě důkladné znalosti vázaného verše. Já mířím opačnou cestou, od klasického a velmi již otřelého vázaného verše do nových, experimentálních básnických forem. 


momoi
před 4 měsíci
Dát tip

Když ono to u tebe nemá moc smysl. 

Ale tak, když jinak nedáš.

Rizika vázanýho verše vnímám hlavně v tom, že málokdo ho umí nechat přirozeně plynout. Necpat se do rýmů a rytmu na úkor smyslu. Myslím, že bys to mohl umět... jednou. Obsahově za sebe vnímám jakousi nenaplněnost nebo nenaplnitelnost, což je mi hodně blízké. Možná neumíme zachytit podstatné věci, pokud nás přímo nekopou do holeně... vědci v klecích vlastní optiky. To jsme všichni, nebo ne? Snažíme se to rozlousknout, ale máme svoje limity dané... nevím... zkušeností, intelektem... pokud je to obžaloba, pak bys touhle optikou nemohl věřit nikomu.

Celkově to má nápad, ale působí to nepřístupně... prostě to není druh básně, kterej by mě nějak usadil. 


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

Spisovný výraz, na víc se nezmůžeš?


momoi
před 4 měsíci
Dát tip

Tolika... to je děsný slovo


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

Společná touha a snaha, aby se lidem žilo dobře. 


Danny
před 4 měsíci
Dát tip

ten konec jsem asi nějak nepochopil


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru