Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PRÓZA MĚSÍCE ZA LEDEN 2024 - HLASOVÁNÍ

10. 02. 2024
1
13
470

Milí Písmáci,

ode dneška do čtvrtka 29.2.2024 20,00 hodin můžete HLASOVAT pro některá z děl, ideálně pro tři nominované prózy z připojeného seznamu:

 

Babička a krabička

Tentokrát to nesmažu

Strýček

Studánka

Pod šírym nebom

Dva kroky od ráje

 

Vítáme i stručné hodnocení, proč jste vybrali to které dílo. 

Dobré počtení, hlasování a komentování,

vaše Redakce prózy.


13 názorů

Janina6
před 2 měsíci
Dát tip

Že bych ještě připojila dva tři hlasy pro Kubu? ;)


Próza_měsíce
před 2 měsíci
Dát tip Janina6

HLASOVÁNÍ pro Prózu měsíce končí dnes, 29.2. ve 20,00 hodin. 

Kdo by ještě chtěl připojit svůj hlas, má možnost. 

Próza měsíce.


Beepee
před 2 měsíci
Dát tip
  1. Pod širým nebom.
  2. Dva kroky od ráje.
  3. Tentokrát to nesmažu.

Gora
před 2 měsíci
Dát tip Biskup z Bath a Wells, K3

kubo, díky za zájem. Kdybys i hlasoval, bylo by to ještě prospěšnější... při hlasování se zaklikává pod komentářem VÁŽNÁ KRITIKA a volí se /nejčastěji/ tři díla...


kuba.49vojenciak
před 2 měsíci
Dát tip Gora

Až teď jsem se dostal k přečtení většiny povídek, a chci vyjádřit svůj respekt autorům. 


Alegna
před 2 měsíci
Dát tip
  1. Dva kroky od ráje -  krásně se mi četlo, zvláštní námět
  2. Babička a krabička - pěkně napsané se zajímavým závěrem
  3. Studánka - liší se od ostatních textů,  jsou zde místa, s kterými souzním

  1. Babička a krabička = Dávám na první místo, líbí se mi civilní styl, kterým je povídka napsaná, je i velmi čistý a nic mě tam extra neruší. Možná bych zkrátil prostřední pasáž, ve které se nic zásadního neděje. Skvělé je to absurdní vyaznění povídky...
  2. Strýček = Jsou zde velmi dobré pasáže a text je sugestivní. Vím, že se jedná o autoroův nezaměnitelný styl, ale za mě bych orodoval za změny, především: text více členit, přidat přímou řeč, zkrátit a nepsat tak popisně, naopak psát z vnitra postav, aby to bylo uvěřitelné
  3. Tentokrát to nesmažu = Tentokrát mě tentokrát až tak nezaujalo. Určitě  na medaili, ale přijde mi to lehce bezobsažné a tak jako na efekt, který se u mě tentokrát úplně nedostavil...

Gora
před 2 měsíci
Dát tip K3
  1. Tentokrát to nesmažu
  2. Dva kroky od ráje
  3. Studánka - Na první místo dávám text Kuby pro způsob, jakým své texty píše, pro upřímnost a něco navíc, já tomu říkám talent, nadání... Na druhé Biskupův zdařilý, kafkovsky pojatý text. Na třetí Studánku, která poklidně rezonuje v neobvykle meditativním rytmu. Tentokrát jsem upřednostnila kratší prózy, i když se mi líbily i ostatní, ale místa jsou bohužel jen tři. Vždy mi minimálně jedno schází...

Janina6
před 2 měsíci
Dát tip
  1. Tentokrát to nesmažu - u Kuby ujíždím na úžasném stylu vyprávění, a taky mívám při čtení pocit, že "jsem při tom", že mi dovoluje nahlédnout do života, který je tomu mému hodně vzdálený, ale zároveň vybízí otevřít mysl a snažit se pochopit...
  2. Dva kroky od ráje - krásně propojené reálno s absurdnem, úsměv se zamrazením...
  3. Babička a krabička - tohle je pro mě příklad půvabného příběhu s dokonalou pointou.

Danny
před 2 měsíci
Dát tip

1.Pod šírym nebom

2.Strýček

ad 1 - mám kriminální příběhy rád, tento dobře vykreslený i s psychologií 
postav, ad 2 - nelehká situace postav v povídce, silné, ale uvěřitelné


8hanka
před 2 měsíci
Dát tip Gora

Strýček, Pod širym nebom, Babička a kraɓička.  Silné príbehy s posolstvom, čo všetko prináša život a len na nás zostáva, ako sa k nemu postavíme. Oceňujem nielen príbehy samotné ale i sposob napísania. ( V slovenčine vidím zopár chybičiek, na kvalite  obsahu však  neuberajú)


K3
před 2 měsíci
Dát tip Gora
  1. Dva kroky od Ráje
  2. Strýček
  3. Tentokrát to nesmaž                                                                                                             Vybrat mezi tolika kvalitními a rozdílnými texty je zapeklité a nevděčné. První byl můj favorit od začátku - má v sobě náboj, vtip a zdá se mi i barevný. U strýčka jsem tentokrát přihlédl k délce. Je to spíš vyprávění, něco jako kronika, ale mou vysokou obsahovou hodnotu. Mezi třetím textem a Studánkou jsem si pro čisté svědomí hodil los. Studánka bohužel zaplakala. Oba jsou to totiž skvělé texty. I Babička má skvělou pointu. Takže jsem musel někoho poškodit, ale jinak to nejde. Ovlivnit to ale může každý kdo bude hlasovat. Čím víc hlasujících, tím je kvalitnější kolo.

Próza_měsíce
před 2 měsíci
Dát tip

Začíná HLASOVÁNÍ PM!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru