Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Muž přechodu

28. 02. 2024
11
12
149
Autor
Aru

Tento příběh je pravda a nic než pravda pravdoucí, veškeré popsané události se staly přesně od minuty k minutě a byly ověřeny dle bezpečnostních kamer PČR a náhodných svědků ulice. Všechny zde popsané postavy jsou skutečné, jejich totožnosti byly ověřeny na matričních úřadech a u rodičů, pokud rodičové již nežili, bylo vystaveno potvrzení pohřebního ústavu.

Jednoho rána, přesně když se paprsky slunce lámaly s obzorem hrdina tohoto příběhu... spal.
Každopádně, příštího rána, kdy slunce bylo daleko na obloze, tak daleko že tam ani nebylo se konečně dosud spací aktér probudil. V koupelně při pohledu na zrcadlo ho napadlo že by měl dát zrcadlovému odrazu nějaké pořádné jméno. Po chvíli uvažování se rozhodl pro sice ne úplně časté, ale o to hezčí české jméno Trølåndson a takto vybaven už se mohl odraz muže Trølåndsona vydat do světa.
 
Hned za rohem ve světě čekala nenápadně, ale o to úlisněji práce a tak se Trølåndson stal zaměstnaným v úřadu pro licencování razítkových mechanismů za účelem, ano tušíte správně, licencí. Trølåndson byl v práci spokojený, sice nevěděl kdy má z práce odejít, proto neodcházel nikdy, ale o to víc s ním byl jeho nadřízený spokojenější a občas, když byl v lepší náladě a netřískal zuřivě kolem sebe do nábytku, tak Trølåndsona i lehce poklepal po rameni. To sice vyvolalo v kanceláři menší prachovou bouři, ale toho si víceméně nikdo k šéfovu oblíbenci nevšímal.
 
Jednoho dne přišel čas dovolených a ačkoli se nedochovalo přesné datum, řekněme že to byl listopad.
Klimatizace nastavená na mínus 70°C nestíhala klimatizovat, zatímco Trølåndson licencoval mechanická razidla pro další licenční účely a byl natolik šetrný že si nerozsvítil, i když bylo dobrých 20 hodin po půlnoci, Trølåndsonovi to nikterak nebránilo v práci, jelikož bylo venku stále listopadové světlo.
Když byly konečně přes dovolené kanceláře prázdné odvážila se do nich vejít i místní uklízečka, která jinak nikdy nepřišla.
"No fuj! To se sem jich lekla, co tady proboha dělají. Nejsou oni zloděj, že jich přetáhnu smradlavým hadrem, aby věděli, že nemají chodit do cizího." Řekla od plic uklízečka a už si máchala hadr v kýblu se špinavou vodou.
"Ale pani, já tu pracuju." A jen to Trølåndson dořekl už ji schytal hadrem po, no on Trølåndson obličej neměl, zkrátka schytal ji, jednu mokrou, smradlavou ránu hadrem, tam kde lidé obvykle mívají, až na vyjímky obličej. Proto se Trølåndson odporoučel k zemi, což zapříčinilo velkou prachovou bouři, která odnesla uklízečku i s Trølåndsonovým pracovištěm neznámo kam.
 
Otřesený Trølåndson se sebral svépomocí ze země, jejíž asfaltový povrch byl stále příjemně listopadově vyhřátý. U náhodných výkladů si Trølåndson občas počítal zuby, aby si ukrátil dlouhou chvíli, jelikož nikde neviděl své pracoviště a za žádným rohem už další úlisná práce nečekala a byl listopadový čas dovolených, všechny obchody byly zavřené, nejezdila žádná doprava. Ti bohatší odletěli svépomocí do Karibiku, který toho roku byl tak plodný na hurikány, ostatní trávili dovolené tak porůznu na ulicích, chytaje dovolenkové lelky.
 
Trølåndson dorazil k rozestavěnému domu, jenž zel dovolenkovou prázdnotou a tu si všímavý Trølåndson povšiml malířských barev a s tím ho okamžitě napadlo, že by svůj vzhled vylepšil pruhy, což neprodleně na sobě spáchal.
Takto módně vyzbrojen se vrátil do společnosti ulice, kde k jeho velkému údivu si ho lidé pletli s přechodem a šli za ním kamkoli šel on sám, aby mohli přejít na druhý konec Trølåndsona ve svém omylu.
Zděšený Trølåndson se dal na pomalejší úprk, leč dav ze zátylku nesetřásl.
 
Nakonec se Trølåndson vrhnul do moře a plaval tak dlouho, dokud nepřeplaval listopad a neslezly z něj i ty pruhy. Na jednom z ostrovů, který potkal dostal znovu, tam kde lidé mívají obličej, špinavým hadrem, došlo tak ke šťastnému shledání s odvátou uklízečkou. Později spolu dokonce založili ostrovní rodinu, ale to je již jiný příběh.
 

12 názorů

Aru
před 2 měsíci
Dát tip

ahoj Květoni, díky ;)


Květoň Zahájský
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Checht. 


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

Evži, díky, oni si to ty postavy zaslouží :)

Kočkodane, díky, no to jsem si oddychnul :))


Kočkodan
před 2 měsíci
Dát tip Aru, Gora

Mít po ruce tebe a mokrý hadr, tak ti za dílko přetáhnutí obličeje (který u tebe předpokládám) v žádném případě nehrozí.


Evženie Brambůrková
před 2 měsíci
Dát tip Aru

Konec dobrý a příběh od tebe nezklamal.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

Přemku proč myslíš že by povídka měla mít jiné využití než pobavit Písmáctvo?

Rhodesie díky, název vystihuje původní myšlenku, ale úvod se stal příliš užvaněným.

dadí díky ;)

Bene, to si nemyslím, na druhou stranu nedokážu nepsat vyšinutě :D

ale slyšel jsem, že národ praotce Řípa začal brát psyhology a psychiatry takovým útokem, že čekací doby jsou xxxxxxxxxxxxx měsíců, tak to asi už nemá cenu řešit :D

díky všem za přečtení ;)


Benetka
před 2 měsíci
Dát tip Alegna, Aru, Gora

UJETÉ. Ostatně co jiného od Tebe čekat že... :D

PeS: Myslim že jsi opravdu založil nový liTTvar: ARUovštinu. A to neřikám jen já! Jsi prostě génius současné doby. Skoro srovnatelný s geniem doby minulé velkým Jára Da Cimrmannem. Tečka.


dadíková
před 2 měsíci
Dát tip Aru

:)


Rhodesie
před 2 měsíci
Dát tip Aru, Gora

Nejdříve jsem si říkal, jestli to nemá být muž v přechodu, což on zjevně není.

 

Jo, bavilo mě to číst. I dýlka textu je tak akorát...


lastgasp
před 2 měsíci
Dát tip

Předpokládám, že je to připravený scénář pro stanby. Bezva, to bude mít určitě standing ovation.


Aru
před 2 měsíci
Dát tip

J. Rose díky, ano má to v základu dvě odlišné polohy


J.Rose
před 2 měsíci
Dát tip Aru, trojort, Alegna, Gora

Je super, ze to není explicitně doslovné. Text vtipným až hořkodladkým způsobem pracuje s náznaky, které si vnímavý čtenář rozklíčuje mezi řádky. Vtipné, sžíravé, vhodné k zamyšlení.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru