Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Čikin

24. 03. 2024
8
10
91
Autor
Philogyny

...z mlhy přicházejí hodní psi a nesou naše smutky...

 

Seděli jsme na lavičce pod stromem. Vnučka houpala to své nebe, peklo, ráj až k nebi a zpátky, vlasy vlály za ní a můj přízemní strach taky. Psice se žárlivě motaly pod nohami s neutuchající nadějí, která bude dřív na klíně. „Mami, Čikin se už druhý den neukázal doma.“

„Byl ses podívat na cestě?“

Přišel mi pomoct odtahat větve po prořezávce stromů. My dvě nakonec vzaly mrkev, rohlíky, naše dvě holky a šly do lomu na návštěvu za Princem. Byli tam. Oba rohatí kozlové se po zavolání ukázali v celé své kráse. Po zpáteční cestě mi malá vykládala o Čikinovi. Že to krásné jméno mu vymyslela maminka. Čikin, malý černý kocourek a miláček celé rodiny. Než povyrostl, pravidelně pro něj šplhali na strom, měl strach slézt dolů.

Když jsme došly domů, zrovna dojela maminka z práce. Ve verandě mám kočičí granule pro ježky, malá si vzala pro kocourka a jelo se…

Navečer došel domů manžel. „Tak si představ, došel od cesty a v ruce nesl černou slisovanou placku, blbec.“ Volala jsem… „Mami, já jsem ho tam nemohl nechat ležet, vždyť je náš. Pochovali jsme ho, už má hrobeček a Meli mu tam zasadila kytku.“ Viděla jsem před sebou ty jeho smutné oči. Někdy jsou v mlze. Zatím z ní chodí i hodní psi.


10 názorů

Lili.
před měsícem
Dát tip

Dojemné. Posiluje člověka zevnitř...


Alegna
před měsícem
Dát tip

Smutné láskyplné 


Philogyny
před měsícem
Dát tip Gora, Alegna

pro Gora a Kočkodan

My mu s Jindrou potajmu říkali kuře. Když jsme došli, skočil do náruče, byl důvěřivý a doslova vymazlený. Máme stejného u kravína. Ale když ho podáme, tak to bude jako rozsudek smrti. Bydlí u cesty s hlavním tahem. A kočka není pes. 


Benetka
před měsícem
Dát tip Gora

Dnes to asi nedám. Dnes do TD psát nebudu? Mám v hlívě jako vymeteno...


Kočkodan
před měsícem
Dát tip

Já si jen tiše povzdechnu... (samozřejmě ne nad tebou jako autorkou)


Gora
před měsícem
Dát tip Alegna

Phil, tyto ztráty jsou vždy nejhůře pochopitelné pro děti. Smutné, autentické, jako vždy u tebe pěkně napsané. Je důležité dětem vysvětlovat...

My máme dvouletého kocourka Čičíka...


Janina6
před měsícem
Dát tip Benetka, Alegna, trojort

Hmmm, tak tohle je smutný příběh... ale takový je život. Moc pěkně vyprávíš. Potěšila mě zmínka o Princi.


Philogyny
před měsícem
Dát tip Gora, Benetka

Děkuji a začni rychle psát!  :)


Philogyny
před měsícem
Dát tip Benetka, Alegna

Tematický den na březen se uskuteční v neděli 24.3. v průběhu celého dne. Redakce prózy vyhlašuje téma, kterým je možno se volně inspirovat v miniaturách prozaických, povídkách:

 

... z mlhy přicházejí hodní psi a nesou naše smutky      (agáta5, b. hodní psi)

 


Benetka
před měsícem
Dát tip Philogyny, Gora, Alegna

Pěkné vyprávění. Smutné ale pěkné. ;)

To už je zase TD? Však byl fčíl neni to dlúho! :p A jaké je téma? :(

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru