Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dáváš se poznat jako holubice

Výběr: Rhodesie
29. 03. 2024
15
10
152

Už je zase poptávka

po bunkrech a hradbách

Apokalyptičtí kazatelé

mají slyšení

 

Prázdní prahnem

po jejich skladbách

uřvaného zhlušení

 

Ještě dneska trnu

ze zabodaných trnů

Ze slepoty kůže bez hmatu

 

Kůže byla tenkrát hlína

která po šupinách líná

vodu odňatu

 

 

Dal ses mi poznat po ranách

zacelených vzkříšením

 

Dal ses mi poznat jako pták

asi bílá holubice

a pak

bylo všechno naopak


10 názorů

Zeanddrich E.
před 4 týdny
Dát tip

.... .


Lili.
před 4 týdny
Dát tip

Opakované přečtení nepřestává bavit, pořád je to chutné, vyzrálé víno... je toho víc, co se Ti vydařilo, toto k tomu samozřejmě patří.  


atkij
před 4 týdny
Dát tip

Počátek a konec nejvíc...


Gora
před 4 týdny
Dát tip

Radovane, i tobě... a díky za "angažovanou" báseň... cítím to podobně.


Radovan Jiří Voříšek
před 4 týdny
Dát tip Gora, Zajíc Březňák

Díky moc za komentáře a další. Požehnané Velikonoce, přátelé.


Kočkodan
před 4 týdny
Dát tip

Já při otvírání tvých dílek nikdy netrnu.


Evženie Brambůrková
před 4 týdny
Dát tip Alegna, Gora

Svátky jsou tam velmi decetně zapracovány. Líbí se mi.


Lili.
před 4 týdny
Dát tip

To je opravdu Velká poezie. Moc krásné.


Zajíc Březňák
před 4 týdny
Dát tip Janina6, Gora

Poptávka po bunkrech a hradbách je stále. Začalo to nejpozději v mladší době kamenné (neolitu), tehdy se objevují první opevněná sídliště a města (v tehdy nejpokročilejších oblastech světa, zejména v tzv. Úrodném půlměsíci na Předním Východě, např. město Jericho v zemi, která byla později nazvána Svatou).

Tuto skutečnost považuji za užitečné opakovat všem chcimírům. 

Apokalyptičtí kazatelé mají slyšení odjakživa, právě proto bylo napsáno Zjevení Janovo (kolem roku 90 po Kr.) i celá plejáda dalších apokalyptických vyprávění, která nebyla nakonec zahrnuta do biblického kánonu. U nás bylo zajímavé období let cca 1419 - 1420 s husitským chiliasmem (očekáváním konce věků). Když se v polovině února roku 1420 nic nestalo, bylo to podnětem, aby husité vzali věci do vlastních rukou a založili Tábor.

Hezká báseň s velikonoční tematikou a několika hravými rýmy, které to pěkně oživují (trnu/trnů + hlína/líná ad.)


Benetka
před 4 týdny
Dát tip Rhodesie, Gora

Poslední umírá NADĚJE. Ale co je pak?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru