Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lidskost

Výběr: Radovan Jiří Voříšek, Gora, Philogyny
04. 04. 2024
9
9
224

Možná byl Ježíš jediná lidskost  

 

a my ostatní  

 

jsme nepovedené odštěpky,  

 

které létaly  

 

z jeho nohou,  

 

někteří z těch nejlepších jsou pokus  

 

o návrat lidství a jejich největší hřích je  

 

dobrovolný potrat  

 

návratu,  

 

jelikož nikdo lidský nepřežije  

 

dlouho,  

 

jenže lidé jsou  

 

dobří a hodní,  

 

ale po omezený čas,  

 

dokud je nezačne bavit nový seriál a  

 

v životě nezbyde prostor  

 

pro pomoc,  

 

až příliš pláče  

 

pro živé herce,  

 

příliš málo vidí  

 

umírat ptáčky,  

 

příliš zapomene  

 

na včerejší tragédii,  

 

příliš málo může  

 

ještě něco ztratit 

 

ze své duše.


9 názorů

Merxanta
před 3 týdny
Dát tip

Tak hlavně, že už jsi tu chybu opravil. Ony jsou často lepší činy, než jen slova...


kuba.49vojenciak
před 3 týdny
Dát tip Gora

Merxanta, Janině i Goře jsem už mnohokrát poděkoval. Jsem jim nesmírně vděčný a jejich pomoc je pro mě důležitá. Snažím se jim děkovat v osobních zprávách. 

Nikoho mé gramatické chyby neštvou víc než mě. Jsem z nich frustrovaný. 

 


Merxanta
před 3 týdny
Dát tip

Právě proto by měl poděkovat, když mu někdo poradí, ale to teď není in - že.


Janina6
před 3 týdny
Dát tip

Merx, Kuba je jeden z těch, kteří mají s vnímáním pravopisu problém (ne vlastní vinou). Ale že je lenošnej udělat opravu, to už ovlivnit může ;)


Merxanta
před 3 týdny
Dát tip Janina6

Pokud létaly odštěpky, pak tě jeden měl vzít po kebuli, abys neignoroval pravopis - pokud ti někdo poradí, tak bys  to měl opravit a poděkovat. Shoda podmětu s přísudkem - to by sis snad mohl nastudovat a nepsat hrubky.


Gora
před 4 týdny
Dát tip

Velmi dobré myšlenky... líbí, spíše by mi sedla poezie v próze, ale i tak...

opravila bych: které létali   - létaly


Janina6
před 4 týdny
Dát tip Norsko, K3, Gora

Krásná a zajímavá myšlenka, že nejlidštější byl Ježíš (který přitom nebyl tak docela člověkem, že? ;)). Možná mu scházel pud sebezáchovy. Ten, myslím si, je největším nepřítelem soucitu. Velí člověku zabezpečit sebe a svou rodinu, zničit toho, kdo do ní nepatří (protože představuje konkurenci v boji o kus žvance), ne se s někým dělit. Bohužel. Máme to v sobě a vždycky to nakonec vítězí. Jen u někoho dřív a někdo "odolává" déle.


Zeanddrich E.
před 4 týdny
Dát tip

... .

(O podstatě Ježíše (II. Nazaretského, jednoho z osmi,´) vedly se dohady či spory téměř po dva tisíce let - a já se to toho asi tady nebudu zapojovat... :) )


Radovan Jiří Voříšek
před 4 týdny
Dát tip Alegna, Norsko 1, Janina6, Gora

Kubo, tvá báseň je velice zralá. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru