Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V bouřce

21. 04. 2024
12
13
108

Hromnička
a trámy vržou
Okapy nestačí přívalu
Přetéká hluboký dešťový svod

V souboji
odvěkých rivalů
větru vody a blesku
strach z bouřky píše arabesku
o víře v modlitbu anebo hromosvod


13 názorů

 

(Jo, Lukáši, je to nějaké divné...; nevím přesně, jak je to dnes, ale třeba takový geodet ještě před pár lety za dva tisíce Kč hrubého pracoval třeba někdy  i několik dnů...)


8hanka
před týdnem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Mám kamarátku, ktorá mi každý rok venuje hromničnú sviečku,...je ro fajn pocit mať barličku ...


Philogyny
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Když jsem byla malá holka, tak jsem při bouřce utíkala pod střechu přístřešku na zahradě. Bydleli jsme tenkrát v Jaselských kasárnách v Opavě. Byla tam v pytli sušená krev pro slepice a nářadí. Sedávala na něm a pozorovala... Když utichala, tak poslouchala zvuky :okap a stružku vymletou deštěm a pak tu zvlášní barvu oblohy. Jako byla umytá peklem. A přesně tak voněla.


Evženie Brambůrková
před 2 týdny
Dát tip Philogyny

Bouřka je krásná.


Rhodesie
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Tohle je akční! Ale potom ta nádhera, až to pomine...   :)


Nami 99
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Zeanddrich E.

Manželka se bojí bouřky v noci. Proto se vždycky drží hromosvodu.


Norsko 1
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Tak arabesky se ti zachtělo. Nebo hromosvoda ?


Kočkodan
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Považuji prakticky za vyloučené, že se Václav Divíšek alias Prokop Diviš v souvislosti s tvým dílkem obrací v hrobě.


Radovan Jiří Voříšek
před 2 týdny
Dát tip Philogyny, 8hanka

Viděl jsem zasažený mohutný smrk. Vprostřed lesa (nikoliv na kraji, jak se stává nejčastěji). Část kmene explodovala a metrové třísky z se rozletěly až 20 m daleko. Vybuchly mu i některé kořeny. Hlína nad nimi byla odhozená. Obrovská energie. 


Philogyny
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, 8hanka

Já mám ve verandě větev dubu. Je jako strom, až po strop. Ten blesk z ní svlékl kůru, je na jednom místě černá jeho dotekem. Chytila mne tenkrát v lese, Najednou ztichli ptáci. A po straně pěšiny jako by někdo prsty prohmatával listí. Chvělo se. Vidím to jako dneska. Zrychlila jsem krok. Pak udeřila. Psi utekli a začal mi hrát mobil. Měla jsem strach se pohnout. Pak jsem došla k tomu dubu. Bylo to kousek. 

Vzala jsem si ho domů. Teď už vím. 



Philogyny
před 2 týdny
Dát tip

rivalů na rozdíl od tvrdých hlav ořechů i oříšků 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru