Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plynutí

16. 12. 2012
8
14
1135

Peřinku za peřinkou

utíká nám čas

život se boří

v měkkých polštářích

 

Nespavost žíznivých

v temnu i jasu

za žaluzií vědomí

konečných cest

 

Záře plochých monitorů

klik a klik

mažem spam svých dnů

než nám vypnou síť


14 názorů

Jano, díky moc! 


Mně se prostě Prostě líbí:)*


Díky moc za přivítání!


Čudla
28. 12. 2012
Dát tip

Vítám Tě na Písmáku..ať se Ti tady líbí.. *


hus.a
17. 12. 2012
Dát tip
*...tip.

Petr.II
16. 12. 2012
Dát tip

*


Gramatické chyby opraveny (za ty se opravdu stydím), formálně to buď můžu vymazat nebo nechat tak, jak to je. Takže to nechávám a respektuju váš názor, že je to bída :-). Byl to momentální nápad, pocit. Jak píšu, nejsem básník. Próza mi jde mnohem líp. Aspoň v to věřím :-).


dajakbol
16. 12. 2012
Dát tip

No nejaké chybky by sa tam ešte našli: měkkývch  – měkkých, žaluzijí – žaluzií. K tej genitívnej metafore: akonáhle sa do nezhodne prívlastkovej väzby dostane konkrétne substantívum (v ktoromkoľvek páde) a abstraktné substantívum v genitíve, je veľmi pravdepodobné, že z toho nič umelecky prínosné nevznikne. Nie je to úplne nepoužiteľná konštrukcia, ale viac schopnosť metaforického myslenia sugeruje, ako demonštruje. Je lepšie sa takým vyhnúť.


egil
16. 12. 2012
Dát tip

Záře plochých monitorů

klik a klik

mažem spam svých dnů

____

nápaditý obraz *

ale bez posledního verše bych se, čtenář, klidně obešel.

stejně tak bych oželel "žaluzie vědomí konečných dní" - to je strašně, strašně šroubovaná genitivní metafora...


Asi to opravdu není nejlepší kousek. Jsem prostě prozaik a zůstanu u toho :-). Ale v každém případě, děkuju za komentáře. A ano, měl to být monitor. Opravila jsem.


snake_01
16. 12. 2012
Dát tip

MINITOR je neologismus, nebo to má být MONITOR?

 

jinak: poslední sloka mě zklamala, je taková příliš schematická, navíc mně osobně vždycky spíš vadí, když si někdo přisvojuje právo promlouvat i za mě. (MY "mažem spam svých dnů")


Gymnazistka
16. 12. 2012
Dát tip

Takové různorodé, jen bych v první strofě nahradila "polštářích" za "polštářcích" líp mi to tam sedí. *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru